Gjest Nekte barna kaker i bursdag.. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ble bedt i bursdag til en 3 åring som skulle feires i helgen, men vi fikk ikke kommet. Derfor ble vi bedt til pizza og kaker på selve bursdagen. Etter at vi hadde spist pizza ble barna våre og hennes beordret opp for å leke, da ble kaken satt frem til oss voksne. Moren stapper og spiser kake, og når eldste datteren på 5 kommer ned, og ser kakene spør hun selvsagt om å få. Hvorpå moren svarer: Dere har vel fått i dere nok sukker i dag! (Feiring av hennes datters bursdag i bhg med is) Ærlig talt! Jeg håper ikke dette er vanlig at mor kan bare stappe i seg, mens barna ser på men de blir nektet kake fordi de har fått nok sukker!! Det var jo selve bursdagen til 3 åringen hennes jo! Det har vært mange slike tilfeller med denne moren, og jeg syns det er helt høl i huet! Hva mener dere? Hva mener dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Når man har bursdag er det lov å spise så mye kaker man vil hjemme hos oss. Man kan tilogmed få godteri og is selvom bursdagen faller på en vanlig ukedag og ikke en lørdag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Når man har bursdag er det lov å spise så mye kaker man vil hjemme hos oss. Man kan tilogmed få godteri og is selvom bursdagen faller på en vanlig ukedag og ikke en lørdag. Samme her! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nekte barna kaker i bursdag.. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Samme her! Samme her, derfor jeg syns dette er for galt! Ekstra ille er det at kakene står på bordet og at moren gafler og spiser selv syns jeg! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Her er det fri flyt av kake, brus og godis i barnets bursdagsselskap! Selvføleglig! Om vi ikke feierer på selve bursdagen så har vi gjerne litt is til dessert eller noe den dagen allikevel. Men i selskapet - fri flyt! Denne mora høres steinsnål ut. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Høres sært ut, spør du meg. Syns det er fanatisk med de som absolutt skal servere frukt i barnehagebursdager også, jeg da. I jenta mi sin barnehage ble det servert fruktsalat med vaniljesaus til i en bursdag. Jenta mi liker stort sett kun eple og banan, og når fruktsalaten ble servert ferdig i porsjoner med vaniljesaus på, så ble det vanskelig å plukke ut de bitene hun likte. Regner med at hun ikke er eneste ungen som har det sånn. Litt lite barnevennlig etter min smak. Har man et nogenlunde sunt kosthold i utgangspunktet, så tar ikke et kakestykke eller to i bursdager knekken på deg, mener jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Uffda! Selvsagt skal barna også få kaker. En regel er uansett at en ikke sitter og koser seg med godsaker uten å dele. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nekte barna kaker i bursdag.. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Her er det fri flyt av kake, brus og godis i barnets bursdagsselskap! Selvføleglig! Om vi ikke feierer på selve bursdagen så har vi gjerne litt is til dessert eller noe den dagen allikevel. Men i selskapet - fri flyt! Denne mora høres steinsnål ut. Ja, og det er dessverre ikke den eneste merkelige tingen hun gjør i forhold til barna sine! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Høres sært ut, spør du meg. Syns det er fanatisk med de som absolutt skal servere frukt i barnehagebursdager også, jeg da. I jenta mi sin barnehage ble det servert fruktsalat med vaniljesaus til i en bursdag. Jenta mi liker stort sett kun eple og banan, og når fruktsalaten ble servert ferdig i porsjoner med vaniljesaus på, så ble det vanskelig å plukke ut de bitene hun likte. Regner med at hun ikke er eneste ungen som har det sånn. Litt lite barnevennlig etter min smak. Har man et nogenlunde sunt kosthold i utgangspunktet, så tar ikke et kakestykke eller to i bursdager knekken på deg, mener jeg. Mine er akkurat likedan. De spiser banan, eple og pære, men helst ikke i en slik mos som det fort blir i en fruktsalat - og i alle fall ikke med vaniljesaus på! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Huff, skulle til å si stakkars barn, men da blir jeg vel slaktet Ved bursdager finnes ikke slike lover (begrense sukker) i vårt hus. Da får folk styre og si hva de vil. Kake er jo en selvsagt del av selskapet. Forhåpentligvis så er barna oppvokst med det, ellers ble de nok flaue på morens vegne....... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Huff, skulle til å si stakkars barn, men da blir jeg vel slaktet Ved bursdager finnes ikke slike lover (begrense sukker) i vårt hus. Da får folk styre og si hva de vil. Kake er jo en selvsagt del av selskapet. Forhåpentligvis så er barna oppvokst med det, ellers ble de nok flaue på morens vegne....... Men for all del, barnet kan ha en "sykdom" vi ikke kjenner til.. Enklete tilter jo når de får sukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nekte barna kaker i bursdag.. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Men for all del, barnet kan ha en "sykdom" vi ikke kjenner til.. Enklete tilter jo når de får sukker. Nei de har ikke noen sykdom, grunnene vet jeg ikke, men hun oppfostrer de dessverre utfra sin egen egoisme. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Men for all del, barnet kan ha en "sykdom" vi ikke kjenner til.. Enklete tilter jo når de får sukker. Hadde barnet hatt en sykdom så hadde en oppegående mor laget en egen "kake" eller sørget for noe annet barnet kunne spise, ikke sittet der og slafset innpå selv på den måten uten å ha noe til barnet sitt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BMS! Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ja, det syns jeg var helt på trynet.... Jeg nekter BMS!mann og drikke cola i ett sett av glass, og skal han drikke cola, drikker han det av kaffekopp. Jeg kan jo ikke nekte sønnen min brus når pappan bruker Cola som tørstedrikk.... (Pappan er verken bleik og feit, men helt normal med BMI på 23) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det er det dummeste. DU er forbilde for ditt barn. Det fungerer ikke å si gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør. Så dersom denne mora mente at ho ikke skulle ha mer sukker, så må ho droppe kake for ALLE!!!! (Selv om jeg synes dette ville vært sært da... Gjør forskjell på hverdag og fest.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Samme her, derfor jeg syns dette er for galt! Ekstra ille er det at kakene står på bordet og at moren gafler og spiser selv syns jeg! Helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hadde barnet hatt en sykdom så hadde en oppegående mor laget en egen "kake" eller sørget for noe annet barnet kunne spise, ikke sittet der og slafset innpå selv på den måten uten å ha noe til barnet sitt! helt enig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Hadde barnet hatt en sykdom så hadde en oppegående mor laget en egen "kake" eller sørget for noe annet barnet kunne spise, ikke sittet der og slafset innpå selv på den måten uten å ha noe til barnet sitt! Sant det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Nei de har ikke noen sykdom, grunnene vet jeg ikke, men hun oppfostrer de dessverre utfra sin egen egoisme. Det er godt vi ikke trenger å være like. Det finnes ytterpunkter med alt, men denne historien er vel blandt de sjeldne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Kaker høre til i bursdager.. Hvis hun ikke vil at ungene skal få det, burde hun droppet hele kaka.. Kan ikke sette frem kake foran små unger og nekte dem å få. De kunne vel fått et lite stykke? Synes det var slemt gjort - ret og slett.. Stappe i seg selv, men nekte ungene.. herregud.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.