Gå til innhold

Uff, fornærmet jeg henne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei guri, det mener jeg aldeles ikke! Jeg mener bare at når man _er_ 60, så _er_ man 30 år eldre enn en på 30.

Jeg er ingen _eldremobber_, altså, senest for en halvtime siden drakk jeg kaffe med mine naboer på godt over 60 - supre mennesker!

:-)

Ja, en på 60 er vitterlig eldre enn en på 30, men spørsmålet var ikke om det var OK at det påpekes at man de facto ER eldre, men om det er OK at det påpekes at man kanskje ikke er helt på høyden i jobben lenger pga langt fremskreden alder;-)

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Luska

12

• Babette

5

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, en på 60 er vitterlig eldre enn en på 30, men spørsmålet var ikke om det var OK at det påpekes at man de facto ER eldre, men om det er OK at det påpekes at man kanskje ikke er helt på høyden i jobben lenger pga langt fremskreden alder;-)

Nettopp!

Er man 60 har man over 30 års mer erfaring en en på 30, og å bli minnet om at alderen gjør at denne erfaringen er uten betydning, kan såre et menneske, som gjør jobben sin greit og effektivt. Selv unge mennesker kan glemme et eller annet, og det trenger ikke å være alderen sin skyld.

Hilsen evigunge 56 årige

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hun ville nok hellere hatt bekreftelse på at hun holder seg ung og ellers er oppdatert mht jobben.

Hilsen 56 år gamle

''Hun ville nok hellere hatt bekreftelse på at hun holder seg ung og ellers er oppdatert mht jobben.''

Men da er det jo "skummelt" å dra igang slik hun gjorde. Du har aldri noen garanti for hvordan motparten kommer til å svare, og er du usikker på svaret du kan få bør du heller la være å sette i gang noe. Hva vi ønsker og hva andre spontant tenker kan være himmelvidt mellom.

Gjest mandolina
Skrevet

''Hun ville nok hellere hatt bekreftelse på at hun holder seg ung og ellers er oppdatert mht jobben.''

Men da er det jo "skummelt" å dra igang slik hun gjorde. Du har aldri noen garanti for hvordan motparten kommer til å svare, og er du usikker på svaret du kan få bør du heller la være å sette i gang noe. Hva vi ønsker og hva andre spontant tenker kan være himmelvidt mellom.

Det var jo litt kinkig fra begynnelsen idet en 30 år gammel kollega påpekte feil som den 60 år gamle kollegaen hadde gjort.

Og så avslutte med å påpeke at hun ikke var på høyden mht jobben pga alderen, det var taktløs.

Hilsen

Gjest er det bare meg, eller?
Skrevet

Er det bare meg som leser at du antydet at hun er et surrehue? (mer enn at hun er "gammel".)

Skrevet

Er det bare meg som leser at du antydet at hun er et surrehue? (mer enn at hun er "gammel".)

Jeg tenkte på det samme.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det var jo litt kinkig fra begynnelsen idet en 30 år gammel kollega påpekte feil som den 60 år gamle kollegaen hadde gjort.

Og så avslutte med å påpeke at hun ikke var på høyden mht jobben pga alderen, det var taktløs.

Hilsen

''Og så avslutte med å påpeke at hun ikke var på høyden mht jobben pga alderen, det var taktløs.''

Om du tolker det sånn er jeg forsåvidt enig med deg, men jeg oppfattet det bare som en harmløs videreføring av spøken kollegaen selv startet. Syns kanskje du legger for mye tolking i svaret, jeg da. Og jeg liker ikke tolking der man legger annet/mer idet enn det som faktisk blir sagt.

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærmet over en sånn mail fra yngre kolleger, tror jeg da. Det spørs jo litt hvordan den var formulert.

Dersom du ikke stilte noe spørsmål, kan du ikke forvente noe svar.

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg hadde ikke blitt fornærmet over en sånn mail fra yngre kolleger, tror jeg da. Det spørs jo litt hvordan den var formulert.

Dersom du ikke stilte noe spørsmål, kan du ikke forvente noe svar.

Indirekte blir det jo sagt at kollegaen surrer fordi hun begynner å dra på åra.

Og det er ikke noen hyggelig melding å få fra en tretti år yngre kollega.

Hilsen

Skrevet

Njæ, så lenge den eldste først dro frem alder, så synes jeg ikke det var ille. Ikke med smiletegn til slutt, i alle fall.

Skrevet

Njæ, så lenge den eldste først dro frem alder, så synes jeg ikke det var ille. Ikke med smiletegn til slutt, i alle fall.

Joda, men er alle 60-åringer inne i bruk av smiletegn og slikt, da? ;-)

Nå vet jo ingen av oss om hun i det hele tatt ble fornærmet, eller om det er andre grunner til at hun ikke svarte. Men som jeg skrev i et annet innlegg synes jeg ikke det hjelper med "hvem-begynte-argumentet" når det er snakk om alder.

Skrevet

Joda, men er alle 60-åringer inne i bruk av smiletegn og slikt, da? ;-)

Nå vet jo ingen av oss om hun i det hele tatt ble fornærmet, eller om det er andre grunner til at hun ikke svarte. Men som jeg skrev i et annet innlegg synes jeg ikke det hjelper med "hvem-begynte-argumentet" når det er snakk om alder.

Jeg er kanskje litt lite hårsår når det kommer til alder, så jeg burde kanskje ikke uttale meg.

Alder er bare et tall, og siden jeg omgir meg med mennesker i alle aldre er det ikke noe som opptar meg. Vi spøker stadig vekk med ungdommelig overmot (alle som er yngre enn meg) og eldgamle, stivna oldiser (alle som er eldre enn meg), og såvidt meg bekjent er det bare spøk. (Men jeg kan jo ha gått glipp av noe, kanskje andre folk synes jeg har bikket over toppen? :-))

60-åringer og smilefjes tror jeg er ganske vanlig, "alle" er vel kjent med mobilkulturen og har fått opplæring av et 12-årig barnebarn. Er mitt inntrykk, da.

Skrevet

He he, du må lære å gjenkjenne det når noen fisker etter komplimenter!

Jeg tipper kolleagen din ble litt paff og satt ut av det svaret ditt. Men om tonen mellom dere ellers er god, så bør hun takle den.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde blitt fornærmet...

Og hun ER jo gammel ;0)

Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde blitt fornærmet...

Og hun ER jo gammel ;0)

Hold munn, jeg er ikke så mye yngre ;o)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Indirekte blir det jo sagt at kollegaen surrer fordi hun begynner å dra på åra.

Og det er ikke noen hyggelig melding å få fra en tretti år yngre kollega.

Hilsen

''Indirekte blir det jo sagt at kollegaen surrer fordi hun begynner å dra på åra.''

Man skal aldri noen sinne tolke hva som indirekte blir sagt, å vrenge på andres utsagn i seg selv er stygt etter min mening. I 99% av tilfellene sies det meste akkurat som det er ment, det ligger ikke noe dypere eller styggere bak. Og helt ærlig så var ikke kommentaren noe å ta på vei for om man legger velger å se det hele som spøkefulle kommentarer mellom to kolleger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...