Gå til innhold

Celler - trenger leksehjelp

Anbefalte innlegg

Gjest leksehatern
Skrevet

Skal svare på noen oppgaver innen humanbiologi, men har litt problemer med formuleringene. Kan dere hjelpe meg?

Fortell om cellens oppbygning og funksjon. Fortell kort hvilke oppgaver de ulike celleorganellene har.

Vi har fem hovedtyper av vev. Beskriv de ulike vevenes funksjon, og hvor de befinner seg i kroppen.

Gjest mandolina
Skrevet

Det må du da kunne finne svar på i læreboka di.

Ellers kan du google litt.

Hilsen

Gjest Trådstarter
Skrevet

Hvilke formuleringer er det du har problemer med?

Hvordan formulere svarene.

Gjest mandolina
Skrevet

Har du svarene, kan jeg godt hjelpe deg med formuleringene.

Hilsen

Skrevet

Tenkte bare jeg skulle la tvilen komme tiltalte til gode. Det _kunne_ jo vært at det faktisk var formuleringene du hadde vansker med.

Takk for tilbudet, men jeg gidder ikke gjøre leksene dine.

Skrevet

Du skal ha utrolig flaks for å treffe på noen som har lyst til å skrive alle svarene for deg. Du må nok først sørge for å finne svarene på spørsmålene, og så evt. spørre om det du ikke forstår :-)

Gjest imzedimze
Skrevet

det står ganske greit forklart i lærebøkene, men er mye å skrive, så orker ikke lete frem boka jeg hadde i humanbiologi.. du må bare skrive av det du finner. Formuleringene kommer av seg selv mens du bare skriver litt. Er ganske mye du bare må skrive av fra læreboka.

Skrevet

Du har ikke hatt den læreren som lever seg inn i forklaringene forstår jeg. Da hadde du ikke trengt læreboken engang :)

Gjest Trådstarter
Skrevet

det står ganske greit forklart i lærebøkene, men er mye å skrive, så orker ikke lete frem boka jeg hadde i humanbiologi.. du må bare skrive av det du finner. Formuleringene kommer av seg selv mens du bare skriver litt. Er ganske mye du bare må skrive av fra læreboka.

Fikk beskjed om å ikke skrive av læreboka men bruke egne ord så jeg viser at jeg forstår stoffet, men syns det er så vanskelig.

Gjest mandolina
Skrevet

Fikk beskjed om å ikke skrive av læreboka men bruke egne ord så jeg viser at jeg forstår stoffet, men syns det er så vanskelig.

Bruker du egne ord, viser det at du forstår stoffet, skriver du av fra læreboka, så er det bare sitater.

Les læreboka nøye, så du forstår hva svarene på spørsmålene er, så kan du bedre gjengi det med egne ord.

Lykke til!

Hilsen :-)

Skrevet

En måte å starte på er å først lese gjennom teksten der svaret står, og så lukke igjen boka mens du i full fart skriver ned det du kan klare å formulere selv om temaet. Ikke vær opptatt av hvilke ord du bruker og ikke kikk i boka. Etterpå kan du rette opp det som ikke er ok språklig samt fylle inn detaljer du ikke husker.

Tenk at du skal fortelle f.eks. en venninne det du vet om temaet og skriv ned det du ville sagt til henne.

Lykke til :-)

Gjest imzedimze
Skrevet

er jo bare å bruke synonymer til enkelte av ordene og korte litt ned :)

jeg ville skrevet av først og så skrevet om evt.

er jo uansett ikke dine formuleringer om noen på nett skriver dem for deg? da blir det jo samme som om du skulle skrevet av boka...

så bedre å bare skrive av boka og så bruke litt synonymer og korte litt ned. Da blir det etterhvert ikke helt likt...

Og blir lettere å formulere det annerledes når man har skrevet ned stoffet og skjønt det litt mer.

Skrevet

Hvis vi formulerer svarene for deg, bruker du jo ikke egne ord. Dessuten lærer du ikke en pøkk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...