Gå til innhold

Drikker du alene

Anbefalte innlegg

Gjest egetselskap
Skrevet

Jeg kan godt nyte et glass vin eller to i mitt eget selskap. Kjæresten min reagerte veldig på at jeg hadde åpnet en flaske vin og drukket den når han var borte en helg. Dvs at jeg hadde en flaske vin på to kvelder. Hva mener andre om det her?? Jeg synes absolutt ikke det er noe rart i det, men jeg kan selvfølgelig ta helt feil.

Fortsetter under...

Gjest annlovinda
Skrevet

Synes ikke det er noe rart i det hele tatt.

Gjør det ofte om jeg er alene en helg jeg.

Skrevet

Jeg drikker veldig sjeldent, men har ikke noe problem med å ta et glass vin i eget selskap nei. :o) Hva er problemet med det? Så lenge man ikke har et alkoholproblem selvfølgelig.

Skrevet

Jeg drikker ikke alene.

Jeg hadde ikke reagert på om noen skulle drikke ei flaske vin over to kvelder. Men hadde du drukket hver kveld, så hadde jeg sett annerledes på det.

Skrevet

Skjønner ikke hva i all verden som skal være rart eller feil med det....

Jeg åpner meget vel en flaske vin for å kose meg når jeg er alene. Jeg er ikke generellt veldig glad i å bli ruset så vin og annet drikker jeg fordi jeg synes det er godt og fordi jeg har lyst på.

Skal jeg ikke synes det er godt og ha lyst på bare fordi gubben ikke er hjemme liksom?

Snålt!

...og snål gubbe spør du meg...

Skrevet

Selvsagt nyter jeg alkohol alene og ser så absolutt ingen problem med det (og synes det er forunderlig at andre gjør det. Det er ofte de samme som har grøftefyll hver bidige helg... DET er morsomt nok helt akseptert). Dersom du MÅ ha alkohol hver kveld har du et problem, men et glass vin alene iblant er bare sunt.

Annonse

Skrevet

Det må da vel være helt OK, det, vel? Så lenge du ikke drikker alene hver dag, da har du nok et problem - men det er jo ikke det du skriver.

Kjøp en kartong vin neste gang, sørg for å åpne den når han er hjemme, så kan du kose deg med et glass eller to når han er bortreist i helgene, uten at han ser det ;-)

Skrevet

Så lenge det ikke er slik at du føler du MÅ drikke hver kveld, er det selvsagt uproblematisk å drikke ei flaske vin over to kvelder!

Jeg tar meg gjerne et glass vin selv om jeg er aleine.

Skrevet

Det høres kjempekoselig ut å drikke vin. Jeg er ikke noe særlig glad i vin, men kan godt åpne meg en boks cider eller ta en kaffe m baileys om jeg er alene. Så lenge en ikke drikker seg full så er det jo bare kos. Om man blir full så er vel heller ikke det noen krise dersom man er helt alene uten barna hjemme.

Mannen din er kanskje mest vant med alkohol i forbindelse med fest og det å bli beruset, så da er det kanskje derfor han reagerer ?

Skrevet

Nei bevare meg vel. Jeg tar meg rett som det er både ett og to glass vin. Ikke noe galt i det, så lenge man ikke blir psykisk avhengig av det.

Skrevet

Jeg kan godt kose meg med et glass vin når jeg er hjemme alene en kveld. Men siden ett glass holder, så åpner jeg ikke en flaske. Derimot sørger jeg for å ha kartongvin stående.

Skrevet

Nei jeg synest heller ikke det er noe rart i det... Har en mann som pendler og er mye borte. Kan helt fint ta en øl eller et glass vin i eget selskap jeg. Hvorfor skulle det være noe problem da?

Skrevet

Jeg kan gjerne sitte alene med et glass vin, eller to alene - eller noen shot med tyrkisk :-)

Men jeg har aldri drukket meg full alene - det kan da ikke være noe gøy?

Ser altså ingenting galt med å drikke litt alene en gang i mellom.

Annonse

Skrevet

Det høres kjempekoselig ut å drikke vin. Jeg er ikke noe særlig glad i vin, men kan godt åpne meg en boks cider eller ta en kaffe m baileys om jeg er alene. Så lenge en ikke drikker seg full så er det jo bare kos. Om man blir full så er vel heller ikke det noen krise dersom man er helt alene uten barna hjemme.

Mannen din er kanskje mest vant med alkohol i forbindelse med fest og det å bli beruset, så da er det kanskje derfor han reagerer ?

Kaffe med Baylies er godt :-)

Skrevet

Kaffe med Baylies er godt :-)

Sjokoladekaffe + litt sukker + baileys... Mmm....

Skrevet

Nope. Never.

Men ser ikke noe galt i det, om det begrenser seg til en og annen gang. (Drikke mye)

Ett glass derimot, skal visst være godt for både det ene og det andre sies det?

Skrevet

Joda, kan godt ta et glass vin eller to alene jeg, evt. en øl, har ingen problemer med det :).

At det skal være så ille har vel med en tankegang der alkohol = fest = fyll.

Kjenner dog mange som aldri drikker alene, og en del som absolutt ikke kunne tenke seg det.

Skrevet

nyter gjerne alkohol i eget selskap:) mine hoved-interesser er musikk og å skrive,og det er ting det er flott å gjøre alene...:) blir ikke mer sosial av alkohol.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...