waxo Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Hvor lang tid må dere ha hjemme for å komme ut av huset om morran og fortsatt ha blodtrykket på et akseptabelt nivå? Og hvor mange er dere som skal ut? Jeg mor står opp kl 06.00 og vekker unga ca 06.15. Vi må være på vei ut av huset 07.40 senest for å rekke skolebussen. Far jobber på anlegg og er borte i uka. Det er 3 barn på 12,9 og 6 år. Alle ordner seg selv, men minsten trenger innimellom hjelp til å lage matpakke. Jeg liker å ha tid til å re senger, sette på oppvaskmaskin og gjerne en vaskemaskin, og rydde opp så vi kommer hjem til et trivelig hus om ettermiddagen. Ca 1,5 time ligger vi på her da. Føler vi har veldig god tid, og stresser nesten aldri. Hva med dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vi er helt rå på morgenrutiner. Dermed klarer vi å komme oss i klærne 2 store og 2 små, spise frokost, lage matpakker, rydde kjøkken og evt sette på vaskemaskinen i løpet av tre kvarter. Men vi går heeeelt på skinner hele gjengen da - med huset fullt av b-mennesker så er det ingen annen måte som fnker enn å ha en rutine som går automatisk. Vi har aldri kjeftbruk eller stress på morgenen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Fra ungene står opp og går på badet til de er ute av huset går det ca 40 minutter. Alle er ordentlige b-mennesker og går rundt halvvåkne på rutine. Vaskemaskiner og senger får vente til vi kommer tilbake etter jobb. Liker ikke at de står på når ingen er hjemme heller. (altså vaskemaskina, ikke sengene.) De blir forøvrig nesten aldri redd opp heller - (sengene altså, ikke vaskemaskinene) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Vi er helt rå på morgenrutiner. Dermed klarer vi å komme oss i klærne 2 store og 2 små, spise frokost, lage matpakker, rydde kjøkken og evt sette på vaskemaskinen i løpet av tre kvarter. Men vi går heeeelt på skinner hele gjengen da - med huset fullt av b-mennesker så er det ingen annen måte som fnker enn å ha en rutine som går automatisk. Vi har aldri kjeftbruk eller stress på morgenen. B-mennesker vi også :-) Og jeg trenger et kvarter før jeg i det hele tatt orker å tenke tanken på å få unger rundt bena, for ikke snakke om bikkje og katter :-) Vi bruker en del kortere tid de få dagene i året mannen er hjemme, da rekker jeg å vaske gulv også da før vi går :-) I dag forsov jeg meg veldig...våknet ikke før 06.55 Vi klarte fint å være ute til tiden da også, men det var litt mer hektisk da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg liker å sove på morran. Så jeg står opp rett over kl. 7. Vekker snuppa 7:15. Vi er ute av huset kl. 7:50. Så her går det unna. Gode rutiner gjør at vi ikke stresser. Men vi er bare to da. Ofte får jeg tid til å ta ut av oppvaskmansinen mens jeg venter på at ho skal bli ferdig med å spise frokost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Fra ungene står opp og går på badet til de er ute av huset går det ca 40 minutter. Alle er ordentlige b-mennesker og går rundt halvvåkne på rutine. Vaskemaskiner og senger får vente til vi kommer tilbake etter jobb. Liker ikke at de står på når ingen er hjemme heller. (altså vaskemaskina, ikke sengene.) De blir forøvrig nesten aldri redd opp heller - (sengene altså, ikke vaskemaskinene) Vi har om mulig dårligere tid på ettermiddagen vi da :-) Ungene har jo no å være med på, så vi er gjerne ikke hjemme sånn skikkelig før rundt 19.30-20.00 tiden. Unga er hjemme noen timer etter skolen, gjør lekser og sånne ting, og vi rekker fint middag hver dag, men etter det går det i ett resten av kvelden. I går blant annet hadde vi treningskamp i håndball kl 16.30, og svømming fra 18-20. Hmm, gleder meg innimellom til mannen skifter jobb....da skal han få kjøre mye unger :-) hvis ikke de har flyttet hjemmefra innen den tid da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg liker å sove på morran. Så jeg står opp rett over kl. 7. Vekker snuppa 7:15. Vi er ute av huset kl. 7:50. Så her går det unna. Gode rutiner gjør at vi ikke stresser. Men vi er bare to da. Ofte får jeg tid til å ta ut av oppvaskmansinen mens jeg venter på at ho skal bli ferdig med å spise frokost. Ho er effektiv ho også da :-) Hvor gammel er ho? Mine er like trege som sin mor, så det er litt sirup i bena om morran :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Ho er effektiv ho også da :-) Hvor gammel er ho? Mine er like trege som sin mor, så det er litt sirup i bena om morran :-) Ho er 9, og har lært seg at morran ikke brukes til andre ting enn å stå opp, kle på, spise frokost, gre hår og pusse tenner. Alt annet må ordnes dagen før. Og tonen er veldig god de fleste dager. Vi spiser frokost og koser oss og gir noen gode klemmer til hverandre:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aggathe Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vi er bare to i husholdningen, og jeg går ikke ut av huset før avkommet har kommet seg vel av sted, så her råder idyllen! Står opp halv åtte, og da er gutten på 8 som regel oppstått, påkledd og til og med spist noen ganger, han er et utpreget A-menneske kan du si. Så vi suller rundt her og følger rutinene nærmest på autopilot, før han går halv ni. Det har ikke alltid vært sånn da, da han var mindre var det opp 05.40, og ut døra 06.15, det var også svært rutinepreget. Jeg er sjelden sur på morgenen, og kjefter lite, men har en venninne som må stå opp i god tid før hun vekker sønnen så hun ikke skal spise han til frokost.Der i huset veksles det nesten ikke et ord mellom mor og barn, det er bare viktig å komme seg av sted uten munnhuggeri da begge er like morgengretne! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vi har om mulig dårligere tid på ettermiddagen vi da :-) Ungene har jo no å være med på, så vi er gjerne ikke hjemme sånn skikkelig før rundt 19.30-20.00 tiden. Unga er hjemme noen timer etter skolen, gjør lekser og sånne ting, og vi rekker fint middag hver dag, men etter det går det i ett resten av kvelden. I går blant annet hadde vi treningskamp i håndball kl 16.30, og svømming fra 18-20. Hmm, gleder meg innimellom til mannen skifter jobb....da skal han få kjøre mye unger :-) hvis ikke de har flyttet hjemmefra innen den tid da... ettermiddagene varierer veldig, noen ettermiddager kan det skje 3-4 ting. Jeg jobber to ettermiddager i uka, og ungene har sine ting. Heldigvis er spilletimer lagt til tidlig ettermiddag og guttungen sykler selv til fotballtrening. Vaskemaskiner tar vi i helgene og oppvaskmaskiner settes på i åtte-ni-tida om kveldene. Det er ihvertfall ikke noe tid til huslige sysler om morgenen anna enn å gi katten mat. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 ettermiddagene varierer veldig, noen ettermiddager kan det skje 3-4 ting. Jeg jobber to ettermiddager i uka, og ungene har sine ting. Heldigvis er spilletimer lagt til tidlig ettermiddag og guttungen sykler selv til fotballtrening. Vaskemaskiner tar vi i helgene og oppvaskmaskiner settes på i åtte-ni-tida om kveldene. Det er ihvertfall ikke noe tid til huslige sysler om morgenen anna enn å gi katten mat. Greit med ting de kan sykle til selv. Jentene her har vært flinke til å sykle i høst, men nå er det så svart om kvelden at jeg heller kjører noen ganger. Er en del trafikk. Gleder meg til våren :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Vi er bare to i husholdningen, og jeg går ikke ut av huset før avkommet har kommet seg vel av sted, så her råder idyllen! Står opp halv åtte, og da er gutten på 8 som regel oppstått, påkledd og til og med spist noen ganger, han er et utpreget A-menneske kan du si. Så vi suller rundt her og følger rutinene nærmest på autopilot, før han går halv ni. Det har ikke alltid vært sånn da, da han var mindre var det opp 05.40, og ut døra 06.15, det var også svært rutinepreget. Jeg er sjelden sur på morgenen, og kjefter lite, men har en venninne som må stå opp i god tid før hun vekker sønnen så hun ikke skal spise han til frokost.Der i huset veksles det nesten ikke et ord mellom mor og barn, det er bare viktig å komme seg av sted uten munnhuggeri da begge er like morgengretne! Det høres deilig ut :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vi er to voksne og tre barn på 4, 7 og 9. Eldstemann har som regel vekkerklokka på 6.30 eller 6.45 - og pleier å lese en stund før han står opp. Vi voksne har klokka på 7, og jeg står som regel først opp, får opp lesehesten, og så går vi to + mannen min etterhvert på badet og steller oss. Når min kjære er ferdig, går han ned og dekker på frokostbordet, og jeg går ned og vekker jentene og sørger for at de får vasket og kledd seg. De er blitt veldig flinke nå til å kle seg selv :-) Så spiser vi alle sammen, i ganske rolig tempo. Pappaen smører matpakker, mens jeg sjekker sekker og utetøy, og passer på at de får pusset tennene. De to eldste går til skolen en gang mellom 8.00 og 8.15 - vi tre andre går da med en gang de er gått. Det har ikek falt meg inn å vaske golv eller sette på vaskemaskinen om morgenen... men det hender jeg rer sengene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg er oppe 6:30, vekker ungene 10 min senere og forhåpentligvis sitter vi ved frokostbordet kl. 7. ) Er ferdig med frokosten 7:15, da har jeg i tillegg smurt matpakker til ungene. Ungene har da leketid frem til 7:45 da er det tannpuss og ut av dørene for ungene. Selv begynner jeg 9:30 på jobb så da har jeg en drøy time helt for meg selv. ) Rydder av frokostbordet og kjøkkenbenken, tømmer oppvaskmaskina og legger sammen rent tøy f.eks. Men jeg setter aldri på oppvask- eller vaskemaskin og går fra det nei - det er brannfarlig det! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg vekker sønnen ca 1 time og 10-15 minutter før han må gå på skola, for da rekker vi å ha en felles kose- og pratestund på minst 20 minutter i dobbeltsenga før vi alle står opp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg vekker sønnen ca 1 time og 10-15 minutter før han må gå på skola, for da rekker vi å ha en felles kose- og pratestund på minst 20 minutter i dobbeltsenga før vi alle står opp. ''da rekker vi å ha en felles kose- og pratestund på minst 20 minutter i dobbeltsenga '' Hørtes koselig ut 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 To voksne og to barn. Voksne står opp 6.30, barna ca. kl. 07.00. Ene voksne forsvinner gjerne ut mellom 7.15 og 7.30, barn og andre voksne ca. 7.50. Litt mas blir det stadig, barna er av typen som _ikke_ liker å stå opp og kle på seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Her er det en 5. klassing og en 1. klassing som skal ut av huset kl 08.00. Vi står opp mellom 07.15 og 07.30. Vi hjelper 1. klassingen med morgenstellet og jeg smører matpakke og lager frokost. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prust Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg er oppe 6:30, vekker ungene 10 min senere og forhåpentligvis sitter vi ved frokostbordet kl. 7. ) Er ferdig med frokosten 7:15, da har jeg i tillegg smurt matpakker til ungene. Ungene har da leketid frem til 7:45 da er det tannpuss og ut av dørene for ungene. Selv begynner jeg 9:30 på jobb så da har jeg en drøy time helt for meg selv. ) Rydder av frokostbordet og kjøkkenbenken, tømmer oppvaskmaskina og legger sammen rent tøy f.eks. Men jeg setter aldri på oppvask- eller vaskemaskin og går fra det nei - det er brannfarlig det! Må bare spørre: Hva er poenget med en halvtimes leketid om morgenen? Hvorfor ikke heller sove en halvtime lenger? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest farentilen4.klassing Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Her er vi bare 2 i husholdningen. Kun meg om min sønn på 9 år. Han har vekkeklokken på mobilen klokken 07.35. Somregel så må jeg 07.40 hjelpe han ut av senga og inn på badet. Han dusjer og skifter tørker seg skifter undertøy og er ferdig påkledd til 08.00 så spiser vi en god og lang frokost 08.20 pusser han tennene og forlater huset klokken 08.30 Har ti minutter å gå til skolen. Skolen starter 08.45 så det er alltid en buffer om noe uforutsett skulle skje. Etter han har forlatt huset drar jeg på jobb, ofte jobber jeg fra hjemmekontoret. Jeg står opp samtidig med han dusjer samtidig med han. Men på vært vårt bad jeg har jo 2 bad i huset og spiser forkost med han hver morgen. Jeg kommer hjem 15.30. Han vil selv ikke gå på SFO og syns det er fint å ha 1-2 timer i huset for seg selv eller med en venn 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.