Gå til innhold

Nyrereflux

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Er det noen her som har erfaring med reflux i nyrene? Det er vel et skudd i blinde at noen her har kontinent urostomi og reflux, men jeg har null snøring på dette, og vil høre om andre har erfaringer med reflux uavhengig av stomi.

Hvordan behandles det?

Skrevet

Vår datter hadde utallige urinveisinfeksjoner.

Hun ble operert for refluks da hun var 9 år. De laget en ny ventil mellom urinblæra og urinrøret opp til nyrene. Operasjonen var 100 % vellykket, Gikk på lavdose med medisiner 1 år. Har aldri hatt urininfeksjon senere,Hun er nå en voksen dame med 3 barn.

Operasjonen var ved Sankt Olavs hospital i Trondheim.

Skrevet

Vår datter hadde utallige urinveisinfeksjoner.

Hun ble operert for refluks da hun var 9 år. De laget en ny ventil mellom urinblæra og urinrøret opp til nyrene. Operasjonen var 100 % vellykket, Gikk på lavdose med medisiner 1 år. Har aldri hatt urininfeksjon senere,Hun er nå en voksen dame med 3 barn.

Operasjonen var ved Sankt Olavs hospital i Trondheim.

Takk for svar. Jeg tror det er nye ventiler de må lage til meg også. Jeg har ikke infeksjoner, men nyrene fylles opp. Jeg har heller ikke urinblære, men jeg skulle tror at noe av prinsippet var det samme.

Så bra at det var vellykket :o)

Var det en enkel operasjon?

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1222251774' post='3967590]

Takk for svar. Jeg tror det er nye ventiler de må lage til meg også. Jeg har ikke infeksjoner, men nyrene fylles opp. Jeg har heller ikke urinblære, men jeg skulle tror at noe av prinsippet var det samme.

Så bra at det var vellykket :o)

Var det en enkel operasjon?

Operasjonen var vel ikke helt enkel- Men det gikk jo greit.

Det var helt påkrevet å ta dette inngrepet- nyrene holdt på å ta skade.

Vi var utrolig lettet og glad da dette var over, var jo litt engestelig ,vi også.

Skrevet

Operasjonen var vel ikke helt enkel- Men det gikk jo greit.

Det var helt påkrevet å ta dette inngrepet- nyrene holdt på å ta skade.

Vi var utrolig lettet og glad da dette var over, var jo litt engestelig ,vi også.

Jeg kan tenke meg at dere var glade og lettet ja! Ekstra påkjenning når det er barn.

Grunnen til at jeg lurte var at jeg har hatt flere store operasjoner de siste årene i urinveiene, og er vel egentlig lite lysten på en til. Om dette er noen år siden så kan operasjonsmetodene ha endret seg.

Jeg er utålmodig ( jeg har sterke nyresmerter pga dette) og kirurgen min på Rikshopitalet er borte noen uker, så jeg suger til meg den infoen jeg kan få.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1222260560' post='3967749]

Jeg kan tenke meg at dere var glade og lettet ja! Ekstra påkjenning når det er barn.

Grunnen til at jeg lurte var at jeg har hatt flere store operasjoner de siste årene i urinveiene, og er vel egentlig lite lysten på en til. Om dette er noen år siden så kan operasjonsmetodene ha endret seg.

Jeg er utålmodig ( jeg har sterke nyresmerter pga dette) og kirurgen min på Rikshopitalet er borte noen uker, så jeg suger til meg den infoen jeg kan få.

Ja, dette er ca 20 år siden, mye nytt er jo kommet siden den tid-

kanskje det kan takes med kikkhullskirurgi?

Ønker deg lykke til !

Skrevet

Ja, dette er ca 20 år siden, mye nytt er jo kommet siden den tid-

kanskje det kan takes med kikkhullskirurgi?

Ønker deg lykke til !

Takk. Jeg håper kikkhull er en mulighet, det er så mye mer omfattendes når magen må åpnes. He he, magen min er ikke så vakker lengre etter og ha blitt åpnet flere ganger, jeg kan snart spille bondesjakk på den ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...