Gjest mora2 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Mine unger får kake i sin egen bursdag... Så det syntes jeg hørtes rart ut.. En ting hadde vært om de hadde fått, og mor sa at nå var det nok.. Men ellers synes jeg unger godt kan lære seg at de kan ikke alltid få det de voksne har. Jeg drikker fks coca cola, og det får ikke mine unger. Det er voksendrikk hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zelda77 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Høres sært ut, spør du meg. Syns det er fanatisk med de som absolutt skal servere frukt i barnehagebursdager også, jeg da. I jenta mi sin barnehage ble det servert fruktsalat med vaniljesaus til i en bursdag. Jenta mi liker stort sett kun eple og banan, og når fruktsalaten ble servert ferdig i porsjoner med vaniljesaus på, så ble det vanskelig å plukke ut de bitene hun likte. Regner med at hun ikke er eneste ungen som har det sånn. Litt lite barnevennlig etter min smak. Har man et nogenlunde sunt kosthold i utgangspunktet, så tar ikke et kakestykke eller to i bursdager knekken på deg, mener jeg. I barnehagen gutten min går i er det slutt på kake servering. Dette fordi at det er 54 barn i barnehage og det blir veldig mye kakespising. Deet de har gjort der er: de har en skattekiste med forskjellige småting i. Bursdagsbarnet får velge seg en ting derfra. h*n får også velge hva gruppen h*n er på skal gjøre den dagen. De kjøper også inn litt frukt utenom den vanlige, dette er frukt som bursdagsbarnet velger. Jeg synes denne løsningen er perfekt da jeg har en gutt som reagerer på sukker. Før denne ordningen ble innført var gutten mi helt umulig de dagene det hadde vært bursdag i barnehagen. Men selvsakt får han spise kake når han er i bursdagsselskap og jeg sitter ikke frem kake hjemme uten at han får smake. vi tåler at han er litt sukker høy en og annen gangen. men jeg er veldig glad for at de har sluttet med kake i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luska Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 I barnehagen gutten min går i er det slutt på kake servering. Dette fordi at det er 54 barn i barnehage og det blir veldig mye kakespising. Deet de har gjort der er: de har en skattekiste med forskjellige småting i. Bursdagsbarnet får velge seg en ting derfra. h*n får også velge hva gruppen h*n er på skal gjøre den dagen. De kjøper også inn litt frukt utenom den vanlige, dette er frukt som bursdagsbarnet velger. Jeg synes denne løsningen er perfekt da jeg har en gutt som reagerer på sukker. Før denne ordningen ble innført var gutten mi helt umulig de dagene det hadde vært bursdag i barnehagen. Men selvsakt får han spise kake når han er i bursdagsselskap og jeg sitter ikke frem kake hjemme uten at han får smake. vi tåler at han er litt sukker høy en og annen gangen. men jeg er veldig glad for at de har sluttet med kake i barnehagen. Jeg skjønner at det kan bli vel mye kake med 54 unger i barnehagen ja. Vi har kun drøyt 20, og da syns jeg det er greit. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Høres sært ut, spør du meg. Syns det er fanatisk med de som absolutt skal servere frukt i barnehagebursdager også, jeg da. I jenta mi sin barnehage ble det servert fruktsalat med vaniljesaus til i en bursdag. Jenta mi liker stort sett kun eple og banan, og når fruktsalaten ble servert ferdig i porsjoner med vaniljesaus på, så ble det vanskelig å plukke ut de bitene hun likte. Regner med at hun ikke er eneste ungen som har det sånn. Litt lite barnevennlig etter min smak. Har man et nogenlunde sunt kosthold i utgangspunktet, så tar ikke et kakestykke eller to i bursdager knekken på deg, mener jeg. forøvrig er det endel som ikke tåler rå frukt (meg selv inkludert) Da er det kjedelig med fruktsalat der man kanskje bare tåler 1 av ingrediensene. Kaker går det stort sett an å vri til for at allergikere og folk med cøliaki også kan spise. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Er ikke det minste overrasket, dessverre. Er mange som mener at de skal gi ungene et sunt kosthold uten å vise selv hvordan det foregår. Men sitter bare ikke å spiser kake foran barna uten at de også får smake! De voksne kunne for svingende ha spist fruktfat hvis ikke alle kunne få kake. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Det der er nok ikke vanlig, nei. OM det var slik at ungene ikke skulle ha "mer sukker", så fikk hun (moren) la være å servere kaker, da. Finnes masse alternativer om man vil unngå sukker. Ikke nødvendigvis helt vanlig, men det går fint an. Veldig lite OK gjort av moren. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Mine unger får kake i sin egen bursdag... Så det syntes jeg hørtes rart ut.. En ting hadde vært om de hadde fått, og mor sa at nå var det nok.. Men ellers synes jeg unger godt kan lære seg at de kan ikke alltid få det de voksne har. Jeg drikker fks coca cola, og det får ikke mine unger. Det er voksendrikk hos oss. ''Jeg drikker fks coca cola, og det får ikke mine unger. Det er voksendrikk hos oss.'' Men da har du alternativt drikke til ungene, ikke sant, det blir ikke ren nekt. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nekte barna kaker i bursdag.. Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Mine unger får kake i sin egen bursdag... Så det syntes jeg hørtes rart ut.. En ting hadde vært om de hadde fått, og mor sa at nå var det nok.. Men ellers synes jeg unger godt kan lære seg at de kan ikke alltid få det de voksne har. Jeg drikker fks coca cola, og det får ikke mine unger. Det er voksendrikk hos oss. Ja barn kan ikke få alt det voksne har, men det var bursdagen til 3 åringen! Man sitter ikke å gomser kaker selv og nekter barna.. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 ''Jeg drikker fks coca cola, og det får ikke mine unger. Det er voksendrikk hos oss.'' Men da har du alternativt drikke til ungene, ikke sant, det blir ikke ren nekt. :-) He, he, nei de får kun drikke to ganger om dagen, morgen og kveld ;0) De drikker vann, eller melk :0) I bursdager får de så klart brus! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Ja barn kan ikke få alt det voksne har, men det var bursdagen til 3 åringen! Man sitter ikke å gomser kaker selv og nekter barna.. Det pressiserte jo jeg også da.............. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drajaba... Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Rett og slett helt på tryne...... Kanskje du kan si noe til henne om det, hvis du kjenner henne så godt da....? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Helt vanvittig... Jeg ville blitt så fortørnet at jeg helt sikkert hadde brutt ut med det jeg tenkte - skal hun ikke få smake sin egen bursdagskake?? Stakkars unge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Uvanlig! Bursdag er bursdag. Det er ikke da man skal tenke på sukker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 He, he, nei de får kun drikke to ganger om dagen, morgen og kveld ;0) De drikker vann, eller melk :0) I bursdager får de så klart brus! ''He, he, nei de får kun drikke to ganger om dagen, morgen og kveld ;0)'' Det er jo et - eh - noe spesielt sparetiltak. He-he. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nekte barna kaker i bursdag.. Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Rett og slett helt på tryne...... Kanskje du kan si noe til henne om det, hvis du kjenner henne så godt da....? Ja jeg kunne jo ha sagt noe, men jeg blir så sjokkert at jeg blir målløs! Det er dessverre ikke første gangen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bipp Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Ja, og det er dessverre ikke den eneste merkelige tingen hun gjør i forhold til barna sine! hva mer gjør hun som er merkelig da? høres rart ut dette synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.