Gå til innhold

"Heve seg over det"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :)

Lurer på om dere har noen tips ang å heve seg over sin eks "smålighet". Jeg har ikke lyst å falle ned på samme nivå, selvom det kan være fristende. Vet om ei som for hver gang eksen sabotere eller var urimelig, var ekstra hyggelig tilbake. Det greier jeg ikke p.t.

Tar gjerne imot hyggelige forslag. Så har du eller noen du kjenner funnet på noe lurt som også har fungert hadde jeg satt STOR pris på det.?

Skrevet

satt pris på å høre om det selvsagt. Alle tips mottas med takk ;)

Skrevet

Ikke handle spontant. La følelsene gå litt over. Vurder deretter om du synes du bør handle eller ei.

Tenk også over hvilket menneske du vil være, hvilket liv du vil leve og hvordan de valgene du tar innvirker på din identitet og følelse av hvem du er. Sitter i samme situasjon som deg, har lyst til å være "smålig", følelsene er runnet ut, men tankemessig synes jeg fortsatt det er riktig å være "smålig", men mht "hvem jeg vil være", så holder jeg meg fremdeles fra å handle. Og jeg begynner etterhvert å føle at jeg vokser litt på det - selv om det har tatt tid!!! Vær tålmodig, er mitt råd.

Skrevet

Ikke handle spontant. La følelsene gå litt over. Vurder deretter om du synes du bør handle eller ei.

Tenk også over hvilket menneske du vil være, hvilket liv du vil leve og hvordan de valgene du tar innvirker på din identitet og følelse av hvem du er. Sitter i samme situasjon som deg, har lyst til å være "smålig", følelsene er runnet ut, men tankemessig synes jeg fortsatt det er riktig å være "smålig", men mht "hvem jeg vil være", så holder jeg meg fremdeles fra å handle. Og jeg begynner etterhvert å føle at jeg vokser litt på det - selv om det har tatt tid!!! Vær tålmodig, er mitt råd.

Du er inne på mange av de samme tankene som jeg, nemlig at jeg ikke har lyst å bli hevngjerrig eller bitchy, nettopp fordi jeg føler at jeg da går på kompromiss med min egen personlighet.

Samtidig så tenker jeg at jeg likevel bør reagere på en eller annenn måte for å markere at jeg synes at han er urimelig, men da gjerne med motsatte fortegn, for liksom å understreke det.

Min eks er ikke av natur noen "fæl" person, så jeg innbiller meg at han vil ta til seg en "motreaksjonen", samtidig synes jeg at han oppfører seg som om han er en annen for tiden, og at det derfor kan falle på steingrunn.

Takker for tilbakemeldingen.

Skrevet

Du er inne på mange av de samme tankene som jeg, nemlig at jeg ikke har lyst å bli hevngjerrig eller bitchy, nettopp fordi jeg føler at jeg da går på kompromiss med min egen personlighet.

Samtidig så tenker jeg at jeg likevel bør reagere på en eller annenn måte for å markere at jeg synes at han er urimelig, men da gjerne med motsatte fortegn, for liksom å understreke det.

Min eks er ikke av natur noen "fæl" person, så jeg innbiller meg at han vil ta til seg en "motreaksjonen", samtidig synes jeg at han oppfører seg som om han er en annen for tiden, og at det derfor kan falle på steingrunn.

Takker for tilbakemeldingen.

Jeg skjønner så godt hvordan du tenker. Har selv egentlig mest tro på å se konsekvensene av det man gjør.

Er du ferdig med saken hvis du handler på det, eller vil følelsene dine sitte i fremdeles uavhengig av dette?

Gjest annnnonnym for denne gang
Skrevet

Jeg gav eksen min et veldig pent bilde jeg hadde laget. Et som ikke kunne bare kastes.... Så kastet jeg en trolldom over det, at hver gang han skulle se på det, så skulle han angre (ironisk ment)...

Per dags dato (8år siden) har han ikke funnet ei ny, og nå er vi gode venner... Om det hjalp, vet ikke, men det funket for meg.

Skrevet

Jeg skjønner så godt hvordan du tenker. Har selv egentlig mest tro på å se konsekvensene av det man gjør.

Er du ferdig med saken hvis du handler på det, eller vil følelsene dine sitte i fremdeles uavhengig av dette?

Det er det jeg også lurer litt på ;) Jeg vet ikke. Ikke før jeg eventuelt finner på noe lurt. Kanskje vil det hjelpe. Kanskje ikke.

Men jeg tenker som så at det kanskje er verdt et forsøk og to. Må få meg et lite erfaringsgrunnlag før jeg kan si om det hjelper noe.... *smiler litt av meg selv*

Skrevet

Jeg gav eksen min et veldig pent bilde jeg hadde laget. Et som ikke kunne bare kastes.... Så kastet jeg en trolldom over det, at hver gang han skulle se på det, så skulle han angre (ironisk ment)...

Per dags dato (8år siden) har han ikke funnet ei ny, og nå er vi gode venner... Om det hjalp, vet ikke, men det funket for meg.

*ler godt her*

Så utrolig kreativt.

Takk for tilbakemelding. Tipper at det hjalp deg ja! :)

Skrevet

Da må du begynne å spise gjær.

og fisingen skal da gjøre susen? :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...