Gå til innhold

Funksjonshemmet

Gjest Assistenten hans!

Anbefalte innlegg

Gjest Assistenten hans!
Skrevet

Vet ikke helt hvor jeg skal legge innlegget,men prøver meg her....

Jobber som personlig assistent hos en som har MS.Bruker er helt pleietrengende og har hjelp døgnet rundt.

Det jeg lurer på er om han må betale full pris når han skal på kino,teater o.l Eller om han rett på noe støtte til dette?Han må jo betale for seg selv og hjelperen som må være med.Det betyr at det blir veldig dyrt for ham når han skal ut på noe.

Gjest mandolina
Skrevet

Han kan få et ledsagerbevis, som gir ledsageren gratis adgang, eller nedsatt pris mange steder, hvilke steder må dere undersøke selv.

Ledsagerbevis utstedes ved kulturkontoret i noen kommuner. Ring og forhør deg om denne muligheten.

Har han uførepensjon kan han få honnørbevis fra NAV, det gir rett til nedsatt pris på billetter mange steder, dog ikke overalt.

Hilsen

Gjest mandolina
Skrevet

Han kan få et ledsagerbevis, som gir ledsageren gratis adgang, eller nedsatt pris mange steder, hvilke steder må dere undersøke selv.

Ledsagerbevis utstedes ved kulturkontoret i noen kommuner. Ring og forhør deg om denne muligheten.

Har han uførepensjon kan han få honnørbevis fra NAV, det gir rett til nedsatt pris på billetter mange steder, dog ikke overalt.

Hilsen

Her er en link, siden forteller mer om ordningen med ledsagerbevis.

http://www.shdir.no/srff/temasider/ledsagerbevis/

Hilsen

Skrevet

Han har iallefall krav på ledsagerbevis slik at ledsager kommer gratis inn. I tillegg tror jeg han har krav på honnørbevis og da vil han få halv pris på kino, teater, buss etc.. Sjekk med trygdekontoret!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...