Gå til innhold

Ingen innlegg om masakeren i Finland??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reagerer nesten ikke på sånne nyheter lenger. Det skjer jo så ofte nå. Helt grusomt at det er sånn verden er, og det blir bare verre.

Skrevet

Jeg reagerer nesten ikke på sånne nyheter lenger. Det skjer jo så ofte nå. Helt grusomt at det er sånn verden er, og det blir bare verre.

Vel jeg har heldigvis ikke blitt så kald at jeg ikke lar meg påvirke av sånt lenger

Skrevet

Vel jeg har heldigvis ikke blitt så kald at jeg ikke lar meg påvirke av sånt lenger

Du er jo håpløs. Tolker alt i verste mening. Jeg sa ikke at jeg er kald og ikke reagerer i det hele tatt. Man syns selvfølgelig det er trist, men tenker ikke like mye over det som før. Og blir heller ikke like overrasket lenger, for jeg vet det kommer til å skje igjen. Kanskje i Sverige, kanskje her i Norge.

Skrevet

Klart det er tragisk, det er så tragisk at det er til å bli helt stum av.

Hva skal en si?

Gjest mandolina
Skrevet

Hva skal en si?

Og derfor sier en ingenting.

Hilsen

Skrevet

Du er jo håpløs. Tolker alt i verste mening. Jeg sa ikke at jeg er kald og ikke reagerer i det hele tatt. Man syns selvfølgelig det er trist, men tenker ikke like mye over det som før. Og blir heller ikke like overrasket lenger, for jeg vet det kommer til å skje igjen. Kanskje i Sverige, kanskje her i Norge.

Ja du må gjerne synes jeg er håpløs.

Det jeg skrev var ikke rettet til deg, men mer generelt. Jeg synes det er trist at man ikke skal reagere på sånt lenger, det er like tragisk hver gang.

Skrevet

Hvis alle hadde reagert som deg hadde det kanskje blitt slutt på mye av galskapen. Jeg tror all oppmerksomheten trigger raseriet som ligger og dormer i andre utskudd, og så har vi det gående.

Skrevet

Det er jo helt forferdelig, men hva skal man si, da? Som ikke har blitt sagt før?

Når nyhetssaker slås opp på DOL er det typisk at det gjøres enten fordi man vil informere andre om det som har skjedd, eller fordi man har behov for å snakke om det av en eller annen grunn.

Informasjonsbehovet ivaretas ved at dette er førstesideoppslag i alle nettavisene.

Skrevet

Forferdelig. Jeg blir stum. Og forarget over at media dekker slike saker, slik at fremtidige drapsmenn øyner å bli kjendiser på en perserv måte.

Gjest mandolina
Skrevet

Det er jo helt forferdelig, men hva skal man si, da? Som ikke har blitt sagt før?

Når nyhetssaker slås opp på DOL er det typisk at det gjøres enten fordi man vil informere andre om det som har skjedd, eller fordi man har behov for å snakke om det av en eller annen grunn.

Informasjonsbehovet ivaretas ved at dette er førstesideoppslag i alle nettavisene.

Og behovet for å snakke om det blir ivaretatt av familien.

Hilsen

Skrevet

Hva skal en si?

Ja, hva skal man si? Det føles for banalt å poste et "huff, så fælt". Man blir matt. Og stum.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1222190245' post='3967098]

Forferdelig. Jeg blir stum. Og forarget over at media dekker slike saker, slik at fremtidige drapsmenn øyner å bli kjendiser på en perserv måte.

Enig!

Skrevet

Hvis alle hadde reagert som deg hadde det kanskje blitt slutt på mye av galskapen. Jeg tror all oppmerksomheten trigger raseriet som ligger og dormer i andre utskudd, og så har vi det gående.

Ja, jeg synes det blir altfor mye oppmerksomhet rundt drapsmannen og handlingen hans. Han blir sikkert hyllet som en helt i de rette miljøene, og nestemann planlegger den neste runden.

Skrevet

Ja, hva skal man si? Det føles for banalt å poste et "huff, så fælt". Man blir matt. Og stum.

Helt enig.

Gjest vox populi
Skrevet

På dol er det ingen som bryr seg med slikt. Her er det langt viktigere ting som diskuteres.

Skrevet

På dol er det ingen som bryr seg med slikt. Her er det langt viktigere ting som diskuteres.

Hva gir mening å si om en slik tragedie?

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1222190245' post='3967098]

Nei jeg er ikke enig. Jeg synes det hadde vært mye verre om medie ikke valgte å dekke dette.

Skrevet

Nei jeg er ikke enig. Jeg synes det hadde vært mye verre om medie ikke valgte å dekke dette.

Du ser kanskje litt annerledes på det når du får halvstore skolebarn, ser farene som kan ramme nettopp dine arvinger.

Vinklingen er noe feil, synes jeg.

Skrevet

"hva skal man si, som ikke har blitt sagt før"

Det kan man jo si om så mye. Det meste om det meste har blitt sagt før. Men jeg synes ikke det skader å ofre en tråd her inne, for å vise at man fortsatt bryr seg, og tenker på de avdøde barna og alle de pårørende. Alle trådene trenger ikke å gå i "vaffelrøre og panelovner" hele tiden.

Men jeg har ikke tenkt å lage noe lang diskusjon om dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...