Gå til innhold

Tips mot forkjølelse

Gjest Forkjøla så det holder

Anbefalte innlegg

Gjest Forkjøla så det holder
Skrevet

Er så forkjøla. Har vært lemster i muskler og ledd med feber de siste dagene og nå er halsen tørr med masse snørr og slim og sår. Har paracetamol, te, sitron og honning, men hva annet kan man ta for å bli bra? Var det noen som sa noe om svarthylle eller noe sånn? Kom gjerne med dine forkjølelsestips.

Skrevet

Ja, svarthyll er knallbra mot forkjølelse! Gå på apotek eller helsekost, og få tak i ekstrakt eller kapsler.

Og drikk mye!

Skrevet

Dispril, nesespray og hostestillende tabletter er helt uvurderlig for meg. I starten av en forkjølelse syns jeg 500-1000mg C-vitamin kan hjelpe.

I USA prøvde jeg noe som het "multi symptom cold and flu medicin" eller noe sånt. Virket fantastisk, men er neppe tilgjengelig i Norge...

Skrevet

Jeg pøser på med C-vitamin når jeg merker en forkjølelse i emning. Tar gjerne både 5 og 10 gram om dagen i begynnelsen (fordelt utover dagen).

Ellers er svarthyll - Sambuco Nigra (el.noe slikt) visstnok bra mot influensa. Har ikke merket bedring av den selv.

Rikelig drikke og avslapning er definitivt god medisin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...