Gå til innhold

Hvordan organisere barnas papirer

linko

Anbefalte innlegg

Jeg trenger GODE tips til hvordan jeg skal organisere barnas "viktige" papirer, som fødselsattest, pass, legepapirer, skolerapport osv....

Nå leter jeg for n'te gang etter en fødselsattest - finner fødselsattestene til to av barna men ikke til den tredje (det sier vel en del om dagens "system" her i heimen)...sukk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Scannet i en egen mappe på pc som du har backup av.

Så navngir du mappen med et navn som gjør at du finner igjen originalen. Feks "blå perm i hylle nede"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En perm til hver unge, merket med navnet på ryggen. Skilleark inni med hver sin avdeling for attester og andre papirer. Enkelt og greit. :o)

Dette systemet har jeg også tro på :-)

Så nå har permene og skillearkene kommet i hus, og det er bare sorteringen som gjenstår.

I kveld er gubben borte, så da satser jeg på en avtale med hullmaskinen og tre permer utover stuebordet.

Kanskje jeg til og med skal bruke en perm til mine ting?

Gubben får ordne opp i sitt selv ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aliza1365380759

Nå har ikke jeg barn da, men samboeren min og jeg har hver vår perm med "våre" saker i, f.eks vitnemål, fødselsattest, og andre viktige papirer, fordelt i ulike kategorier med skilleark. Jeg går ut fra at det samme systemet fortsetter hvis vi får barn sammen, altså at barnet får en egen perm til "sine" papirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slikt sammen med andre viktige papirer i en sånn trekkspillmappe.

Det har jeg også, så da finner jeg alltid helsebøkene når vi skal til helsestasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ordensgurine

Mange her foreslår perm, og det er sikkert en OK ordning. Selv har jeg de viktige papirene til ungene i sånne tidsskriftholdere (en for hver unge, med navnelapp på). Det blir ikke like ryddig og oversiktlig som i en perm med skilleark, men samtidig får jeg plass til sånt som ikke nødvendigvis passer i en perm - helsekortet ligger oppi der f.eks. Ekstra viktige papirer (f.eks. fødselsattest) legger jeg inni plastmapper så de ikke blir krøllete, og lettere å finne fram til i boksen.

Kanskje ikke den mest oversiktlige ordningen, men så lenge jeg vet at jeg legger alle viktige papirer der så spiller det ingen rolle om jeg må bruke et minutt eller to på å finne et bestemt ark.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her foreslår perm, og det er sikkert en OK ordning. Selv har jeg de viktige papirene til ungene i sånne tidsskriftholdere (en for hver unge, med navnelapp på). Det blir ikke like ryddig og oversiktlig som i en perm med skilleark, men samtidig får jeg plass til sånt som ikke nødvendigvis passer i en perm - helsekortet ligger oppi der f.eks. Ekstra viktige papirer (f.eks. fødselsattest) legger jeg inni plastmapper så de ikke blir krøllete, og lettere å finne fram til i boksen.

Kanskje ikke den mest oversiktlige ordningen, men så lenge jeg vet at jeg legger alle viktige papirer der så spiller det ingen rolle om jeg må bruke et minutt eller to på å finne et bestemt ark.

Hilsen

Sånn har vi det også, det fungerer kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en perm til hver unge, med plastlommer. Der er fødsels- og dåpsattest, helsebok og alle andre papirer.

Passene ligger derimot sammen med de voksnes pass i en lur skuff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...