Gjest annlovinda Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 6-åringen min har klaget på hodepine flere ettermiddager/kvelder nå. Formen ellers er bra, han er aktiv og pigg som før. Han nevner ingenting om hodepine på morgenen før skolen, men når vi kommer hjem fra sfo på ettermiddagen. Da har han hatt vondt i hodet hver dag nå i snart en uke. Hvor lang tid ville dere ventet før dere eventuelt kontaktet lege ang hodepinen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det kan jo være at han blir sliten av alt ståket på skolen og SFO. Hvordan er inneklimaet på skolen, mange elever plages med hodepine fordi det rett og slett er for dårlig luft i klasserommet. Hvis han startet på skolen nå i høst kan det være at det blir slitsomt for ham å forholde seg til så mye nytt på en gang. Se an formen hans noen dager til, er det bare på ettermiddagen han har vondt i hodet fortsatt er det mest sansynlig skolen som er årsaken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Det kan jo være at han blir sliten av alt ståket på skolen og SFO. Hvordan er inneklimaet på skolen, mange elever plages med hodepine fordi det rett og slett er for dårlig luft i klasserommet. Hvis han startet på skolen nå i høst kan det være at det blir slitsomt for ham å forholde seg til så mye nytt på en gang. Se an formen hans noen dager til, er det bare på ettermiddagen han har vondt i hodet fortsatt er det mest sansynlig skolen som er årsaken. Han går i 2. klasse. De har samme klasserom som de hadde i fjor. Tror det er relativt god luft på skolen og sfo, er relativt nye bygg. Og han hadde ikke noe problem med dette i 1. klasse. Får bare se det an noen dager til. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Synet kansje? Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Dete er det samme her.Måtte hente han tidlif på sfo 1 dag sist uke og 1 dag denne uka pga han hadde klaget på hodepine.Han sa at den startet like etter han kom til skolen.Synes det er rart men må vel bare vente å se.Jeg er hjemme i permisjon så det går greit å hente han tidlig men hadde jeg jobbet hadde det vært verre.Kan jo ikke bare gå fra jobbeb når dem ringer pga at han har hodepine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Kan det være stressnakke? Blir han bra i helgen ville jeg gitt beskjed på skolen slik at de kan ha et øye med hva som kan gi hodepinen. Om han er likedan gjennom helgen og etter skolen på mandag så ville jeg sjekket med lege. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mirabell Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Kanskje en tur til optiker for å sjekke synet? Evt. øyenlege, men da må du vel først innom fastlegen for å få henvisning. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Jeg har to "hodepineunger".... Begge har lett for å få stiv nakke. De får også hodepine når de drikker for lite vann i løpet av dagen. Den eldste får også hodepine når hun føler uro/stress, f.eks. i forbindelse med mye uro i klassen. Trives sønnen din godt på skolen? Får han den roen han trenger i løpet av dagen? Siden han kun har vondt på ettermiddagen får jeg en følelse av at det kanskje er mye stress i løpet av skoledagen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labine Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Han går i 2. klasse. De har samme klasserom som de hadde i fjor. Tror det er relativt god luft på skolen og sfo, er relativt nye bygg. Og han hadde ikke noe problem med dette i 1. klasse. Får bare se det an noen dager til. Takk for svar Er det stor klasse han går i? Sønnen min har også en del hodepine men det er nok fordi han går i en stoooooor klasse... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Løveføtter Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Første jeg tenkte på, er om han får i seg nok drikke i løpet av dagen. Det er viktig med nok væske, ellers får man fort hodepine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Er det stor klasse han går i? Sønnen min har også en del hodepine men det er nok fordi han går i en stoooooor klasse... Ja - det er stor klasse. 27 elever. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke greit med bråkete arbeidsmiljø Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Har også barn som klager på hodepine etter en lang skoledag. I trinnet er det nesten 40 barn og det blir mye uro i løpet av en dag. Tror nok at det har mye med uro og bråk som gjør at flere barn nå får hodepine enn tidligere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kan det være stressnakke? Blir han bra i helgen ville jeg gitt beskjed på skolen slik at de kan ha et øye med hva som kan gi hodepinen. Om han er likedan gjennom helgen og etter skolen på mandag så ville jeg sjekket med lege. Vi får følge ekstra godt med i helga og høstferien nå. Se hvordan han er da. Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Dete er det samme her.Måtte hente han tidlif på sfo 1 dag sist uke og 1 dag denne uka pga han hadde klaget på hodepine.Han sa at den startet like etter han kom til skolen.Synes det er rart men må vel bare vente å se.Jeg er hjemme i permisjon så det går greit å hente han tidlig men hadde jeg jobbet hadde det vært verre.Kan jo ikke bare gå fra jobbeb når dem ringer pga at han har hodepine. Han har tydeligvis ikke sagt noe eller klaget på skolen eller sfo. Det er først når han kommer hjem han har klaget over hodepine. Men trodde at om det kom av synet så ville det være i panna hodepinen ofte satt? Han har vondt i tinningen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Kanskje en tur til optiker for å sjekke synet? Evt. øyenlege, men da må du vel først innom fastlegen for å få henvisning. Ja, vi har tenkt tanken på om det kan være synet. Burde nok kanskje sjekke det om dette vedvarer. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg har to "hodepineunger".... Begge har lett for å få stiv nakke. De får også hodepine når de drikker for lite vann i løpet av dagen. Den eldste får også hodepine når hun føler uro/stress, f.eks. i forbindelse med mye uro i klassen. Trives sønnen din godt på skolen? Får han den roen han trenger i løpet av dagen? Siden han kun har vondt på ettermiddagen får jeg en følelse av at det kanskje er mye stress i løpet av skoledagen? Han stortrives både på skolen og sfo. Han står og tripper om morgenen for å komme fort nok av gårde. Men kan jo så klart være stiv nakke dette kommer av. De er jo mange barn i klasse og mange barn på sfo. Nå skal han ha fri i en uke, så da får vi jo se hvordan han er i løpet av den tida. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Første jeg tenkte på, er om han får i seg nok drikke i løpet av dagen. Det er viktig med nok væske, ellers får man fort hodepine. Han drikker helt sikkert ikke nok vil jeg tro. Vi sender med flaske med vann på skolen, og veldig ofte er det så vidt tatt en slurk av den. Han drikker en boks juice til skolematen, også drikker han et glass vann til maten på sfo. Også drikker han et glass vann til frokosten sin. Godt mulig han drikker litt vann på skolen av koppen sin, men er nok ikke mye. Skal prøve å minne han på det, og si at det kanskje kan hjelpe mot å få vondt i hode. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vi får følge ekstra godt med i helga og høstferien nå. Se hvordan han er da. Takk for svar Himmel, hvordan kunne jeg glemme at det er høstferie Ungene snakker jo ikke om annet nesten. Håper hodepinen går over. Du kan jo sjekke dette med nakke selv, trykk litt forsiktig så hører du fort om det er vondt, og kjenner at det også er stramt kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Har også barn som klager på hodepine etter en lang skoledag. I trinnet er det nesten 40 barn og det blir mye uro i løpet av en dag. Tror nok at det har mye med uro og bråk som gjør at flere barn nå får hodepine enn tidligere. Ja, det er klart mange barn her også. De er vel 27 klassen. Og over 50 på trinnet. Også er det mange barn på sfo, tror det er ca 150. I klassen er det veldig rolig i følge læreren. Men klart, urolig i perioder der også, med så mange barn. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest annlovinda Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Himmel, hvordan kunne jeg glemme at det er høstferie Ungene snakker jo ikke om annet nesten. Håper hodepinen går over. Du kan jo sjekke dette med nakke selv, trykk litt forsiktig så hører du fort om det er vondt, og kjenner at det også er stramt kanskje? Ja, tenkte jeg skulle kjenne etter litt forsiktig i nakken hans i ettermiddag. Blir jo lange dager på disse små, han har jo 8 timers dag han også, fra han kommer på skolen til han blir hentet på SFO. Takk for svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Han stortrives både på skolen og sfo. Han står og tripper om morgenen for å komme fort nok av gårde. Men kan jo så klart være stiv nakke dette kommer av. De er jo mange barn i klasse og mange barn på sfo. Nå skal han ha fri i en uke, så da får vi jo se hvordan han er i løpet av den tida. Takk for svar. Den eldste datteren min stortrivdes også på skolen og hadde det helt topp sosialt. Problemet var at hun brukte mye energi på å konsentrere seg (hun er litt kontrollfreak ;-)) i timene pga at det var mye uro. Av den grunn ble det ganske så kaotisk i hodet hennes (hennes egen beskrivelse) og hun fikk hodepine. Vi testa synet hennes og hun ser nok bittelitt dårlig. Fikk briller selv om hun lå i grenseland. Etter at klassen falt til ro, har hun ikke brukt brillene en eneste gang og hun har mye sjeldnere hodepine. Men aller først ville jeg sjekka synet på sønnen din og dernest ville jeg kanskje sjekka om det kan være en låsning i nakken eller stiv muskulatur ellers? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.