Gjest hva tror dere? Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Skal ut på en 8 timers biltur med baby for å besøke slekt. Babyen min er 1/2 år gammel og har begynt med grøt, nå har hun nettopp begynt med to måltider, først i 12-tiden, så i 18-tiden. Hvordan skal jeg gjøre det med grøtmåltidene på turen? Vi kommer til å begynne å kjøre tidlig, muligens i 10-tiden. Vi tar flere stopp underveis pga ferger- pluss jeg må amme og evnt skifte bleier underveis, dessuten har vel ikke baby godt av å sitte for lenge i bilstol. Jeg ammer fortsatt, så det med pupp er greit, men hva med grøtmåltidene? Det blir jo litt vanskelig å få til å lage grøt i bilen. Skal jeg heller ha med fruktpure og servere i romtemperatur? Eller hva syns dere? Det kan jo være hun greier seg med bare pupp på veien, så får hun grøt når vi kommer frem.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ta med termos med varmt vann og grøtpulver. Banan er også supergreit å ta med på tur. Bare å skrape med en skje. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det går fint å ta med varmt vann på termos og lage grøt i bilen. Ha med våtservietter og spisesmekke, så går det sikkert helt uten problemer. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er vel ikke noe problem å ha med seg en termos med varmt vann? Er jo kjempeenkelt. Så kan du enten ta med en pakke grøtpulver og en skål eller de ferdige porsjonspakningene hvor en bare har på vann. Fint med noen pauser underveis, hvor hun slipper fri fra barnesetet og får litt frisk luft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det er vel ikke noe problem å ha med seg en termos med varmt vann? Er jo kjempeenkelt. Så kan du enten ta med en pakke grøtpulver og en skål eller de ferdige porsjonspakningene hvor en bare har på vann. Fint med noen pauser underveis, hvor hun slipper fri fra barnesetet og får litt frisk luft. Ja vet du, jeg kom på dette nå nettopp mens jeg satt i sofaen. Plutselig kom det inn - vann på termos! Duh, at jeg ikke har tenkt på det før da. Det går jo an Jeg har en melkepulver/grøtpulverdispenser, tenkte fylle den med grøtpulver, så har jeg med noen babyskjeer og noen grøtskåler i bagasjen sammen med termos med varmt vann, engangssmekke og våtservietter.... da blir det ikke noe problem å mate i bilen tror jeg Men takk for tips likevel! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Eller du tar bare med litt grøtpulver og blander med tevann når dere stopper opp for å spise. Det gjorde vi når våre var i den alderen. Fungerte helt fint. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea78 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ta babyen ut av stolen når dere kan. Ta med vogn e.l.slik at h*n får ligge, ikke sitte på fanget deres. God tur! P.s. håper babyen deres liker kjøreturer bedre enn min (på 7mnd), for i såfall tar det fort lengre tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trådstarter Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ta babyen ut av stolen når dere kan. Ta med vogn e.l.slik at h*n får ligge, ikke sitte på fanget deres. God tur! P.s. håper babyen deres liker kjøreturer bedre enn min (på 7mnd), for i såfall tar det fort lengre tid. Hun er vel egentlig ikke så glad i biltur, men sovner lett. eneste er hvis det er varmt - da blir hun veldig grinete og blir fort svett... Men nå er det jo litt kaldere så det går nok bedre I hope ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.