Gå til innhold

Tør jeg å slutte før jeg hr fått ny jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest Slitenogleijobben
Skrevet

Mistrives i jobben jeg har hatt i 9 mnd., og er i gang med å søke på nye jobber. Har ikke fått napp ennå, men er fristet til å si opp nå, sånn at jeg slutter til jul.

Arbeidsmarkedet i min bransje er ganske bra, og jeg har råd til å gå uten jobb noen måneder (og evt. pusse opp huset før salg).

Er likevel usikker. Vil jeg f. eks. bli ansett som sær og vanskelig når jeg forteller at jeg har sagt opp til potensielle arbeidsgivere?

Gjest mandolina
Skrevet

Det er lettere å få seg ny jobb, når en har en jobb, enn hvis en er arbeidsledig.

Hilsen

Gjest Slitenogleijobben
Skrevet

Det er lettere å få seg ny jobb, når en har en jobb, enn hvis en er arbeidsledig.

Hilsen

Ja, jeg vet det. Men jeg kjenner at jeg ikke har godt av å være der. Føler at jeg blir mer og mer nedkjørt. Trives heldigvis godt sosialt, men overhodet ikke faglig:(

Gjest mandolina
Skrevet

Ja, jeg vet det. Men jeg kjenner at jeg ikke har godt av å være der. Føler at jeg blir mer og mer nedkjørt. Trives heldigvis godt sosialt, men overhodet ikke faglig:(

Skjønner deg godt, jeg har nettopp sagt opp en jobb selv, jobben gjorde meg sint og amper, og da valgte jeg å hellere ha mindre inntekt enn å bli amper pga noe som kunne elimineres bort.

Hilsen

Skrevet

Huff det er tungt å lite motiverende å ikke trives i jobben. Kan jeg spørre hva du jobber med?

Skrevet

Du trenger vel ikke si at du har sagt opp når du søker jobber eller er på jobbintervju?

Da min datter gikk i første klasse, sa jeg opp før jeg fikk ny jobb. Men jeg var heldig, fikk ny jobb lenge før oppsigelsestiden var ferdig.

Noen arvbeidsgivere ønsker kanskje en arbeidstaker som kan begynne ganske snart, så da er det jo en fordel om du allerede har sagt opp.

Gjest Slitenogleijobben
Skrevet

Huff det er tungt å lite motiverende å ikke trives i jobben. Kan jeg spørre hva du jobber med?

Jeg jobber med kommunikasjon og markedsføring, og da må en liksom ha en del piff...

Skrevet

Kom deg unna og si opp med det samme du. Skulle du ikke få en ny jobb umiddelbart får du jo dagpenger og tid til å tenke over hva du vil gjøre videre. Kjenner flere som har sagt opp før de har fått seg ny jobb og ingen av dem har fått noen problemer som følge av det. På jobbintervju får man som regel alltid spørsmål om hvorfor du sluttet i din forrige jobbog da kan du jo bare svare ærlig. Du har ikke gjort noe galt og har ingenting å skjule. Pass bare på å "smiske" med sjefen før du slutter. Gode referanser ER viktig;-)

Skrevet

Tror jeg hadde tatt en prat med vikarbyrå først. Og latet som jeg var interessert i å finne noe annet ved å jobbe gjennom dem en peridoe. Selv om du egentlig ønsker en annen fast jobb kanskje?!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...