Gjest 2 trinn Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det er umulig å få mine avgårde uten at de har fått lekt litt og fått våknet skikkelig. ) De vil gjerne ha den tiden så da får de det, jeg våkner uansett like før 6:30. Sønnen min må ha en halvtime foran tv før det går å snakke til han om morgenen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Når unga er her, står jeg opp 6.15, dusjer og ordner meg sjøl før jeg vekker dem. Hjelper Datra med påkledning (som regel, hun ordner mye sjøl), lager musefletter, lager matpakker samtidig som unga spiser frokost, pakker sekken min og Storebror sin og finner fram uteklær til Datra, henger opp en klesvask og setter på en ny, rydder frokostbord (unga hjelper til) og pusser tenna. Jeg finner fram klær til unga og legger fram dem kvelden i forveien, Vi skal etter tidsskjemaet være ute av huset kl 7.30, det går som regel med et nødskrik. Da får jeg levert Datra i barnehagen og rekker t-banen kl 8 slik at jeg er på lesesalen til 8.30 Når unga er hos pappaen sin, står jeg opp 7.30 og er på lesesalen 8.30 - ting går litt fortere da, jeg har bare en matpakke å smøre og trenger ikke sette på klesvask hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
org Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 3 kvarter er et minimum. Dvs barna er oppe kl 6.45 og går ut av huset ca kl 7.35 - 7.40. Jeg har veldig variabel arbeidstid, som oftest bør jeg sitte i bilen når kl er 7.05. Jeg står opp kl 6.30. Fars tid varierer også, han bør vel sitte i bilen ca 7.20 - 7.30. Jeg smører frokost og niste til barna og meg selv, mens far dusjer (jeg dusjer om kvelden for å spare tid). Ungene ser tv mens de spiser, så kan jo vi voksne bare dra når vi må. Ungene låser seg ut alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
brilleslangen Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg og seksåringen står opp kl 06.45. Vi går på badet samtidig. Jeg kler meg og ordner meg,og seksåringen ordner seg selv. Det tar litt lengre tid for seksåringen enn for meg, skal både på toalettet, vaske seg, finne seg klær, kle seg og ordne seg på håret. Det siste hjelper jeg til med ved behov. Mens seksåringen fortsatt er på badet begynner jeg å finne fram mat og begynner å smøre matpakke. Så spiser vi frokost sammen uten å stresse og pakker ferdig skolesekken. Klokka 07.45 er seksåringen på vei ut døra for å gå til skolebussen. Føler dette er passe med tid. hadde vi hatt kortere tid hadde jeg blitt stressa,lengre tid ville ført til mye dødtid.. Så jeg synes ei time er passe. Selv drar jeg like etter seksåringen. Kanskje jeg rekker å legge sammen lirr rent tøy eller noe annet før jeg må dra. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Snuppen går i barnehage man-tirs-fredag. Men kan ikke si vi stresser for å komme avsted.. Vi er tre stk som skal ut, og vi må gå for å komme til barnehagen. Men vi leverer ca 09-09.30. Så jeg regnes vel ikke med her ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saphira Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Her har vi alltid god tid om morgenen. Står opp kl 0645 og vekker begge ungene kl 0715. De steller seg selv mens Mann og jeg dekker frokostbordet. Ungene lager matpakker selv og deretter spiser vi frokost sammen. Barna drar på skolen mellom kl 0750 og 0810, alt etter om de vil leke litt i skolegården før skolen begynner. Barna er 11 og snart 13 år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Vi trenger mellom 45 min og 1 time for å bli klare. Vi er to voksne og to barn (4,5 og 6,5 år) - i tillegg en ungdom på snart 17 år, men hun ordner alt selv. Og har eget bad, så det er ikke fare for kollisjon eller annen ventetid. Jeg (mamma) har ansvar for sekkene, gymtøy, turklær o.l. Har i tillegg ansvar for hår som skal flettes e.l. og tannpuss. Pappa tar kjøkkentjenesten (frokost, matpakker og opprydding) Jeg liker å ha det meste klart på kvelden, når det gjelder ting som skal være med til skole/bhg. Ungene legger selv fram det de skal ha på seg (som regel). Nå har ungene begynt å ville smøre matpakke selv - dvs. vi skjærer opp brød og har på margarin. Så har de selv på det pålegget de vil ha. Vi står vanligvis opp mellom 6.50 og 7.00 - avhengig av om noen av de voksne skal dusje. Og er vanligvis ut av døra rundt kl. 7.45-7.50. Bhg åpner 7.45, så det er liten vits å dra særlig før det. Har 1 min å kjøre til dit. Skolen ligger 2 min å gå - så storesøster går dit selv. Jobben(e) ligger 1,5-2 km unna. Bruker sjelden tid om morgene til å rydde e.l. Henger av og til opp tøy eller setter på en maskin med klesvask. samt tar ut søppel på søppeltømmingsdagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Snuppen går i barnehage man-tirs-fredag. Men kan ikke si vi stresser for å komme avsted.. Vi er tre stk som skal ut, og vi må gå for å komme til barnehagen. Men vi leverer ca 09-09.30. Så jeg regnes vel ikke med her ;0) Ikke helt i målgruppen nei :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Når unga er her, står jeg opp 6.15, dusjer og ordner meg sjøl før jeg vekker dem. Hjelper Datra med påkledning (som regel, hun ordner mye sjøl), lager musefletter, lager matpakker samtidig som unga spiser frokost, pakker sekken min og Storebror sin og finner fram uteklær til Datra, henger opp en klesvask og setter på en ny, rydder frokostbord (unga hjelper til) og pusser tenna. Jeg finner fram klær til unga og legger fram dem kvelden i forveien, Vi skal etter tidsskjemaet være ute av huset kl 7.30, det går som regel med et nødskrik. Da får jeg levert Datra i barnehagen og rekker t-banen kl 8 slik at jeg er på lesesalen til 8.30 Når unga er hos pappaen sin, står jeg opp 7.30 og er på lesesalen 8.30 - ting går litt fortere da, jeg har bare en matpakke å smøre og trenger ikke sette på klesvask hver dag. Hvor har snorkfrøken tatt veien? Var ikke det deg? Lenge siden jeg har vanket her inne, skjønner jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest grytelapp Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 B-mennesker vi også :-) Og jeg trenger et kvarter før jeg i det hele tatt orker å tenke tanken på å få unger rundt bena, for ikke snakke om bikkje og katter :-) Vi bruker en del kortere tid de få dagene i året mannen er hjemme, da rekker jeg å vaske gulv også da før vi går :-) I dag forsov jeg meg veldig...våknet ikke før 06.55 Vi klarte fint å være ute til tiden da også, men det var litt mer hektisk da. Ingen som vasker gulv hjemme før arbeidstid er b-menneske. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Ikke helt i målgruppen nei :-) ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Jeg må stå opp minst to timer før jeg skal være på jobb, og da gjør jeg ikke mer enn det aller mest nødvendige, som å få vasket sønn, ordnet matpakke og sånn. Å rydde og sette i oppvaskmaskinen er for de som kommer fra en annen planet enn min. Jeg er i grunnen godt fornøyd hvis jeg er såpass våken at jeg husker å få sønn i barnehagen og husker hvor jeg jobber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 ;0) Men du verden så deilig for barnet å ha så god tid da :-) Husker vi hadde det sånn for noen år siden jeg. Det har liksom plutselig gått over. Nå er jeg glad de minuttene vi er hjemme liksom :-) Men selv om jeg alltid er alene i uka og det blir en del aktivitet, så gjør jeg alt jeg kan for at det ikke skal bli stressende for unga og meg, og det klarer vi ganske bra synes jeg. men vi må kanskje opp en halv time før de som er to voksne hjemme da. Vi får det til å fungere greit :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Jeg må stå opp minst to timer før jeg skal være på jobb, og da gjør jeg ikke mer enn det aller mest nødvendige, som å få vasket sønn, ordnet matpakke og sånn. Å rydde og sette i oppvaskmaskinen er for de som kommer fra en annen planet enn min. Jeg er i grunnen godt fornøyd hvis jeg er såpass våken at jeg husker å få sønn i barnehagen og husker hvor jeg jobber. He he, en gang kom jeg opp på jobb. Tittet til siden i bilen og der satt jammen datteren min gitt...... .....ho skulle jo vært i barnehagen :-) Trenger jeg å si at jeg kom for sent til jobb den dagen..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AAA Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Det var da voldsomt så god tid da. Vi har 2 barn på 4 og 6 år. Vi 2 voksne står opp kl 0630. Gjør våre ting på badet osv, vekker ungene kl 0700, kler og steller dem, gir skolebarnet frokost og er ute av døra jeg kl 0725 og resten av familien 10 minutter senere ca. Og nei, det er ikke stress, det går helt fint. Men det krever at klær og sånt ligger klar, ransel er pakket og at ikke noe særlig skjærer seg. Hvilket det heldigvis ikke pleier å gjøre. ;-) MVH 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Det var da voldsomt så god tid da. Vi har 2 barn på 4 og 6 år. Vi 2 voksne står opp kl 0630. Gjør våre ting på badet osv, vekker ungene kl 0700, kler og steller dem, gir skolebarnet frokost og er ute av døra jeg kl 0725 og resten av familien 10 minutter senere ca. Og nei, det er ikke stress, det går helt fint. Men det krever at klær og sånt ligger klar, ransel er pakket og at ikke noe særlig skjærer seg. Hvilket det heldigvis ikke pleier å gjøre. ;-) MVH Jeg har en halvtime i pluss fordi jeg er alene om oraniseringen se :-) Jeg har også bikkje som skal luftes og katter som skal fores da. Men som jeg skrev, vi har veldig god tid. Det er en helt annen historie de 3 gangene i året far også er hjemme, da får vi gjort masse :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Ingen som vasker gulv hjemme før arbeidstid er b-menneske. He he, utrolig hva man klarer etter å ha vært oppe en time :-) Alt for å slippe stress etter jobb 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Men du verden så deilig for barnet å ha så god tid da :-) Husker vi hadde det sånn for noen år siden jeg. Det har liksom plutselig gått over. Nå er jeg glad de minuttene vi er hjemme liksom :-) Men selv om jeg alltid er alene i uka og det blir en del aktivitet, så gjør jeg alt jeg kan for at det ikke skal bli stressende for unga og meg, og det klarer vi ganske bra synes jeg. men vi må kanskje opp en halv time før de som er to voksne hjemme da. Vi får det til å fungere greit :-) Ja, jeg liker ikke stresse jeg heller... Så har faste rutiner som følges slavsk ;0) Med tre hunder som må ut, fem katter må ha mat, og to unger skal stelles, ja pluss meg selv, MÅ man ha god tid ;0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Ja, jeg liker ikke stresse jeg heller... Så har faste rutiner som følges slavsk ;0) Med tre hunder som må ut, fem katter må ha mat, og to unger skal stelles, ja pluss meg selv, MÅ man ha god tid ;0) Uten tvil :-) har bare en hund og to katter jeg nå, men ting tar tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Når alle må ut av huset 7.30, må jeg opp kl 6 for å få litt tid alene på badet. Ikke alltid det klaffer, minsta (1,5 år) våkner gjerne før kl 6.. Men ideellt sett får jeg 15-20 min for meg selv før yngste vekkes og jeg vasker henne mens pappa lager frokost (havregrøt) og smører matpakker. Eldste på 4 liker å dra seg litt, så han får kanskje sove til kvart på 7. Så spiser ungene ved bordet mens vi prøver å putte noe i munnen i mellom slagene av å pakke bhg-sekken med evt ekstraklær eller tur-utstyr, (vi ordner aldri slikt kvelden i forveien) rydde ut av oppvaskemaskin, og ikke forlate kjøkkenet i totalt kaos.... Heldigvis har jeg nå en slik stilling at jeg stort sett begynner litt senere enn de andre, og kan konsentrere meg om å få de andre tre ut av huset. Deretter går jeg på badet, spiser litt, rydder kjøkkenet og tusler avgårde på jobb ca en time etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.