Gå til innhold

Hagens sparetips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ketchup er ikke så ille det - kokte tomater (som det jo er laget av) er knallsunt! Men det er for mye sukker i ketchupen da. Nei, jeg kjøper _ikke_ ketchup med kunstige søtningsstoffer.

Ja, ketsjup har et ufortjent dårlig rykte ernærings,essig sett, men noen gourmet er man dog ikke hvis maten dynkes i denne sausen:-)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• morsan

5

• damedamen

4

• Shova

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Bare ikke kjøp grændisen hos Hagen, da. Det er _mitt_ sparetips :-)

Litt vanskelig ettersom han vel sitter med aksjemajoriteten i Stabburet. Men det er et bra sparetips, hehe.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ketchup er ikke så ille det - kokte tomater (som det jo er laget av) er knallsunt! Men det er for mye sukker i ketchupen da. Nei, jeg kjøper _ikke_ ketchup med kunstige søtningsstoffer.

''Nei, jeg kjøper _ikke_ ketchup med kunstige søtningsstoffer''

Men det gjør jeg, helt uten å få svettebyger av den grunn. Som diabetiker er jeg vel av de som ønsket ketchup uten sukker hjertelig velkommen da det kom.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Haha.

Det er kanskje hele svaret.

Hilsen

Forrest Gump-syndromet. :-)

Skrevet

Jeg hevet øyenbrynene en smule og lurte litt på hvilken verden denne mannen lever i da jeg leste det i går ja. Han er på lik linje med han Bagatelle-fyren.

Bagatelle-fyren, er det han kokken Hellstrøm? Jeg synes han er litt søt.

Skrevet

Hagen skal ha for at han har bidratt til at mange av oss har fått ledd litt i dag!

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Jeg synes han er litt søt.''

Men han vet altså ikke at nordmenn spiser ketchup. :-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hagen skal ha for at han har bidratt til at mange av oss har fått ledd litt i dag!

Hehe, jeg har ledd av det i to dager, fant nemlig uttalelsen hans i en nettavis i går.

Skrevet

Hehe, jeg har ledd av det i to dager, fant nemlig uttalelsen hans i en nettavis i går.

Det er også morsomt hvordan det refereres at ulike personer reagerer når de blir bedt om å uttale seg om saken. Synes Stoltenbergs variant er den beste...*s*

Skrevet

Søt?? Fyren har jo like mye karisma som et kneippbrød!

Skrevet

Vi gjør det også.

Sier jeg hva jeg gjør for å spare, så høres det virkelighetsfjernt ut for de som er fattige. For ikke å snakke om dem som virkelig vet hva som er fattigdom (u-land).

Så vi har ikke så mye vi skulle sagt, de fleste av oss her inne, tenker jeg.

Skrevet

Søt?? Fyren har jo like mye karisma som et kneippbrød!

Jeg har myggnetting, så jeg hører ikke hva du sier.

Skrevet

Litt vanskelig ettersom han vel sitter med aksjemajoriteten i Stabburet. Men det er et bra sparetips, hehe.

Det var altså ikke et sparetips, men et salgstriks... :o)

Skrevet

Jeg tviler ikke på at han er skarp - på enkelte områder. Men generelt høy IQ har jeg vel aldri tiltenkt ham :x.

Man trenger ikke å være så skarp for å gjøre det stort. Tro på seg selv og mangel på skrupler kan ofte være nok.

Skrevet

Man trenger ikke å være så skarp for å gjøre det stort. Tro på seg selv og mangel på skrupler kan ofte være nok.

''Tro på seg selv og mangel på skrupler kan ofte være nok.''

Det har du rett i.

En psykopat har som oftest disse egenskapene...

Gjest signaturina
Skrevet

Hvis det skal "lønne seg" å sende et av mine klesplagg t/r England i stedet for å kjøpe et nytt, må det skje med brevdue.

Ellers illustrerer vel sitatene den overførte betydningen av uttrykket "hvitsnipp".

Forøvrig slutter jeg meg helt til statsministerens kommentar om at det er få ting jeg mener mindre om enn hva Stein Erik Hagen gjør med sine skjorter.

Hvis fyren betaler 5000 pr skjorte (ikke regn med at han kjøper skjorte på Dressmann til 199 !), og bare 1000 inkl frakt for å få ny snipp, så har han jo tjent 4000 pr skjorte da! Hvis du ser bort fra det miljømessige med flyturen. Men flyet hadde vel gått allikevel, selv om Hagens skjorter ikke var med. Eller sender han dem med et tomt privatfly? hehe...

Gjest signaturina
Skrevet

Voldsomt så mye ketchup dere har, da! :-) Vi prøver til enhver tid å ha en liten flaske Heinz i kjøleskapet, stort sett til bruk for unge gjester som spiser nesten hva det skal være bare det er dynket i en tilstrekkelig mengde ketsjup:-)

Og en sjelden gang tar jeg en dæsj selv, men ingen av gutta i huset rører den flaska.

Svaret på det er sikkert som hos oss, at når det begynner å bli dårlig sprut ut av ketchupflaska,s å kjøper vi en ny. Alle begynner påd en nye, og håper andre i familien får ut resten av den nesten tomme. Den nesten tomme havner etterhvert bakerst, og så får den sist innkjøpte dårlig sprut, osv osv. Håper ingen fikk assosiasjoner til andre ting når jeg nevner dårlig sprut da!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi gjør det også.

Sier jeg hva jeg gjør for å spare, så høres det virkelighetsfjernt ut for de som er fattige. For ikke å snakke om dem som virkelig vet hva som er fattigdom (u-land).

Så vi har ikke så mye vi skulle sagt, de fleste av oss her inne, tenker jeg.

Nåja, jeg tror nok de fleste av oss har et litt mer realistisk syn på dette enn Stein Erik Hagen i alle fall. Om jeg f.eks sier at jeg sparer ved å slå av lyset i rom jeg ikke bruker, så vil størstedelen av folket nedover i Europa skjønne hva jeg mener. Men selvsagt, skal vi sammenligne oss med de som sulter så vil ikke de skjønne så mye.

Problemet til Stein Erik Hagen er vel at det er svært få som vil ha nytte av hans sparetips fordi de ikke er gjengse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...