Gå til innhold

Klær og hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på en kort shopping. Fant meg en grønn kjole en blåaktig pologenser et tøft dongryskjørt og en slags ponsho (sort). Ja også noen lange strømper som går over knærne. Morro :)

Men jeg sliter med å klare å sette sammen antrekk sånn til vanlig. (synes "alle andre" er så flinke) Lurer derfor på om hvordan butikkansatte stiller seg til det om folk kommer og ber dem sette sammen noe som passer meg? Er det bare på rådyre butikker det går? Jeg kan godt tipse andre om hva de er fine med og slikt, men når det kommer til meg......not.

Jeg spurte nemlig om en i butikken kunne hjelpe meg, men da fikk jeg bare en kort tale om hvilke farger som fantes og var in nå, også at skjørt skulle være høye i livet. javel.....

Gjest mandolina
Skrevet

Mange steder får du lov til å ta klærne med hjem, hvis du deponerer på dem eller betaler dem og avtaler med butikken at du får lov til å levere dem tilbake hvis de ikke passer.

Jeg tar ofte klærne med meg hjem, så kan jeg prøve hjemme i ro og fred, da er det enklere å avgjøre om klærne passer, sitter godt og er behagelige å ha på. Mye bedre enn i et trangt prøverom i butikken, og så kan en se om det passer til de andre klærne en har.

Og så får jeg mannen min til å uttale seg om han mener at de passer til meg. Noen ganger er får jeg han også med meg i butikken og hjelpe meg til å finne noe passende.

Hilsen

Skrevet

Mange steder får du lov til å ta klærne med hjem, hvis du deponerer på dem eller betaler dem og avtaler med butikken at du får lov til å levere dem tilbake hvis de ikke passer.

Jeg tar ofte klærne med meg hjem, så kan jeg prøve hjemme i ro og fred, da er det enklere å avgjøre om klærne passer, sitter godt og er behagelige å ha på. Mye bedre enn i et trangt prøverom i butikken, og så kan en se om det passer til de andre klærne en har.

Og så får jeg mannen min til å uttale seg om han mener at de passer til meg. Noen ganger er får jeg han også med meg i butikken og hjelpe meg til å finne noe passende.

Hilsen

Ja jeg gjør de samme tingene som deg. Men jeg savner å ha hjelp i butikk til å kanskje finne en ny stil, eller tips om at det og det ikke kler meg og slikt. Vi ser det noen ganger på tv på slike forvandlingsprogrammer som f.eks ti år yngre på ti dager osv. Tenkte selv at det måtte jo vært morro om noen spurte meg om hjelp om jeg hadde jobbet i butikk. Takk for svar :)

Gjest mandolina
Skrevet

Ja jeg gjør de samme tingene som deg. Men jeg savner å ha hjelp i butikk til å kanskje finne en ny stil, eller tips om at det og det ikke kler meg og slikt. Vi ser det noen ganger på tv på slike forvandlingsprogrammer som f.eks ti år yngre på ti dager osv. Tenkte selv at det måtte jo vært morro om noen spurte meg om hjelp om jeg hadde jobbet i butikk. Takk for svar :)

Da er det stylist du tenker på. Meld deg på i Hjemmet til en bli ny dag, da får du hjelp til å finne ny hårfrisyre, sminke og klær.

Jeg opplever at betjeningen i butikken ofte ikke har noen mening, eller at de ikke vil gi uttrykk for det, for smaken er så forskjellig fra person til person. Jeg tror at de lar være å si sin mening for ikke å støte noen.

Hilsen

Skrevet

Jeg fikk kjempegod hjelp en gang hos Lindex faktisk!

Var der rett etter åpningstid, hun fant frem antrekk som jeg kunne mixe og matche, var kjempedeilig. Hun visste hva som var i butikken og kom med gode forslag.

Er nok lurt å være i butikken på et tidspunkt det er litt stille... så kommer det selvfølgelig an på interessen til betjeningen...

Lykke til!

Skrevet

Jeg skulle ha julekjole og visste ikke helt hva jeg ville ha. Jeg gikk inn i en butikk jeg fikk anbefalt og sa hva jeg var ute etter. Ekspeditrisen fant en kjole og jakke som var midt i blinken for meg. Tenkte at jeg måtte nå prøve et annet antrekk også, men det var det første jeg kjøpte. Vel var det litt dyrere enn hva jeg hadde tenkt, men det var det verdt. Det blir ikke siste gangen jeg går der!

Skrevet

Jeg fikk kjempegod hjelp en gang hos Lindex faktisk!

Var der rett etter åpningstid, hun fant frem antrekk som jeg kunne mixe og matche, var kjempedeilig. Hun visste hva som var i butikken og kom med gode forslag.

Er nok lurt å være i butikken på et tidspunkt det er litt stille... så kommer det selvfølgelig an på interessen til betjeningen...

Lykke til!

Fint, da skal jeg være tidlig ute en dag :) Skader ikke å prøve seg.

Skrevet

Jeg skulle ha julekjole og visste ikke helt hva jeg ville ha. Jeg gikk inn i en butikk jeg fikk anbefalt og sa hva jeg var ute etter. Ekspeditrisen fant en kjole og jakke som var midt i blinken for meg. Tenkte at jeg måtte nå prøve et annet antrekk også, men det var det første jeg kjøpte. Vel var det litt dyrere enn hva jeg hadde tenkt, men det var det verdt. Det blir ikke siste gangen jeg går der!

Flott! Det betyr jo endel å bli sett og hørt også i en klesbutikk :)

Gjest stoler ikke på butikkselgere
Skrevet

Har inntrykk av at når man spør om hjelp i butikken - så hjelper de deg til å finne det dyreste og sier at det der kler du såååå bra. Prøver du noe billigere sier de at det der kledde du ikke så bra.

Jo dyrere du kjøper - jo mer tjener de ;-)

Gjest heldiggris :D
Skrevet

Hilsen

Heldig du er som har en sånn mann da. Min mann hater klesbutikker og vil aldri være med inn, er han med - så maser han bare om at jeg må skynde meg. Råd får jeg neppe fra han, han driter i klær.

Skrevet

Har inntrykk av at når man spør om hjelp i butikken - så hjelper de deg til å finne det dyreste og sier at det der kler du såååå bra. Prøver du noe billigere sier de at det der kledde du ikke så bra.

Butikkene lever av fornøyde kunder. En kunde som føler seg lurt til å kjøpe dyrere enn de hadde tenkt, vil neppe bli noen stamkunde.

Så kjøper ikke helt teorien din

Skrevet

Det gjelder hvis den ansatte eier butikken. De fleste ansatte har ikke noe forhold til kroner i kassa, de har samme lønn uansett.

Skrevet

Jeg har ikke vært på selv, men hørt via jungeltelegrafen at det er noen klesbutikker, av det mindre slaget, ikke de store kjedebutikkene, som har "stylingkvelder" der man kan komme f.eks en venninnegjeng, og skikkelig boltre seg, rett etter stengetid.

Så har man jo home-parties da, men det er jo ikke alles cup-of-tea. ;-)

Gjest provisjon!
Skrevet

Det gjelder hvis den ansatte eier butikken. De fleste ansatte har ikke noe forhold til kroner i kassa, de har samme lønn uansett.

I flere merkebutikker har de ansatte provisjon i tillegg til den faste lønna.

Skrevet

I flere merkebutikker har de ansatte provisjon i tillegg til den faste lønna.

Kjekt :) Jeg kan ikke si at jeg har merket noe til det enda jeg har svart belte i shopping. De ansatte bør i så tilfelle både anbefale tilbehør og yte service i så tilfelle. I de fleste butikker møter man sjelden på noen som ønsker å gi deg en god handleopplevelse. Det føles nesten sjokkartet når det skjer.

Skrevet

Det å spørre noen om hjelp i klesbutikker, og andre butikker for den sags skyld, er nyttesløst.

Har prøvd mange ganger,og får til svar at det kommer ann på hva jeg liker det, og hva jeg er ute etter.

Det er så få som virkelig har peiling på dette med å se hva andre kler.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...