Gjest grytelapp Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 He he, utrolig hva man klarer etter å ha vært oppe en time :-) Alt for å slippe stress etter jobb Min første uttalelse står ved lag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg står opp rundt 0630 med minsta på 15 mnd, hun våkner normalt på den tiden. Jeg steller henne, og faren tar henne med ned for å spise frokost når han står opp kl 0645. Da lager han også matpakker til alle fire, mens jeg gjør meg ferdig på badet selv, og tar opp storesøster litt over 07. Storesøster spiser normalt bare en yoghurt før vi går, begge jentene får frokost i barnehagen. Jeg og pappaen spiser forkost i bilen på vei til jobb...) Vi går normalt ut døren 0730, så fra førstemann er oppe til alle er ute av huset går det ca 1 time. Men da er alle sekker pakket, og alle klær lagt fram kvelden i forveien, og det er bare lillesøster som spiser frokost hjemme. Ting tar tid! ) Men vi stresser ikke om morgenen, annet enn hvis storesøster plutselig nekter å gå med annet enn bestekjolen i barnehagen, for eksempel. Hun er VELDIG tre år. Ellers blir det ikke gjort et slag husarbeid hjemme hos oss om morgenen, jeg er imponert over at du rekker det! Og har LYST til det, ikke minst. Det er antakelig mest der det ligger, merker jeg ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Jeg står opp rundt 0630 med minsta på 15 mnd, hun våkner normalt på den tiden. Jeg steller henne, og faren tar henne med ned for å spise frokost når han står opp kl 0645. Da lager han også matpakker til alle fire, mens jeg gjør meg ferdig på badet selv, og tar opp storesøster litt over 07. Storesøster spiser normalt bare en yoghurt før vi går, begge jentene får frokost i barnehagen. Jeg og pappaen spiser forkost i bilen på vei til jobb...) Vi går normalt ut døren 0730, så fra førstemann er oppe til alle er ute av huset går det ca 1 time. Men da er alle sekker pakket, og alle klær lagt fram kvelden i forveien, og det er bare lillesøster som spiser frokost hjemme. Ting tar tid! ) Men vi stresser ikke om morgenen, annet enn hvis storesøster plutselig nekter å gå med annet enn bestekjolen i barnehagen, for eksempel. Hun er VELDIG tre år. Ellers blir det ikke gjort et slag husarbeid hjemme hos oss om morgenen, jeg er imponert over at du rekker det! Og har LYST til det, ikke minst. Det er antakelig mest der det ligger, merker jeg ;o) Kan vel si det sånn at lysten til å komme hjem til trivelig hus om ettermiddagen er større enn lysten til å sitte om morran. Jeg rekker å skylle i meg ei halv kanne kaffe også, så jeg har veldig god tid :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Min første uttalelse står ved lag. :-) Kanskje ikke helt ekte da :-) Men når jeg sover kan huset ramle ned over meg, og jeg trenger 4 vekkeklokker, en dusj, ei kanne kaffe og 5 røyk før jeg orker å åpne kjeften om morran, men når den først har åpnet seg går det fint :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg jobber nattevakter, og kommer hjem 08.15. Går rett til sengs, og står ikke opp før kl 14. Veldig deilig. Ingen barn å tenke på, men snart en liten valp ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg jobber nattevakter, og kommer hjem 08.15. Går rett til sengs, og står ikke opp før kl 14. Veldig deilig. Ingen barn å tenke på, men snart en liten valp ) Svarte kanskje på litt feil forum, når jeg ikke har barn ;O) Så det ikke før etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ettbarnsmor Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Her i huset er det stort sett rene luksuslivet. Vi står opp sju-halv åtte, lager matpakker, spiser frokost, og drar til skolen ti på halv ni.Vi bor så nært skolen at det tar seks minutter å sykle bort, og siden jeg ikke begynner på jobb før ni har jeg godt tid til å sykle hjem igjen og hente bilen og så dra på jobb. Mannen jobber nattevakter, så han skal ikke ut om morran, og vi har bare en andreklassing. Vi har stort sett god tid, og lite stress om morran til vanlig. Dette er noe annet enn for ett år siden, da jeg begynte halv ni på jobb og kjørte fire mil en vei for å komme dit. Deilig å ikke stresse lenger :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Hvor har snorkfrøken tatt veien? Var ikke det deg? Lenge siden jeg har vanket her inne, skjønner jeg. Snorkfrøken og Lillemann har blitt så store at de har blitt til Datra og Storebror. Det var forresten innmari koselig at du huska på henne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 He he, en gang kom jeg opp på jobb. Tittet til siden i bilen og der satt jammen datteren min gitt...... .....ho skulle jo vært i barnehagen :-) Trenger jeg å si at jeg kom for sent til jobb den dagen..... Haha, det gjorde jeg en gang også. Kjempedårlig tid, stressa som f**, klampen i bånn inn på motorveien når jeg plutselig hører "oja-oja-ha-ha-ha" sunget entusiastisk i baksetet. Snur meg totalt forvirra og utbryter "Hvah?? Er ikke du i barnehagen, da?!" 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cecily Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Snorkfrøken og Lillemann har blitt så store at de har blitt til Datra og Storebror. Det var forresten innmari koselig at du huska på henne. :-) Jeg har alltid syntes det var så koselig kallenavn at det har virkelig satt seg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Haha, det gjorde jeg en gang også. Kjempedårlig tid, stressa som f**, klampen i bånn inn på motorveien når jeg plutselig hører "oja-oja-ha-ha-ha" sunget entusiastisk i baksetet. Snur meg totalt forvirra og utbryter "Hvah?? Er ikke du i barnehagen, da?!" ha ha ha Ikke greit, men unga synes det er morsomt i evigheter. Datteren min husker og snakker om det ennå,ho var 4 da det skjedde. Nå er ho 12... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri mer maskiner på Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker 1,5 time fra vi står opp til jeg og 2 unger går ut av døren. Matpakker smører jeg kvelden før, det stresser for mye om morgenen. TØR du virkelig å sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin når du ikke skal være hjemme? Det gjorde jeg også, bestandig - inntil det skjedde en vannlekasje (fra nesten ny maskin), hele gulvet måtte skiftes ut, og begrenset utbetaling fra forsikringsselskapet fordi det var min egen feil som ikke hadde vært hjemme. Nå setter jeg det heller på når jeg kommer hjem. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg bruker 1,5 time fra vi står opp til jeg og 2 unger går ut av døren. Matpakker smører jeg kvelden før, det stresser for mye om morgenen. TØR du virkelig å sette på vaskemaskin og oppvaskmaskin når du ikke skal være hjemme? Det gjorde jeg også, bestandig - inntil det skjedde en vannlekasje (fra nesten ny maskin), hele gulvet måtte skiftes ut, og begrenset utbetaling fra forsikringsselskapet fordi det var min egen feil som ikke hadde vært hjemme. Nå setter jeg det heller på når jeg kommer hjem. Du får maskiner hvor du stiller inn tiden du vil at de skal starte - sånn at de bare såvidt er ferdige når du kommer inn døra. Det er kjempekjekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri mer maskiner på Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Du får maskiner hvor du stiller inn tiden du vil at de skal starte - sånn at de bare såvidt er ferdige når du kommer inn døra. Det er kjempekjekt. Jo takk, jeg har en sånn en. Men jeg tør ikke bruke den om natten engang, jeg. Ei venninne av meg fikk brann i leiligheten forsårsaket av en slik mekanisme på vaskemaskinen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jo takk, jeg har en sånn en. Men jeg tør ikke bruke den om natten engang, jeg. Ei venninne av meg fikk brann i leiligheten forsårsaket av en slik mekanisme på vaskemaskinen. Hva? Det kan umulig være den samme greia? Jeg stiller inn et klokkeslett på når den skal starte, så står den bare og tar tiden mens jeg er på jobb og begynner vaskingen så den er klar til jeg kommer hjem. Vel og merke når jeg ikke jobber hjemme da. Jeg får stort sett unna vaskemaskinene da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest aldri mer maskiner Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hva? Det kan umulig være den samme greia? Jeg stiller inn et klokkeslett på når den skal starte, så står den bare og tar tiden mens jeg er på jobb og begynner vaskingen så den er klar til jeg kommer hjem. Vel og merke når jeg ikke jobber hjemme da. Jeg får stort sett unna vaskemaskinene da. Så lenge maskinen står og tikker, så er den på, vet du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Så lenge maskinen står og tikker, så er den på, vet du. Den tikker ikke. Det er en klokke inni, akkurat som på tusen andre ting man har i huset, også står det i displayet hvor mange timer og minutter det er igjen til den kommer til å starte og til den blir ferdig. Jeg skrur jo ikke av vekkerklokker, klokker på komfyrer, mikroer eller andre ting mens jeg er på jobben heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Megler Smekk Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Hva? Det kan umulig være den samme greia? Jeg stiller inn et klokkeslett på når den skal starte, så står den bare og tar tiden mens jeg er på jobb og begynner vaskingen så den er klar til jeg kommer hjem. Vel og merke når jeg ikke jobber hjemme da. Jeg får stort sett unna vaskemaskinene da. Blir vel ikke mindre fare for brann/vannskade av den grunn? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Blir vel ikke mindre fare for brann/vannskade av den grunn? Er jo en viss forskjell på en vannskade som står og renner i mange timer, og en som oppdages omtrent med det samme. Det er jo ikke sikkert man oppdager en lekkasje i samme sekund som den skjer hvis man er hjemme heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.