Gjest sykletur Skrevet 24. september 2008 Skrevet 24. september 2008 Jeg er 184 cm høy og rundt 95 kg tung. Hvilken størrelse bør jeg kjøpe? Noen som har et spesielt merke å anbefale? 0 Siter
Speak Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Dra til en god sykkelbutikk (Ikke slike som selger alt-mulig-sportsutstyr) og snakk med dem. Vil tro du trenger en Large. Men det finnes en jungel av disse syklene. Du bør derfor tenke gjennom hva du skal bruke den til, og hvor mye du vil legge i en sykkel. Som et minimum bør du få låsbare dempere. (Håpløst å sykle på en sykkel med dempegaffel på asfalt) Girsystemene varierer også veldig. Ikke kjøp det billigste. Da ber du om trøbbel. Selv valgte jeg XT gir på min. Dette er et meget greit system til oss som bruker sykkel til trimming (uten å være fanatisk) Du bør også få hjelp i butikken til å stille inn sykkelen riktig. (Setehøyde, hvor langt fram/tilbake setet skal stå, styrehøye + avstand til styret.) Det har mye å si for å få en behagelig tur:-) Skal du ha klikkpedaler? I såfall trenger du også sykkelsko. Dersom du skal bruke sykkelen til trening så synes jeg absolutt du bør ha det. Det underletter masse. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. september 2008 Skrevet 25. september 2008 Jeg er ikke av dem som har mest peiling, men vil anta du trenger en 19''. Dra i en velassortert butikk og spør (av de store og "generelle" forslår jeg Sykkeldelisk, Oslo Sportslager eller Spinn). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.