Gå til innhold

Filmtips for 9-åring

Speak

Anbefalte innlegg

9-åringen min skal lage filmkveld. Dvs. invitere så de blir 2 jenter og 2 gutter. Så skal de se film + spise pizza og popcorn. Det høres jo kjempehyggelig ut synes jeg.

Er det noen som har noen gode tips med hensyn til hvilken film de kan se? Gjerne noe nytt som de ikke har sett fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med Linus i Svingen, en av Olsenbanden Jr.-filmene, en av de "originale" Olsenbanden-filmene, Flåklypa Grand prix, en av Pelle og Proffen-filmene...

Litt kjedelige forslag, kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en variasjon fra hva de kanskje er vant til, tipser jeg om noen brukbare norske, hvis de ikke har sett dem før: SOS Svartskjær, Titanics 10 liv eller Svein og rotta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Linus i Svingen, en av Olsenbanden Jr.-filmene, en av de "originale" Olsenbanden-filmene, Flåklypa Grand prix, en av Pelle og Proffen-filmene...

9-åringer ser vel ikke Linus i Svingen?! Mine på 8 og 10 hadde sannsynligvis fnyst av meg om jeg hadde foreslått det... ;o)

Men har jeg noen bedre forslag selv? Neida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjerne hatt litt nyere filmer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en variasjon fra hva de kanskje er vant til, tipser jeg om noen brukbare norske, hvis de ikke har sett dem før: SOS Svartskjær, Titanics 10 liv eller Svein og rotta.

Jeg har ikke sett disse, og det har nok ikke ungene heller. De er notert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke hvor moden han er og hvor godt de leser teksting, men min jente elsket å se Crocodile Dundee da hun hadde noen gutter og jenter i klassen på filmbesøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor moden han er og hvor godt de leser teksting, men min jente elsket å se Crocodile Dundee da hun hadde noen gutter og jenter i klassen på filmbesøk.

Det er jo relativt grei handling i denne filmen. Vet du om det er 11-års grense på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringer ser vel ikke Linus i Svingen?! Mine på 8 og 10 hadde sannsynligvis fnyst av meg om jeg hadde foreslått det... ;o)

Men har jeg noen bedre forslag selv? Neida...

Skal innrømme at jeg ikke har førstehånds kunnskap om 9-åringer, har bare en nevø på 9 år. Han elsket faktisk Linus i Svingen! Men det er kanskje... *host* ett eller to år siden, når jeg tenker meg om.

*tusler ut av denne tråden*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Pirates of the Caribbean-filmene? Men ville i så fall avklart med foreldrene på forhånd - filmene kan være litt rå og skumle og har vel også en viss aldersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nettopp-fylte-10-åring maste og maste på at vi skulle se Hoodwinked eller Sannheten om Rødhette nå, de hadde sett den på skolen og syntes den var fantastisk morsom. Jeg må innrømme at jeg lo godt! :o)

Mio min Mio er også nydelig - så den sammen med ungene i vår, både litt skummel og veldig fin. Både da 7- og 9-åringen likte den godt. Brødrene Løvehjerte fikk vi aldri sett ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min -åring var veldig facinert av "Min nabo Totoro". Også synes han "SOS Svartskjær" og "En natt på museet" er veldig spennende. Men jeg må innrømme at jeg ikke har sett noen av dem, jeg sovna etter få minutter i den førstnevnte, og de to andre har han sett hos faren sin. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min -åring var veldig facinert av "Min nabo Totoro". Også synes han "SOS Svartskjær" og "En natt på museet" er veldig spennende. Men jeg må innrømme at jeg ikke har sett noen av dem, jeg sovna etter få minutter i den førstnevnte, og de to andre har han sett hos faren sin. ;)

Vi (altså kjæresten og jeg) begynte å se "En natt på museet" for en stund siden, men gadd ikke se så lenge akkurat. Den fenger sikkert unger i den alderen, men jeg tør påstå at om du digger den som voksen så er du en smuuuule enkel... (men det passer muligens godt på eksen din? ;o))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi (altså kjæresten og jeg) begynte å se "En natt på museet" for en stund siden, men gadd ikke se så lenge akkurat. Den fenger sikkert unger i den alderen, men jeg tør påstå at om du digger den som voksen så er du en smuuuule enkel... (men det passer muligens godt på eksen din? ;o))

*knegg* For alt jeg veit, sover han som en stein gjennom barnefilmene han også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer overens med husbondens karakteristikk av museet-filmen - junior vil gjerne se den igjen, men husbonden syntes den var ganske treig;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av Pirates of the Caribbean-filmene? Men ville i så fall avklart med foreldrene på forhånd - filmene kan være litt rå og skumle og har vel også en viss aldersgrense.

Ja, der er jo OK. (selv om ho har sett dem allerede)

Og jeg er enig med deg ang. å avklare slikt med foreldrene først. De vet jo hva deres barn liker og tåler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nettopp-fylte-10-åring maste og maste på at vi skulle se Hoodwinked eller Sannheten om Rødhette nå, de hadde sett den på skolen og syntes den var fantastisk morsom. Jeg må innrømme at jeg lo godt! :o)

Mio min Mio er også nydelig - så den sammen med ungene i vår, både litt skummel og veldig fin. Både da 7- og 9-åringen likte den godt. Brødrene Løvehjerte fikk vi aldri sett ferdig.

De to første har jeg aldri hørt om. Noterer flittig:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noterer fortsatt flittig. Mange av filmene som vi synes er enkle/kjedelige fenger jo 9-åringer:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...