Gå til innhold

Frist for utvask der man leier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man skal være ute mot slutten av måneden har man vel de siste dagene på seg til utvask? Jeg mener; utleier behøver ikke purre hele tiden på at man skal skynte seg når man tross alt har betalt leie ut måneden?

Onsdag1365380628
Skrevet

Har man frist ut måneden til å flytte ut er det datoen som sier når du skal være ferdig,ikke utleier. Hvordan du benytter dagene bestemmer du selv.

Jeg hadde blitt irritert om utleier sto over meg og purret på når jeg tross alt hadde betalt for å være der.

Skrevet

Du disponerer leiligheten helt til siste dag, du har betalt husleie for.

Huseieren har ikke tilgang til leiligheten, når du har betalt leien.

http://www.bolignorge.no/husleielovendel10.shtml+

Hilsen

De har nøkkel siden de har hatt visning.

Jeg har fått en ubehagelig telefon, og jeg skjønner det på en måte siden vi ikke bor der nå. Men vi har det travelt med jobb og har god tid!

Skrevet

Ja, fristen er ikke før midnatt siste dagen.

Har huseier en grunn til å tro at du vil slurve med vasken, tro? ;)

Gjest mandolina
Skrevet

Jeg har fått en ubehagelig telefon, og jeg skjønner det på en måte siden vi ikke bor der nå. Men vi har det travelt med jobb og har god tid!

Hvis de vil overta leiligheten tidligere, ville det være rimelig om utleier betaler deg tilbake husleien for den perioden.

Hilsen

Skrevet

Har du betalt leie ut mnd. så kan du dispinere leiligheten hele denne tiden. Om du velger å flytte ut siste dagen og vaske ut da så kan du det. (I realiteten blir vel det litt vanskelig å rekke, men om du har god hjelp så kunne du jo klart det)

Skrevet

Ja, fristen er ikke før midnatt siste dagen.

Har huseier en grunn til å tro at du vil slurve med vasken, tro? ;)

Nei, kanskje noen tidligere har slurvet?

Skrevet

Nei, huseier har ikke noe med når du er ute så lenge du er ute senest siste leiedato. Skal han pushe på så du flytter tidligere må du få avslag i den siste leia i det minste.

Gjest mener jeg
Skrevet

Du har selvsagt "retten" på din side, men i og med at du allerede er flyttet ut så skjønner jeg jo at utleier gjerne vil at du skal gjøre deg ferdig. Det kan jo være ting som må fikses opp før ny leitaker kan flytte inn, det kan jo hende du ikke vasker grundig nok og må gjøre det på nytt igjen osv...

Så om utleier ønsker at du skal gjøre deg ferdig så synes jeg du gjør deg litt vanskelig hvis du insisterer på å vente til siste dag.

Skrevet

Du har selvsagt "retten" på din side, men i og med at du allerede er flyttet ut så skjønner jeg jo at utleier gjerne vil at du skal gjøre deg ferdig. Det kan jo være ting som må fikses opp før ny leitaker kan flytte inn, det kan jo hende du ikke vasker grundig nok og må gjøre det på nytt igjen osv...

Så om utleier ønsker at du skal gjøre deg ferdig så synes jeg du gjør deg litt vanskelig hvis du insisterer på å vente til siste dag.

Vi skal ikke vente til siste dag. ;-)

Gjest mener jeg
Skrevet

Vi skal ikke vente til siste dag. ;-)

Det høres bra ut:)

Jeg kan jo hjelpe deg å vaske hvis du vil...?;)

Gjest greit nok
Skrevet

Vi flyttet for noen mnd siden.Vi flyttet ca den 15 i den mnd men betalte uthusleie for hele mnd.Når vi kom innom den 25 for o begynne å vaske stod huseier der og malte.Hun hadde vasket og begynt å pusse opp.Greit for meg det egentlig men liker å vaske skitten etter meg selv

Skrevet

Vi flyttet for noen mnd siden.Vi flyttet ca den 15 i den mnd men betalte uthusleie for hele mnd.Når vi kom innom den 25 for o begynne å vaske stod huseier der og malte.Hun hadde vasket og begynt å pusse opp.Greit for meg det egentlig men liker å vaske skitten etter meg selv

Jeg vil også gjøre det selv og mener vi kan bruke dagene framover om vi vil.

Skrevet

Det høres bra ut:)

Jeg kan jo hjelpe deg å vaske hvis du vil...?;)

Takk for tilbudet, men det går nok fint. ;-)

Gjest skjønner ikke
Skrevet

Om dere _vil_ ja, men hva er vitsen med å være vanskelig?

Lurer oppriktig altså, vil gjerne vite hvordan du tenker?

Gjest mener jeg
Skrevet

Takk for tilbudet, men det går nok fint. ;-)

Sikker?;)

Hvor bor dere da?

Skrevet

Om dere _vil_ ja, men hva er vitsen med å være vanskelig?

Lurer oppriktig altså, vil gjerne vite hvordan du tenker?

Trådstarter sier ikke at de utsetter vaskinga for å være vanskelig, men fordi de har det travelt med andre ting np og vil ta vaskinga senere i måneden.

Skrevet

Jeg skjønner både dere og utleier. Han vil sikkert gå over leiligheten og sjekke at alt er i orden til neste leietaker skal komme. Vi brukte flere mnd på å få klargjort leiligheten etter leietakerne tidlig i år... :o(

Men du har retten på din side - du har betalt ut mnd og da må utleier bare forholde seg til det. Våre leietakere kom om kvelden siste dagen og påsto seg ferdige med renholdet - det var absolutt ikke tilfredsstillende! Dassen var møkkete og det var rusk og støv og flekker mange plasser, vinduene var heller ikke vasket. De "vasket" ned i hui og hast om kvelden og dro og heldigvis har vi ikke sett snurten av dem siden. Ikke pengene de skylte oss heller... Men vi gidder rett og slett ikke mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...