Gå til innhold

venn med ansatte på facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er medeier i en liten bedrift, og den ene ansatte er jeg også venner med på facebook. H*n er en svært hyggelig person som jeg har godt samarbeid og god tone med. H*n har også bedt om fast stilling, fordi h*n trives så godt med meg og de andre ansatte.

Men jeg må jo klø meg litt i hodet når vedkommende oppdaterer status på facebook, og skriver ting som "kjeder meg på jobb i dag" o.l. Dette er dager jeg vet det er lite å gjøre, men vedkommende har også fått beskjed om andre ting som trengs å tas tak i når dagen er stille.

Vedkommende er ganske ung, så jeg skriver det på kontoen for alder og litt umodenhet. Likevel synes jeg det er pussig å la "sjefen" se status på facebook, og i tillegg utrope hvor kjedelig det er.... Jaja. Ikke noe problem, i og for seg, men hva ville dere andre tenkt?

Skrevet

altså, pluss sitte på facebook i arbeidstida, det står i kontrakten at pc-en ikke skal brukes til personlige ting.

Skrevet

Jeg ville tenkt at han enten manglet litt sosiale antenner, eller var mindre smart. Jeg tror også at jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg ansatte en som "reklamerer" med at han kjeder seg på jobb.

Skrevet

Jeg ville tenkt at han enten manglet litt sosiale antenner, eller var mindre smart. Jeg tror også at jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg ansatte en som "reklamerer" med at han kjeder seg på jobb.

H*n er ikke verdens skarpeste, nei... ;-P Men gjør en tilfredsstillende jobb og er hyggelig, blid og fornøyd, sier at h*n trives veldig godt. Men forøvrig er jeg enig med deg.

Skrevet

altså, pluss sitte på facebook i arbeidstida, det står i kontrakten at pc-en ikke skal brukes til personlige ting.

''det står i kontrakten at pc-en ikke skal brukes til personlige ting.''

Går det virkelig an å kontraktfeste dette? Tror de aller fleste brukre jobb-pc'er til litt private ting også. Å skrive en mail sparer jo dessuten ofte tid i forhold til å ringe.

Gjest brullebrusj
Skrevet

Hehe, jeg ville aldri lagt til sjefen som venn på Facebook, nettopp fordi det ville frata meg muligheter til å skrive alt mulig slikt i statusfeltet. Men nå er jeg veldig rstriktiv med hvem jeg legger til som venner også, da

Skrevet

Hehe, jeg ville aldri lagt til sjefen som venn på Facebook, nettopp fordi det ville frata meg muligheter til å skrive alt mulig slikt i statusfeltet. Men nå er jeg veldig rstriktiv med hvem jeg legger til som venner også, da

tja, det er vel ikke så fælt, vi har en god tone og bra samarbeid, men h*n er 10 år yngre enn meg og tenker kanskje ikke så langt.

jeg har vedkommende på limited profile, der jeg har lagt inn at statusen min ikke kan sees. Rart at ikke h*n tenker på den løsningen.

Skrevet

tja, det er vel ikke så fælt, vi har en god tone og bra samarbeid, men h*n er 10 år yngre enn meg og tenker kanskje ikke så langt.

jeg har vedkommende på limited profile, der jeg har lagt inn at statusen min ikke kan sees. Rart at ikke h*n tenker på den løsningen.

Hehe, du får la vedkommende se statusen din, og skrive ting som "lei av trege medarbeidere" osv. ;)

Skrevet

ikke særlig smart ;) jeg er også venn med sjefen min på facebook...så jeg er litt mer pååpasselig med hva jeg skriver i statusfeltet. samtidig. har andre venner/slekt som også er overivrige på å følge med status, så er ikke alt som er så kult å skrive uansett:p

Skrevet

Jeg er enda verre, jeg har sjefen og hele bedriften på msn.

Der er vi mange som skriver mye rart, så han er vel immun tenker jeg - ikke alle er heftig begeistret på jobb hver dag og noen føler for å uttrykke det.

Hos oss begrenser det seg mest til at man er trøtt eller man gleder seg til helg, man fryser eller andre litt mindre direkte ting enn "kjeder meg på jobb".

tzatziki1365380058
Skrevet

LinkedIN er for sjefer og kolleger, Facebook er for venner og X-kolleger :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...