Gå til innhold

Mista mobil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har mista mobilen sin, en nesten ny Nokia N93.

Vi har fått stengt abbonementet, etter flere ganger å ha forsøkt å ringe nummeret (kun telefonsvarer), og etterlyst og leita på de mest sannsynlige stedene.

Så hva gjør eg no?

Gjest mandolina
Skrevet

Ett av to alternativer: Lar sønnen være uten mobil en stund, for å gi ham en lærepenge.

Nr. to av to alternativer: Du kontakter mobiltelefonselskapet og får nytt Sim kort, og gir ham en gammel mobil inntil han får spart sammen til en ny.

Hlsen

Skrevet

Mulig jeg har sett for mye på krim på TV, men går det an å ringe mobilselskapet og høre om de kan finne ut hvilket område den befinner seg i?

Skrevet

Mulig jeg har sett for mye på krim på TV, men går det an å ringe mobilselskapet og høre om de kan finne ut hvilket område den befinner seg i?

Det kan du ikke. Det er bare politiet som kan få slike opplysninger og da ikke helt uten videre heller såvidt jeg har fått med meg.

Skrevet

Hmmm, er det så mye å gjøre da? Jeg ville i hvert fall ha sjekket forsikringen min, for å se hva som dekkes av den. Dekkes det ikke, er mobilen tapt for alltid:-(

Skrevet

Tror kanskje ikke mobilselskapene velger å bruke ressurser på det, dessuten må telefonen være påslått (om ikke faktisk i bruk) og de har jo rungt på den, og fått bare mobilsvar så den er jo av...

Skrevet

Tror kanskje ikke mobilselskapene velger å bruke ressurser på det, dessuten må telefonen være påslått (om ikke faktisk i bruk) og de har jo rungt på den, og fått bare mobilsvar så den er jo av...

Som sagt, jeg har nok sett for mye på action serier... :-) Men livet er jammen mye mer spennende på film da tydeligvis ;-)

Jeg fant en mistet mobil en gang, klarte å omgå pin-koden ved å sette inn mitt eget SIM kort. Fant diverse telefonnummer som var lagret direkte i telefonen, klarte via det å oppspore eieren, en 10 år gammel gutt som hadde mistet mobilen sin. Gjett om han ble glad da?

Vi får håpe at Geir sin sønn er like heldig og at noen ærlige sjeler finner den.

Skrevet

Kryss fingrene for at noen gode sjeler finner den og ser etter pappa i tlf registeret.

Min sønn mista sin mobil i sommer. Vi stegte og lette videre. Etter et par timer så ringte det ei dame til meg og lurte på om noen hadde mistet en mobil. Jeg ble så glad! :) Det finnes enda ærlige gode mennesker heldigvis :)

Skrevet

Ett av to alternativer: Lar sønnen være uten mobil en stund, for å gi ham en lærepenge.

Nr. to av to alternativer: Du kontakter mobiltelefonselskapet og får nytt Sim kort, og gir ham en gammel mobil inntil han får spart sammen til en ny.

Hlsen

Det vil nok ta litt tid før han får ny mobil ja...

Skrevet

Det var noe en (meget kyndig) kollega prata om i dag, at de kunne spore den opp via et unikt nummer, og så eventuellt se om den var i bruk med nytt sim kort eller noe?

Skrevet

Kryss fingrene for at noen gode sjeler finner den og ser etter pappa i tlf registeret.

Min sønn mista sin mobil i sommer. Vi stegte og lette videre. Etter et par timer så ringte det ei dame til meg og lurte på om noen hadde mistet en mobil. Jeg ble så glad! :) Det finnes enda ærlige gode mennesker heldigvis :)

Det der skjønte eg ikkje, når nummeret var stengt åssen fann ho ut hvem som eide den da?

Skrevet

Det der skjønte eg ikkje, når nummeret var stengt åssen fann ho ut hvem som eide den da?

Mobilen var ikke slått av så da fant hun -mamma- på telefonlisten. Hun ringte meg fra sin telefon :)

Skrevet

Det var noe en (meget kyndig) kollega prata om i dag, at de kunne spore den opp via et unikt nummer, og så eventuellt se om den var i bruk med nytt sim kort eller noe?

Det er nok IMEInummeret han snakket om. Dette er unikt for hver telefon, og dette nummeret vil slå inn på basestasjonene når telefonen er i bruk.

Men teleselskapene har ikke lov til å gå inn og sjekke denne informasjonen eller gi den ut. Poltiet kan innhente slike opplysninger, men kun hvis en del vilkår i loven er oppfylt.

Skrevet

Mobilen var ikke slått av så da fant hun -mamma- på telefonlisten. Hun ringte meg fra sin telefon :)

Å da så, da ligger nok vi dårligere an.

Men i morra sender eg mail og etterlyser mobilen til busselskapet, skolen og politiet.

Men har dårlige "vibber" på at den skal dukke opp igjen...

Skrevet

Det er nok IMEInummeret han snakket om. Dette er unikt for hver telefon, og dette nummeret vil slå inn på basestasjonene når telefonen er i bruk.

Men teleselskapene har ikke lov til å gå inn og sjekke denne informasjonen eller gi den ut. Poltiet kan innhente slike opplysninger, men kun hvis en del vilkår i loven er oppfylt.

Ok. Takk for opplysningen.

Skrevet

Hvis den går rett til mobilsvar så er den vel ikke slått på? Hvis sønnen din har pin kode får ikke finneren låst den opp og sjekket adresselisten...så da kan selv en ærlig finner få problemer med å levere den tilbake...eller?

Kanskje du kan få en ny hvis du har forsikring som dekker tap av mobil?...hvis du har en sånn type "tabbeforsikring"

Skrevet

Sønnen min fant en mobil en gang. Jeg ringte Telenor, og de ba meg finne en kode på sim-kortet. Slik fant vi eieren. Håper dere er like heldig, at noen ærlige finner mobilen.

Skrevet

Å da så, da ligger nok vi dårligere an.

Men i morra sender eg mail og etterlyser mobilen til busselskapet, skolen og politiet.

Men har dårlige "vibber" på at den skal dukke opp igjen...

Undere skjer, kryss fingrene. Lykke til!

Skrevet

Hvis den går rett til mobilsvar så er den vel ikke slått på? Hvis sønnen din har pin kode får ikke finneren låst den opp og sjekket adresselisten...så da kan selv en ærlig finner få problemer med å levere den tilbake...eller?

Kanskje du kan få en ny hvis du har forsikring som dekker tap av mobil?...hvis du har en sånn type "tabbeforsikring"

Skal ringe forsikringsselskapet.

Skrevet

Sønnen min fant en mobil en gang. Jeg ringte Telenor, og de ba meg finne en kode på sim-kortet. Slik fant vi eieren. Håper dere er like heldig, at noen ærlige finner mobilen.

Ja det håper eg og, han betalte tross alt 4 000.- for den.

Sjøl om eg syns det er "tullete" og betale så mye for en mobil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...