Gå til innhold

Uff, fornærmet jeg henne nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Hun bør da være over fjortis stadiet, der man sier "ååå så kjukk jeg er", og forventer "åå, nei, du er jo så fin".....''

Sånn er det lett å tenke for en som er veldig ung selv. Men jeg tror du tar feil. På en måte er vi akkurat den samme inni hodet hele livet. Bare vent og se.

He,he, mulig det! Synes bare det høres rimelig barnslig ut...

Om hun ble sur da.

:0)

• Svar 104
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

13

• Luska

12

• Babette

5

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nå er det du som drar mine uttalelser litt vel langt.

Kan du ha en god dag. Det har jeg, for i dag har jeg fått roser av min mann.

Hilsen

Heldig som har fått roser, da! :o)

Jeg har ikke tenkt å dra diskusjonen lengre (utrolig at denne tråden ble såpass lang!) Ville bare ha fram at kommentaren virkelig VAR ment som en spøk og at jeg ikke mener 60-åringer er utgått på dato i jobbsammenheng.

Håper du har skjønt det nå. ;o)

Skrevet

Den alderen kommer en aldri over. Det er lettvint å slenge ut sådanne kommentarer, når en bare har passert 20 selv.

Faren min som er 82 år, omtaler alltid de andre som gamle, og så er han den eldste av dem, men det er ikke lett å innse at en blir gammel, inni hodet blir en aldri eldre enn 30 år.

Hilsen

Man er ikke eldre enn man føler seg ;0)

Jeg tør hvertfall påstå at jeg er godt over fjortisalderen...Og jeg slenger ikke ut ting, kun for å få høre det motsatte...

Men nå er jeg bare 26, det sies jo at man gjerne går litt tilbake til barndommen når man blir gammel, så hvem vet ;0)

Gjest mandolina
Skrevet

Heldig som har fått roser, da! :o)

Jeg har ikke tenkt å dra diskusjonen lengre (utrolig at denne tråden ble såpass lang!) Ville bare ha fram at kommentaren virkelig VAR ment som en spøk og at jeg ikke mener 60-åringer er utgått på dato i jobbsammenheng.

Håper du har skjønt det nå. ;o)

OK

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg tør hvertfall påstå at jeg er godt over fjortisalderen...Og jeg slenger ikke ut ting, kun for å få høre det motsatte...

Men nå er jeg bare 26, det sies jo at man gjerne går litt tilbake til barndommen når man blir gammel, så hvem vet ;0)

Det er når man blir surrete, og sekstiåringer er ikke surrete pga alder.

Du har litt ungdommelig overmot ennå, forstår jeg.

Hilsen

Skrevet

Det er når man blir surrete, og sekstiåringer er ikke surrete pga alder.

Du har litt ungdommelig overmot ennå, forstår jeg.

Hilsen

Du forstår det ja..

Gjest mandolina
Skrevet

Om hun ble sur da.

Man kan bli såret uten å være sur.

Skrevet

Man kan bli såret uten å være sur.

Og man kan være sur uten å ha blitt såret....

Jeg synes hvertfall det må være en hårsår dame om hun ble sur over dette....

Gjest mandolina
Skrevet

Og man kan være sur uten å ha blitt såret....

Jeg synes hvertfall det må være en hårsår dame om hun ble sur over dette....

Du forstår ikke forskjellen på uttrykkene for de forskjellige følelser.

Men, jeg skal tilgi deg, fordi du er så ung, og har så liten livserfaring at du ikke har referansebakgrunn til å skjønne det.

Hilsen :-)

Skrevet

Du forstår ikke forskjellen på uttrykkene for de forskjellige følelser.

Men, jeg skal tilgi deg, fordi du er så ung, og har så liten livserfaring at du ikke har referansebakgrunn til å skjønne det.

Hilsen :-)

Yeh, yeh..da er det jo godt vi har noen "godt voksne" her på dol, som forstår alt da ;0)

Forresten er det første gang jeg har sett deg skrive en smiley!!!

Skrevet

Om hun ble sur da.

Barnslig blir det vel ikke riktig å kalle det. Fleiping med alder blir jo mer bokstavelig oppfattet jo eldre vi blir. Hvis du beskylder en 30-åring for å være senil, er det jo bare å le av, men kanskje ikke for en 70-åring.

Hvis du tror at forfengeligheten avtar med alderen, tar du feil. Og aldrende kvinner er i manges øyne noe veldig ulekkert, jfr. uttrykk som "inntørket".

Leste vi ikke nettopp et innlegg her på DOL om ei som håpet å finne en mann før hun ble "50 og inntørket".

Skrevet

Ja, du er bare 26, og nå skal jeg si noe som sikkert får meg til å høres veldig mye eldre ut enn jeg er *he he*

Men det skjer noe med de fleste av oss, tror jeg, når man kommer sånn cirka midt i 30-årene, og folk som er mange år yngre enn deg likevel er voksne mennesker, med kanskje lange utdannelser bak seg, osv osv. Folk som er 10 år yngre enn deg i dag er barn som bare såvidt er konfirmert - når du er 36 er du 10 år eldre enn folk som er slik som deg nå.

Det er en himmelvid forskjell. Og jeg har opplevd både å være "i slutten av 20-åra" med eldre kolleger Og jeg har opplevd nå å få stadig yngre kolleger. Og jeg VET fotlengst at jeg nå føler aldersforskjellen som mye mindre enn det jeg gjorde dengangen jeg var den yngste. Når man vet dette allerede nå, hvordan blir ikke denne følelsen 20 år senere? Hva frykter man ikke da at de yngre på jobben kan tenke om en?

I løpet av disse årene opplever man å få stadig yngre kolleger, kanskje de fyker forbi en karrieremessig, noen får til og med en sjef som er yngre enn seg selv.

Man leser i avsiene om at eldre arbeidstakere ikke er så attraktive lenger, samtidig som man sitter der med all erfaringen og kunnskapen som kanskje ikke blir tilstrekkelig verdsatt fordi det kommer yngre krefter inn som ser på "den gamle" fra sitt ståsted og synes at "den gamle" er ekstremt mye eldre enn den føler seg selv.

Jeg er bare tidlig i 40-årene ennå, men har allerede forstått at det er "den veien det går", og jeg tør ikke tenke på en gang hvordan det vil være når jeg er 60 år og jobben oversvømmes av flinke, velutdannede 30-åringer som kanskje tror at jeg er gammel og surrete!

Jeg har derfor ingen problemer med å forstå at en dame på 60 år kan bli støtt av alderskommentarer, og dette har ingen ting med "fjortisstadiet" å gjøre.

Gjest mandolina
Skrevet

Yeh, yeh..da er det jo godt vi har noen "godt voksne" her på dol, som forstår alt da ;0)

Forresten er det første gang jeg har sett deg skrive en smiley!!!

Da har du ikke lest alle mine innlegg.

Jeg er godt oppdatert, både på jobbefronten, mobiltelefonfronten, datafronten og chattefronten.

Det eneste jeg ikke gidder å sette meg inn i er hvordan et digitalkamerae fungerer, men jeg har en mann som tar seg av den biten og en sønn på sytten som har digitalspeilreflekskamera, så de holder meg orientert. Selv om jeg ikke er interessert i fotografering.

Jeg er ikke helt oldis.

Hilsen ;-)

Skrevet

Barnslig blir det vel ikke riktig å kalle det. Fleiping med alder blir jo mer bokstavelig oppfattet jo eldre vi blir. Hvis du beskylder en 30-åring for å være senil, er det jo bare å le av, men kanskje ikke for en 70-åring.

Hvis du tror at forfengeligheten avtar med alderen, tar du feil. Og aldrende kvinner er i manges øyne noe veldig ulekkert, jfr. uttrykk som "inntørket".

Leste vi ikke nettopp et innlegg her på DOL om ei som håpet å finne en mann før hun ble "50 og inntørket".

Men hun flepiet jo FØRST om SIN alder!

Og om hun ikke tåler høre en fleip tilbake, er det vel bedre å ikke begynne selv?

Skrevet

Ja, du er bare 26, og nå skal jeg si noe som sikkert får meg til å høres veldig mye eldre ut enn jeg er *he he*

Men det skjer noe med de fleste av oss, tror jeg, når man kommer sånn cirka midt i 30-årene, og folk som er mange år yngre enn deg likevel er voksne mennesker, med kanskje lange utdannelser bak seg, osv osv. Folk som er 10 år yngre enn deg i dag er barn som bare såvidt er konfirmert - når du er 36 er du 10 år eldre enn folk som er slik som deg nå.

Det er en himmelvid forskjell. Og jeg har opplevd både å være "i slutten av 20-åra" med eldre kolleger Og jeg har opplevd nå å få stadig yngre kolleger. Og jeg VET fotlengst at jeg nå føler aldersforskjellen som mye mindre enn det jeg gjorde dengangen jeg var den yngste. Når man vet dette allerede nå, hvordan blir ikke denne følelsen 20 år senere? Hva frykter man ikke da at de yngre på jobben kan tenke om en?

I løpet av disse årene opplever man å få stadig yngre kolleger, kanskje de fyker forbi en karrieremessig, noen får til og med en sjef som er yngre enn seg selv.

Man leser i avsiene om at eldre arbeidstakere ikke er så attraktive lenger, samtidig som man sitter der med all erfaringen og kunnskapen som kanskje ikke blir tilstrekkelig verdsatt fordi det kommer yngre krefter inn som ser på "den gamle" fra sitt ståsted og synes at "den gamle" er ekstremt mye eldre enn den føler seg selv.

Jeg er bare tidlig i 40-årene ennå, men har allerede forstått at det er "den veien det går", og jeg tør ikke tenke på en gang hvordan det vil være når jeg er 60 år og jobben oversvømmes av flinke, velutdannede 30-åringer som kanskje tror at jeg er gammel og surrete!

Jeg har derfor ingen problemer med å forstå at en dame på 60 år kan bli støtt av alderskommentarer, og dette har ingen ting med "fjortisstadiet" å gjøre.

Vel, når hun fleiper først om sin alder, bør hun takle en fleip tilbake..Uansett alder!

Skrevet

Og om hun ikke tåler høre en fleip tilbake, er det vel bedre å ikke begynne selv?

Som sagt i et annet innlegg, så tror jeg mange av dere som har svart i denne tråden kommer til å møte dere selv i døra om noen år...;-)

Skrevet

Vel, når hun fleiper først om sin alder, bør hun takle en fleip tilbake..Uansett alder!

Gjentar meg selv nok en gang: Når det fleipes om alder mellom to med stor aldersforskjell, gjelder ikke regelen "hvem begynte"! ;-)

Skrevet

Da har du ikke lest alle mine innlegg.

Jeg er godt oppdatert, både på jobbefronten, mobiltelefonfronten, datafronten og chattefronten.

Det eneste jeg ikke gidder å sette meg inn i er hvordan et digitalkamerae fungerer, men jeg har en mann som tar seg av den biten og en sønn på sytten som har digitalspeilreflekskamera, så de holder meg orientert. Selv om jeg ikke er interessert i fotografering.

Jeg er ikke helt oldis.

Hilsen ;-)

Jeg har da aldri kalt deg oldis!!!

Og klart jeg ikke har lest alle dine inlegg, jeg leser ikke alt på dol. Men det er faktisk første gangen jeg har sett deg skrive en smileys, og det var ikke stygt ment. Men det er en ting jeg har lagt merke til.

hva du er oppdatert på eller ikke har jeg ikke viet en tanke...

Skrevet

Ja, hun begynte selv. Men folk er ofte litt rare sånn, enten det gjelder fleip eller alvor. Jeg har f. eks. hørt mødre som er helt fortvilet over barna sine. "Hun er jo helt håpløs!"

Men sier du deg enig, skal du se hva som skjer.

Skrevet

Som sagt i et annet innlegg, så tror jeg mange av dere som har svart i denne tråden kommer til å møte dere selv i døra om noen år...;-)

Mye mulig, det kan man ikke vite..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...