elfi Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Det kan man lure på. Min gamle bestemor "visste" det, Den els, sa bestemor. Har funnet ut at det må være verbet å ale ales) Fra NYNORSORDBOKA , punkt 2 . ale [kløyvd inf -a] el [eler], ol, ale el. -i el. ale [kløyvd inf -a] v2 (norr ala) 1 fø (opp, fram), fostre opp a- opp krøter / a- seg til ei ny ku / a- på fø på / dyrke fram a- (fram) frukttre 2 overf, særl refl: kome opp, vekse fram det olst mykje vondt mellom dei 3 i uttr: a- til seg lokke til seg Da har både du og jeg fått "klarhet" i dette 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Jeg mener å ha lest at det er midd fra en spesiell edderkopp som blir til lus.... Ikke noe klokt svar men 0 Siter
astridny Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Det kan man lure på. Min gamle bestemor "visste" det, Den els, sa bestemor. Har funnet ut at det må være verbet å ale ales) Fra NYNORSORDBOKA , punkt 2 . ale [kløyvd inf -a] el [eler], ol, ale el. -i el. ale [kløyvd inf -a] v2 (norr ala) 1 fø (opp, fram), fostre opp a- opp krøter / a- seg til ei ny ku / a- på fø på / dyrke fram a- (fram) frukttre 2 overf, særl refl: kome opp, vekse fram det olst mykje vondt mellom dei 3 i uttr: a- til seg lokke til seg Da har både du og jeg fått "klarhet" i dette Ja,det har vi. ;-) 0 Siter
GretaElin Skrevet 23. september 2008 Skrevet 23. september 2008 Les boken "iskaldt bedrag" av Dan Brown så får du utdypende svar;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.