Gjest Tatjana Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Var også på foreldremøte i barnehagen nå i uka, og sukker ble ikke nevnt med et ord. ;-) Ingen pekefingre om noe som helst faktisk, når jeg tenker meg om. Det var så mye pekefingre på dette møtet at jeg ble helt nedslått jeg... ;-) Greit nok at sukker ikke er bra. Greit nok at yoghurt er usunt. Greit nok at vi bør navne alle klærne til barna. Men det er noe med måten det blir sagt på. Og den veldig nedlatende ovenfra-og-nedad-holdningen som ble vist her, den syns jeg var drøy. Jeg har et barn som ikke er så enkel i kosten. H*n spiser ikke brød, blant annet. Dermed har vi aldri med brødskive med nugatti heller. Men da blir det litt viktig for meg at h*n skal få i seg mat på en eller annen måte. Og jeg sender med noen "kreative" matpakker innimellom ja. Men denne styreren og den mora som hengte seg så på, de fikk det til å virke som verdens verste synd at ikke alle har to skiver, en med leverpostei og en med brunost. Mitt barn drikker heller ikke brus eller saft, så vi sparer jo inn masse sukker der da. Ikke juice, heller, forresten. Melk eller vann er det eneste h*n vil ha. Mitt barn ber alltid om melk når vi er i barneselskaper. Og det er ikke fordi jeg er en sånn super-mor som har skjermet ungen for dette. Det hender vi tar oss et glass brus, og h*n får alltid tilbudet. Men h*n vil ikke. Og jeg ser ingen grunn til å presse da :-). Huff, nei, dette ble langt og temmelig poengløst. Men jeg tror jeg ble lei fordi jeg alltid har vært så fornøyd med barnehagen og syntes at vi har hatt så godt samarbeid, og nå oppfattet jeg det som om denne styreren nærmest skulle lære oss opp fra grunnen. For dette fiksa vi ikke. Og det var følelsen jeg satt igjen med etter møtet, at dette fiksa ikke vi. Og det syntes jeg var en kjip følelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skyer Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg drikker et glass juice pr dag, på legens oppfordring (svelger jerntablettene med det). Vekta har vært stabil i mange år, og jeg er ganske aktiv fysisk så det er ikke noe problem da :-). Jeg ble bare helt deppa av den voldsomt nedlatende holdninga hun viste jeg. Det er ikke ditt problem at styreren er nedlatende. Det er hun som har et kommunikasjonsproblem eller holdningsproblem. ikke du. Hun skal jo informere foreldrene, ikke ta motet fra dem. Det er noe feil når foreldre, som gjør så godt de kan, går deppa hjem fra et foreldremøte og tenker at de gjør en dårlig jobb. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kjerringa mot sukkerpolitiet Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 jeg er verstingen - barna mine får SYLTETØY på brødskivene sine!!! De får henholdsvis 1 og 2 brødskiver med syltetøy, samt knekkebrød med kaviar og salami. Nå hører det med til historien at barna før glutenfrittbrød, som har en noe underlig smak. Får de ikke syltetøy blir ikke brødet spist - så enkelt er det. Særlig 5 åringen skulle gjerne ha gått opp litt fra de 15kg hun veier, og aktivitetsnivået er det ikke noe i veien med, så jeg har faktisk ikke dårlig samvittighet heller. Jeg kjøper dog det dyreste syltetøyet med mest bær og minst sukker. Synes det smaker best også. Noen verre? Tror ikke jeg skal utdype det, men vi er definitivt verre ja.... Jeg kan til en viss grad forstå fokuset på sukker, men jeg syns det har tatt helt av. Selv spiste jeg masse godter og søtt pålegg i oppveksten, og forsåvidt ennå - og jeg er faktisk i live! Jeg er frisk og sunn (spiser jo sunn mat også), ikke overvektig, hadde riktignok noen hull i tennene da jeg var yngre (men det var nok mer pga slurv med tannbørsten enn pga sukkerinntaket), men hull i tennene er faktisk mulig å behandle og mange lever et fullverdig liv etterpå.... !! Ikke er jeg blitt tilbakestående heller, jeg var flinkest i klassen gjennom hele grunnskolen og på videregående. Jeg er gift og har tre sunne, friske, aktive unger, jeg har jobb, hus og bil. Jeg har i det store og hele tatt liten skade av sukkeret jeg får i meg - og mener derfor at hysteriet rundt sukker er litt unødvendig. Nå får jeg sikkert pepper her på forum, men jeg tror jeg overlever det også Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.