Gå til innhold

Praha

Paradigme

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Lysten på tur!!

Vi har nylig vært i Praha. Som du sikkert vet er krystall veldig billig.Det finnes en butikk i gamlebyen som selger krystall rett fra fabrikk,dermed blir det ekstra billig.

Ellers er det en del juleting som er billig og pent.Jeg var der for 3 år siden(på samme tid) da hadde de en del juleting,men denne gangen var det lite i butikkene.

Gled deg,Praha er en herlig by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nylig vært i Praha. Som du sikkert vet er krystall veldig billig.Det finnes en butikk i gamlebyen som selger krystall rett fra fabrikk,dermed blir det ekstra billig.

Ellers er det en del juleting som er billig og pent.Jeg var der for 3 år siden(på samme tid) da hadde de en del juleting,men denne gangen var det lite i butikkene.

Gled deg,Praha er en herlig by.

Ja gleder meg. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Midt i mellom gamle og nye byen ligger det ett marked. Det er ikke sånn kjempestort, men koselig og titte på de forskjellige varene.

Karlsbroa er jo et must. Det ligger også en borg oppe på en høyde, flere sier den er flott. Jeg har ikke vært akkurat der. Vil du oppleve en god del kan en guidet tur være noe, da får du innom flere steder, spise tjekkisk mat, broa og borgen. Det er ganske langt og gå, men skal være en fin tur. Du finner info om slike turer på gamletorget, og sikkert brosjyrer på hotellet.

Hvor skal du bo? Det er mange shoppingmuligheter hvis du vil det. Kan også ta metroen til kjøpesenter, det er enkelt og det er det tjekkerene handler selv.

Når det gjelder mat anbefaler jeg virkelig Argentinsk Steakhouse, det ligger i allefall 2 stk i sentrum. Koster litt mer, men jammen meg verdt det om du liker en god biff.

På torget i gamlebyen står en klokke. Den er artig og få med seg på hel time. Da går det 12 apostler rundt. Klokka viser en hel masse om måned, stjerner, jeg husker ikke nøyaktig nå alt.

Og ja, tjekkisk øl! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...