Gå til innhold

Ingen innlegg om masakeren i Finland??

Anbefalte innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1222192296' post='3967137]

Du ser kanskje litt annerledes på det når du får halvstore skolebarn, ser farene som kan ramme nettopp dine arvinger.

Vinklingen er noe feil, synes jeg.

Mulig det. Men jeg synes heller det skal settes lys på dette. Kanskje neste gang er politiet mer obs?

Skrevet

Det skrives ikke innlegg hver gang en selvmordsbomber er i aksjon heller:.. Man blir dessverre helt num, men hva er det egentlig å diskutere da - skjedd er skjedd, vi får ikke gjort noe med det. Selvfølgelig er det kjempetragisk og jeg tenker virkelig på de involverte, men så mye å diskutere er det jo ikke...

Skrevet

Det skrives ikke innlegg hver gang en selvmordsbomber er i aksjon heller:.. Man blir dessverre helt num, men hva er det egentlig å diskutere da - skjedd er skjedd, vi får ikke gjort noe med det. Selvfølgelig er det kjempetragisk og jeg tenker virkelig på de involverte, men så mye å diskutere er det jo ikke...

Jeg har heller ikke sagt at det er så mye å diskutere..

Skrevet

Jeg har heller ikke sagt at det er så mye å diskutere..

Du klager indirekte på at ingen av oss andre har laget en tråd om dette, da får du svar...

Skrevet

Du klager indirekte på at ingen av oss andre har laget en tråd om dette, da får du svar...

Jeg synes det er litt merkelig at det skrives så mange andre innlegg her inne, og ikke en tråd blir ofret for dette.

Mer er det ikke å si om det.

Skrevet

Huff jeg hørte det nå på nyhetene, helt ufattelig tragiskt! Men jeg forstod ikke helt hva han som ble intervjuet mente (tv2). Han sa at vi i norge var mye varmere og brukte mere ord???!! Er finnene "kaldere" enn oss, eller hva kan han ha ment? Det kunne såklart skje her også, men vi var jo varmere.....?

Jeg synes det er veldig skummelt at de faktisk annonserer det på youtube, også fanges det ikke opp riktig...så skjer dette. Grusomt.

Skrevet

Hvis alle hadde reagert som deg hadde det kanskje blitt slutt på mye av galskapen. Jeg tror all oppmerksomheten trigger raseriet som ligger og dormer i andre utskudd, og så har vi det gående.

Jeg synes det er naivt å tro at man ved ikke å skrive sympatierklæringer til ofrene på internett kan minske sjansen for at dette skjer igjen. Media dekker jo tragedien uansett. Tvert i mot tror jeg mye fokus på slike forferdelige hendelser kan få flere til å melde fra til politiet i fremtiden når de har mistanker om at noen i nærmiljøet har slike planer.

En helt annen sak er måten bildene av gjerningsmannen blir brukt på. Nettavisene blåser opp bildene av ham med pistolen rettet mot kameraet, og TV2-nyhetene hadde nettopp dette bildet i stor størrelse i studio, ved siden av reporteren på stedet. Det er kvalmende.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1222190245' post='3967098]

Forferdelig. Jeg blir stum. Og forarget over at media dekker slike saker, slik at fremtidige drapsmenn øyner å bli kjendiser på en perserv måte.

Hvordan kunne media la være å dekke en sak der ti uskyldige skoleelever blir brutalt skutt ned og drept?

Skrevet

Jeg synes det er naivt å tro at man ved ikke å skrive sympatierklæringer til ofrene på internett kan minske sjansen for at dette skjer igjen. Media dekker jo tragedien uansett. Tvert i mot tror jeg mye fokus på slike forferdelige hendelser kan få flere til å melde fra til politiet i fremtiden når de har mistanker om at noen i nærmiljøet har slike planer.

En helt annen sak er måten bildene av gjerningsmannen blir brukt på. Nettavisene blåser opp bildene av ham med pistolen rettet mot kameraet, og TV2-nyhetene hadde nettopp dette bildet i stor størrelse i studio, ved siden av reporteren på stedet. Det er kvalmende.

Helt enig i alt du skriver.

Skrevet

Ja, hva skal man si? Det føles for banalt å poste et "huff, så fælt". Man blir matt. Og stum.

Helt enig!

Men i ettertid bør det reises en debatt om _hvorfor_ dette skjer.

Skrevet

Enig med deg...jeg så nettopp hele videoen (inkludert lyd og stemme), som gjerningsmannen hadde laget, på tv...ble helt sjokkert over hvor uklokt media opererer.

Skrevet

Nå var det medias dekning jeg siktet til da. Støtteerklæringene her speiler jo bare deres massive dekning av saken. Hvis de kunne roe litt ned istedenfor å fyre oppunder hadde det hjulpet. Slike hendelser bør selvsagt ikke ties ihjel, men det er måten det gjøres på som er helt på styr.

Skrevet

Vel jeg har heldigvis ikke blitt så kald at jeg ikke lar meg påvirke av sånt lenger

Nei, du er vel god og varm tenker jeg.

Gjest Hilsen en finne i Norge
Skrevet

Huff jeg hørte det nå på nyhetene, helt ufattelig tragiskt! Men jeg forstod ikke helt hva han som ble intervjuet mente (tv2). Han sa at vi i norge var mye varmere og brukte mere ord???!! Er finnene "kaldere" enn oss, eller hva kan han ha ment? Det kunne såklart skje her også, men vi var jo varmere.....?

Jeg synes det er veldig skummelt at de faktisk annonserer det på youtube, også fanges det ikke opp riktig...så skjer dette. Grusomt.

'' Er finnene "kaldere" enn oss''

Nei

Skrevet

Nei, du er vel god og varm tenker jeg.

lol *spruter ut i latter*

Ps. Beklager MP.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...