Gå til innhold

Hvilken størrelse mountain bike bør jeg kjøpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 184 cm høy og rundt 95 kg tung. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe? Noen som har et spesielt merke å anbefale?

Skrevet

Dra til en god sykkelbutikk (Ikke slike som selger alt-mulig-sportsutstyr) og snakk med dem. Vil tro du trenger en Large. Men det finnes en jungel av disse syklene. Du bør derfor tenke gjennom hva du skal bruke den til, og hvor mye du vil legge i en sykkel.

Som et minimum bør du få låsbare dempere. (Håpløst å sykle på en sykkel med dempegaffel på asfalt) Girsystemene varierer også veldig. Ikke kjøp det billigste. Da ber du om trøbbel. Selv valgte jeg XT gir på min. Dette er et meget greit system til oss som bruker sykkel til trimming (uten å være fanatisk)

Du bør også få hjelp i butikken til å stille inn sykkelen riktig. (Setehøyde, hvor langt fram/tilbake setet skal stå, styrehøye + avstand til styret.) Det har mye å si for å få en behagelig tur:-) Skal du ha klikkpedaler? I såfall trenger du også sykkelsko. Dersom du skal bruke sykkelen til trening så synes jeg absolutt du bør ha det. Det underletter masse.

Skrevet

Jeg er ikke av dem som har mest peiling, men vil anta du trenger en 19''.

Dra i en velassortert butikk og spør (av de store og "generelle" forslår jeg Sykkeldelisk, Oslo Sportslager eller Spinn).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...