Gå til innhold

Filmtips for 9-åring

Speak

Anbefalte innlegg

Det er jo relativt grei handling i denne filmen. Vet du om det er 11-års grense på den?

Jeg vet ikke aldersgrensen, men jeg synes ihvertfall den er søt og uskyldig. Det finnes adskillig verre ting de kunne se på TV/data. Jenta mi syntes den var veldig morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sønnen min på 10 år har klubb som de kaller det sammen medd to andre gutter og tre jenter. Det er kjempestas. Stor fnisefaktor, for å si det slik. En av gangene de var her hos oss hadde de filmkkveld, og da så de "natt på museet". Den falt i smak hos alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, der er jo OK. (selv om ho har sett dem allerede)

Og jeg er enig med deg ang. å avklare slikt med foreldrene først. De vet jo hva deres barn liker og tåler.

''Og jeg er enig med deg ang. å avklare slikt med foreldrene først. ''

Ja, jeg synes aldri man skal vise filmer med for høy aldersgrense til gjestende barn uten å forhøre seg med foreldrene først. Egentlig bør man vel være forsiktig med dette overhodet, det kan jo være ubehagelig for foreldre å si nei, om barna i bakgrunnen ønsker å se en viss film.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og jeg er enig med deg ang. å avklare slikt med foreldrene først. ''

Ja, jeg synes aldri man skal vise filmer med for høy aldersgrense til gjestende barn uten å forhøre seg med foreldrene først. Egentlig bør man vel være forsiktig med dette overhodet, det kan jo være ubehagelig for foreldre å si nei, om barna i bakgrunnen ønsker å se en viss film.

''Egentlig bør man vel være forsiktig med dette overhodet, det kan jo være ubehagelig for foreldre å si nei, om barna i bakgrunnen ønsker å se en viss film.''

Man ringer jo ikke foreldrene der og da mens ungene hører på! Det avklarer man med foreldrene på forhånd, før man sier noe til ungene om at de kaaanskje får se filmen. Man avklarer hvilken film de skal se før ungene får vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Egentlig bør man vel være forsiktig med dette overhodet, det kan jo være ubehagelig for foreldre å si nei, om barna i bakgrunnen ønsker å se en viss film.''

Man ringer jo ikke foreldrene der og da mens ungene hører på! Det avklarer man med foreldrene på forhånd, før man sier noe til ungene om at de kaaanskje får se filmen. Man avklarer hvilken film de skal se før ungene får vite det.

Selvsagt - ideelt sett. Men ser for meg at barna hyler etter en film, og en mor synes hun bør høre med gjestens foreldre først...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, enig.

Ikke slik som da gutten min ble invitert i film-bursdag (8-årsdag) og det så veldig ut fra invitasjonen som om de skulle se James Bond. Alle guttene var invitert.

Jeg sendte en melding til moren og spurte hvilken film de skulle se. Dagen etter kom gutten hjem og sa : Vi kan ikke se James Bond fordi du sa jeg ikke fikk lov. Var litt sur på foreldrene som hadde sagt det til barna da, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, enig.

Ikke slik som da gutten min ble invitert i film-bursdag (8-årsdag) og det så veldig ut fra invitasjonen som om de skulle se James Bond. Alle guttene var invitert.

Jeg sendte en melding til moren og spurte hvilken film de skulle se. Dagen etter kom gutten hjem og sa : Vi kan ikke se James Bond fordi du sa jeg ikke fikk lov. Var litt sur på foreldrene som hadde sagt det til barna da, ja.

Min var 8 1/2-9 (husker ikke helt) år da han så Harry Potter 5 (med 11-årsgrense) i en 9-årsdag. Jeg var lite fornøyd kan man si. På de filmene hadde vi nemlig en regel på at man skulle ha lest boka før man så filmen, dessuten hadde jeg gjerne villet sitte sammen med ham mens han så den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...