Gjest zmakk Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 hvor gamle var deres da de lærte seg å sykle? (2-hjuling) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puttelulle Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Mine var ca 4 år når de sykla på 2hjuling, uten støttehjul. Jeg tror de var rimelig tidlig, men dette varier noe voldsomt!!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jentungen var rundt fem tror jeg. Guttungen syklet på to hjul før han fylte fire. Selv lærte jeg å sykle på sjuårsdagen. Da fikk jeg min første sykkel. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 De var 4,5 år begge to her. Yngstemor har nettopp lært seg og er kjempestolt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jeg bor på et lite sted hvor alle kjenner alle. I løpet av de siste 5 årene har følgende skjedd. Et barn lærte seg å sykle uten støttehjul like før det fylte åtte, ett annet når det var 3,5 år. resten et sted i mellom. Med andre ord... Det varierer. Tror nok majoriteten lærer det før de begynner på skolen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Eldstemann var 5 år og ca 2 mnd. Jentene var 4 år og ca 3 mnd. Jeg var nok 7-8 år før jeg lærte det, og 12 år før jeg fikk min egen sykkel... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Jentene var 4,5 og 5 år. Sønnen hadde begynt på skolen, så tipper han var 6-7 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Begge syklet sommeren det året de fylte 5. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Mine var fem og tre (sånn er det ofte med småsøsken..). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Mine var fem og tre (sånn er det ofte med småsøsken..). Har du en som syklet uten støttehjul som 3-åring? Det er helt utrolig. Det hender jeg ser sånne miniknøtter som tråkker selvsikkert i vei. Det er i grunnen litt av et syn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Har du en som syklet uten støttehjul som 3-åring? Det er helt utrolig. Det hender jeg ser sånne miniknøtter som tråkker selvsikkert i vei. Det er i grunnen litt av et syn Ja, det var ikke få som kommenterte treåringen min da han syklet i vei, og han fikk noen lange blikk fra fire- og femåringer som strevde med å finne balansen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, det var ikke få som kommenterte treåringen min da han syklet i vei, og han fikk noen lange blikk fra fire- og femåringer som strevde med å finne balansen. Jeg hadde sikkert sendt noen lange blikk selv ) Erfaringen jeg har fra mine unger er at nr to og fire sliter litt med at de ikke er like flink som søsknene, så nr en og tre har hele tiden vært kjappere med det meste. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Femåringen min får det enda ikke helt til. Det er litt rart, for han er en aktiv fyr med god koordinasjon og balanse. Han er kanskje bare litt redd for å tryne og anspent pga det? Jaja, han er ikke alene. Jeg tror sånn ca halvparten ungene i barnehagen på hans alder kan sykle uten støttehjul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Akkurat fyllt 7 år. Han hadde ikke noen interesse for det før da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1222203484' post='3967312] Akkurat fyllt 7 år. Han hadde ikke noen interesse for det før da. Det sa min sønn også, men jeg vet at det var fordi han ikke ville innrømme at han ikke våget å prøve ;D Sånn var han da han skulle gå på skøyter og da han skulle lære å svømme også. Han var så redd for å mislykkes, og det ville blitt et nederlag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Det sa min sønn også, men jeg vet at det var fordi han ikke ville innrømme at han ikke våget å prøve ;D Sånn var han da han skulle gå på skøyter og da han skulle lære å svømme også. Han var så redd for å mislykkes, og det ville blitt et nederlag. Ja, samme her. Han tør ikke prøve seg i frykt for å ikke mestre det. Så er han sta som ett esel og må komme på det selv, funker ikke at mamma sier noe må vite ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anka Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Begge ungene mine var fire år når de begynte å sykle uten støttehjul. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Eldstemann var nesten sju før han turte å sette seg på sykkelen uten støttehjul. Han var sent ute, alle kompisene syklet før ham (noe som selvfølgelig ikke gjorde det noe lettere for en litt engstelig type). Jentungen kommer nok til å sette seg på sykkelen lenge før. Hun er egentlig i gang med øvingen nå, og hun er tre. Så svaret er vel at det varierer noe helt voldsomt, og at jeg sannsynligvis har ytterpunktene. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Guttungen lærte det rett før han fylte 4. Datra er nå 4,5 og ikke i nærheten av å mestre det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg hadde sikkert sendt noen lange blikk selv ) Erfaringen jeg har fra mine unger er at nr to og fire sliter litt med at de ikke er like flink som søsknene, så nr en og tre har hele tiden vært kjappere med det meste. Eldstemann hos meg klarte å sykle uten støttehjul da han var fire, men forsiktig som han er, ville han ikke slippe helt taket før han var fem. Da lillebror på tre syklet forbi ham uten støttehjul hørte vi ikke mer om behovet for støttehjul der i gården :-). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.