Gå til innhold

Fikk ikke henvisning - sint og lei meg!

Anonym 82

Anbefalte innlegg

Nei fastlegen sin skal man passe godt på hvis man er fornøyd, for man vet aldri hva man får nei. 7.oktober er jo lenge å vente når man er ganske fortvilet over barnet sitt, syns egentlig at det var rart at du måtte vente såpass lenge når det gjelder en så liten en.

Ønsker deg lykke til videre, riktig god bedring til barnet ditt, også må jeg bare si at nå må du kutte litt ned på utropstegnene..... ;-)

Takk skal du ha:-) Jeg orker ikke tenke så mye på det nå tror jeg, bare venter til den 7. og ser hva som skjer...

He he he:-) Jeg er klar over det med utropstegnene. Det hender jeg går igjennom teksten og fjerner noen, men det er nok alt for mange likevel... Merkelig, for jeg gjør ikke det når jeg skriver for hånd.

Det er et legesenter med tre leger, og hvis en er syk, så tar de andre over hans pasienter. Derfor hender det at de er ekstra opptatt. Men hun tilbød meg jo en hastetime hvis jeg følte det var nødvendig da, og da synes jeg det er greit.

La du merke til at jeg ikke brukte noen utropstegn eller? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Anonym 82

25

• Blésha

4

• jubalong70

3

• pekkaline

3

Merkelige greier - vi ble sendt til hudlege bare pga at hun fikk diagnosen atopisk eksem - uten at hun på langt nær var så hardt angrepet som ditt barn...

De tok også allergitest for å finne ut om det var pga allergi hun hadde eksem. Den slo ikke ut - men i ettertid har hun blitt allergisk mot katt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njæ, fastlegen er ikke like ille. Jeg ringte i dag, og fikk time 7. oktober. Men hun beklaget det, og spurte om jeg syntes det var akutt. I så fall kunne hun gi meg en hastetime ganske snart...

Det er ikke akutt, så jeg kan vente! Men så blir jeg jo desto mer irritert hvis vi får et nei der også da! Men jeg har virkelig ikke lyst til bytte fastlege! Han er en skikkelig herlig type, pluss at han aldri tar noen sjanser! Han tok ekstra godt vare på meg da jeg på slutten av graviditeten utviklet svangerskapsforgiftning! På siste kontroll ringte han og kranglet med føden på tlf mens vi satt der:-) Ikke alle leger som gjør sånt! Han bannet og svertet da han la på, for at de ikke ville ta meg inn:-) Så han våger jeg ikke å bytte bort... Man veit aldri hva man får!

Har selv atopisk eksem og går til hudspesialist for dette. Det jeg har fått beskjed om fra hudspesialisten er at man uansett må ut med 1600 kroner på ett år, men så kan man søke om dekning av 90% av kostnadene som overskrider dette beløpet. Du må da ha en god begrunnelse fra hudlege for dette, og det revurderes jevnlig. Husker ikke akkurat nå hvor ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg frykter jo at også hudlegen kommer med kortisontuben! Men da har jeg i det minste prøvd, og har ikke andre steder å gå! Bortsett fra evt. alternativ medisin...

Jeg vil likevel ha henne inn hos hudlege slik at han kan ta noen prøver og finne ut hva hun reagerer på, og dermed kan jeg kanskje bedre eksemen ved å unngå disse tingene! Dessuten trenger vi den økonomiske støtten NAV kan gi, og da må spesialtist være involvert!

Kortison kommer man nok ikke utenom, selv om det er kjipt å måtte bruke dette. Etter at jeg fikk den riktige kortisonkremen fra hudlegen og riktig hyppighet på smøringen har jeg fått så mye mindre plager. Fikk også to typer antihistaminer. Dette vil ofte være i form av mikstur for små barn, og så tabletter når barna blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aderma fra apoteket koster 300 kroner. Den går det ei flaske av i uka... Vi smører OFTE da. Og i tykke lag som må jobbes inn i huden!

Også er det jo fete kremer og olje til bading og stumpen osv... Blir fort MYE penger av sånt ja!

Ser at dere bruker "krem" fra flaske. Har dere vurdert å bruke A-Derma Exomega krem i stedet for lotion? Det er lotion, det man kjøper i flasker fra A-Derma, og der er det mye vann og mindre fett. Huden min har det i alle fall best med mer fett i det som smøres på, men ikke så mye som i for eksempel ApoBase som for meg bare tetter igjen alle porer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg tenkte faktisk det samme i sta! Men så tenkte jeg at det hjelper jo ikke jenta mi! Det hjelper kanskje andre barn som skal ha med denne legen å gjøre seinere, men egoistisk nok så føler jeg at jeg har mine egne kriger å krige nå! Jenta mi går først...!

Forstår godt at du vil prioritere jenta i stedet, ja.

Et stort OBS: A-krem (må ikke forveksles med A-Derma sin krem) inneholder jordnøttolje (et annet ord for peanøttolje). Det anbefales å unngå denne av frykt for at barnet skal utvikle allergi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...