Gro123 Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 For ei ukes tid siden stod det om T-skjorter med plasttrykk med ftalater bl.a. på VG-nett. Klarer dessverre ikke å lenke til artikkelen. Jeg lurer på: det står at ftalater er forbudt i produkter for barn, men hva slags garanti har jeg for det? Ungene mine har f.eks. undertøy med et slags plastaktig trykk, kjøpt hos H & M. Hvordan kan jeg vite hva disse inneholder? Kan jeg være trygg på de klærne jeg kjøper til ungene, for å si det enkelt? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Nå må ungene sutte på disse plastdingsene for å få i seg stoffet da... De sutter vel ikke på undertøyet sitt!? At de kan putte hjørnet ved halsen på regnjakka i munnen er en annen sak - det har jeg sett mange unger gjør. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trykkpunkt Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg hadde et plagg med trykk - men glemte at d var trykk på d og hadde d i tørketrommel, da smelta hele trykket 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro123 Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Nå må ungene sutte på disse plastdingsene for å få i seg stoffet da... De sutter vel ikke på undertøyet sitt!? At de kan putte hjørnet ved halsen på regnjakka i munnen er en annen sak - det har jeg sett mange unger gjør. Det er ikke det med sutting på klær som er problemstillingen. Det hadde vært enklere hvis folk hadde sett artikkelen, men jeg får altså ikke linka til den. Mulig det bare er jeg som bekymrer meg for sånt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det er ikke det med sutting på klær som er problemstillingen. Det hadde vært enklere hvis folk hadde sett artikkelen, men jeg får altså ikke linka til den. Mulig det bare er jeg som bekymrer meg for sånt. Det er sutting på leker/ klær som er den hovedsakelige problemstillingen. Man antar at ftalatene kan skade/ endre horminen og dermed forplantningsdyktigheten dersom man får i seg stoffene. En annen sak er vel at miljøet tar skade, men det er vel ikke det som har vært hoved- problemstillingen. Det var (er) ftalater i mange typer myk plast, spesiellt barneleker som skal være gode å ta på og holde i. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.