Gå til innhold

når bør det være ro?

Anbefalte innlegg

Gjest musikk-elskeren
Skrevet

hvordan er det egentlig med lover og regler angående høy musikk?og hvordan vet man om det er for høyt?

vet det skal være ro etter 23,men det skjer jo at enkelte blir plaget av lyder(f.eks høy musikk man ikke liker) til andre tider...

hva praktisrer dere?

Gjest mandolina
Skrevet

Bruk hodehøytalere for ørene, så forstyrrer du ikke andre med spillingen din.

Jeg liker at det er stille rundt meg hele døgnet.

Hilsen

Skrevet

Jeg praktiserer at om jeg absolutt vil spille _høyt_ så spiller jeg ikke mer enn en eller to sanger før jeg skrur ned lyden igjen. Jeg synes nemlig selv det er skikkelig pyton om naboene spiller veldig høyt lenge.

Skrevet

Eg har enebolig, så det er ikkje noe problem på musikkfronten.

Men eg pleier å slutte med å klippe plenen til kl.2000, om ikkje eg har fått lov av naboene (med små unger) å klippe litt lenger.

Skrevet

Bruk hodehøytalere for ørene, så forstyrrer du ikke andre med spillingen din.

Jeg liker at det er stille rundt meg hele døgnet.

Hilsen

Ps! Hodetelefoner.

Skrevet

Jeg tror ikke loven definerer hva som er nattero-tidspunktet - det går mer på om man har krenket andres fred.

''Straffeloven § 390a første ledd: Den som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred eller som medvirker hertil straffes med bøter eller fengsel inntil 2 år. ''

Mren det kan jo være husordensregler der du bor, og dessuten er det jo mer uskrevne regler om skikk og bruk/god takt og tone.

Gjest mandolina
Skrevet

Ps! Hodetelefoner.

Takk.

Jeg strevde svært med å finne det rette ordet. Hadde fått helt jernteppe.

Hilsen

Skrevet

Du vet det er for høyt når du får nabo eller politi på døra ;0)

Gjest møkka lei bråkete naboer
Skrevet

Hvis man bor tett oppi andre mennesker, bør man aldri spille veldig høy musikk. Bruk hodetelefoner!

Skrevet

Mellom 17 og 19 og etter 23 i uka, 24 i helga. Det hjelper lite når utestedet ikke langt unna stenger klokka 05 og alle går hjem under vinduet mitt.

Skrevet

Hvis man bor tett oppi andre mennesker, bør man aldri spille veldig høy musikk. Bruk hodetelefoner!

Enig.

Eller spill god musikk, som naboene liker.

Skrevet

Enig.

Eller spill god musikk, som naboene liker.

''Eller spill god musikk, som naboene liker.''

Har mine stooooore tvil om at naboen under og jeg deler det minste fnugg av musikksmak gitt... ;o)

Skrevet

Jeg vil si det er for høyt dersom man må heve stemmen når man snakker med noen i samme rom....

Jeg har en nabo som spiller høy musikk. Naboen bor ca 50 meter unna meg, men musikken er like høy som om den skulle vært spilt i min stue. Faktisk så har vi måttet heve stemmene våre når de spiller som verst! Og en ettermiddagslur kan man bare glemme da. Vi er heldige likevel, de spiller sjeldent slik om nettene ;) Vi har aldri klaget til dem, men det gjør jeg nok hvis det blir plagsomt.

Hvor høyt du kan spille kommer jo an på hvor nærme naboen bor, og dersom de klager, ja da har du sikkert en viss peiling på hva volumet skal kan stå på.

Øretelefoner er greie....

Skrevet

Mellom 17 og 19 og etter 23 i uka, 24 i helga. Det hjelper lite når utestedet ikke langt unna stenger klokka 05 og alle går hjem under vinduet mitt.

Mellom 17 og 19? Hvorfor det? Sover du da? hehe.

Så har vi dem som har små barn som legger seg i syv tiden, da er det ikke greit med høy musikk. Regelen er vel at det skal være stille etter kl 23.

Skrevet

Så har vi dem som har små barn som legger seg i syv tiden, da er det ikke greit med høy musikk. Regelen er vel at det skal være stille etter kl 23.

Det var jo mennenes middagslur i gamle dager. Det henger sikkert igjen fra den gangen

Skrevet

Jeg husker min grandonkel hadde i telefonkatalogen at han ikke skulle ringes mellom 17 og 18. Antakelig var det tid for middagsluren :-).

Gjest musikk-elskeren
Skrevet

ikke like praktisk når flere skal nyte musikken.har enda ikke kommet over sett med flere:P

Skrevet

Jeg husker min grandonkel hadde i telefonkatalogen at han ikke skulle ringes mellom 17 og 18. Antakelig var det tid for middagsluren :-).

Morsomt :)

Gjest det går fint an å høre flere samtidig
Skrevet

ikke like praktisk når flere skal nyte musikken.har enda ikke kommet over sett med flere:P

Det er da enkelt, dere kjøper en sånn liten dings som deler i to, slik at den ene enden går inn i musikkanlegget, og i den andre enden plugger man hver sin hodetelefon. (Eller man kan kjøpe flere stk og sette dem sammen, hvis man er flere enn 2 personer). Mange steder de har dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...