Gå til innhold

Ekstremt utenfor tema... Alkolholberegning...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Det er jo stort sett menn i "by-alder" og ingen av dem skal kjøre.

Jeg tror jeg går for at det er nok samlet sett, så får det heller stå til om det blir tomt for whisky eller hvitvin underveis - da får de drikke noe annet. Alle finner vel noe de liker - og hvis ikke så får de få en kopp te isteden :-)

Min erfaring, etter mange middagsselskaper og ganske drikkfeldige venner, er et det ofte blir tomt for rødvin, mens andre drikkevarer står igjen. Det går mindre whisky og cognac enn en kanskje tror på forhånd.

Men smaken er jo selvfølgelig forskjellig:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Shova

15

• Persille1365381127

3

• AneM1365380603

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

''Også et par flasker vodka hvis noen vil ha drinker.''

Vodka går det lite av blant mine venner. Greit med en vodka før en går på byen, men en heller ikke innpå drinkevis med vodka i løpet av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - skal du holde drikke for hele kvelden? Da må du kjøpe MYE! Samboern og jeg kan drikke en fredagskveld: 2 flasker rødvin, seks øl.. da er vi småpussa - ikke drita. Da har vi hatt vin til maten da, og sitter ikke å bælmer. En flaske vin er bare 1,5 glass til hver. Ville beregna en flaske vin per pers, to flasker vodka, en flaske congac til kaffen + en baylies, masse øl... en kasse +

Siden du skal stå for mat og, så kan du jo si du holder vin/øl til maten da.. og etter det må den enkelte ha med seg hva de måtte ønske å drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Også et par flasker vodka hvis noen vil ha drinker.''

Vodka går det lite av blant mine venner. Greit med en vodka før en går på byen, men en heller ikke innpå drinkevis med vodka i løpet av kvelden.

Aha - nyttig, nyttig. *Noterer mer rødvin på lappen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - skal du holde drikke for hele kvelden? Da må du kjøpe MYE! Samboern og jeg kan drikke en fredagskveld: 2 flasker rødvin, seks øl.. da er vi småpussa - ikke drita. Da har vi hatt vin til maten da, og sitter ikke å bælmer. En flaske vin er bare 1,5 glass til hver. Ville beregna en flaske vin per pers, to flasker vodka, en flaske congac til kaffen + en baylies, masse øl... en kasse +

Siden du skal stå for mat og, så kan du jo si du holder vin/øl til maten da.. og etter det må den enkelte ha med seg hva de måtte ønske å drikke.

Nei, jeg skal holde hele greia. Vi skal rundt og farte litt før selskapet, så gjestene kan ikke dra med seg drikkevarer :-)

Også vil jeg være litt flottete også, siden noen av dem ikke har vært her før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal det bli en lang kveld, og ingen av gjestene er sjåfører?

Om det er folk som er vant til å drikke en del (sånn som mine venner) ville jeg beregnet en flaske rødvin pr. person. Mange fortsetter å drikke rødvin også etter maten.

Hrmm, en flaske rødvin på en hel kveld? Det blir jo altfor lite kan du skjønne...Etter en god middag med vin til, kan jeg fint drikke halvannen flaske til etterpå uten å bli full.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hrmm, en flaske rødvin på en hel kveld? Det blir jo altfor lite kan du skjønne...Etter en god middag med vin til, kan jeg fint drikke halvannen flaske til etterpå uten å bli full.....

Jada :)

Men her får man antakelig også en drink når man kommer, kanskje noe hvitvin til forrett?, en cognac til kaffen og noen liker en whisky eller to etterpå? Halvannen flaske rødvin oppå dette... ja, da bør det være en lang kveld! ;)

Uansett vil sikkert noen bare drikke en halv, så det jevner seg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i alle dager 'a frøken??? Er det jeg som er heeelt novise her som kjenner to glass meget godt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En flaske vin er bare 1,5 glass til hver. ''

Da har dere store glass! :P.

Vanligvis beregner man 6 glass pr. flaske vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var lurt - det skal jeg høre om på butikken. Polet tar ikke sprit i retur pga metanolfaren, så der må vi sitte med det som er til overs.

Evt. kan dere bare få adressen min? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada :)

Men her får man antakelig også en drink når man kommer, kanskje noe hvitvin til forrett?, en cognac til kaffen og noen liker en whisky eller to etterpå? Halvannen flaske rødvin oppå dette... ja, da bør det være en lang kveld! ;)

Uansett vil sikkert noen bare drikke en halv, så det jevner seg ut.

For noen pysedrikkere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''En flaske vin er bare 1,5 glass til hver. ''

Da har dere store glass! :P.

Vanligvis beregner man 6 glass pr. flaske vin.

Eller kanskje dere har ekstremt _små_ glass;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kjøpe mye...

Jeg hadde kjøpt inn noen kasser øl, noen flasker vin, og noe sprit. Så kunne folk tatt med seg noe selv også...

Blir himla dyrt om du skal holde alt...

:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du kjøpe mye...

Jeg hadde kjøpt inn noen kasser øl, noen flasker vin, og noe sprit. Så kunne folk tatt med seg noe selv også...

Blir himla dyrt om du skal holde alt...

Jeg kjøper inn en masse jeg. Skal høre med butikken her om jeg kan ta med noen ekstra kasser øl og heller levere tilbake det som er til overs.

Jeg vil gjerne holde hele laget - vi har vøedig sjelden fest så det er ikke rare utgiften på årsbasis likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, absolutt;) To glass er jo ingenting...

Oki... Pinglete jeg... :-)

Det kommer nok litt av dietten min kanskje. Man tåler ikke like mye med den som med vanlig kosthold.

Men to glass er passe for meg hvis jeg er på fest ja. Som regel drikker jeg bare et lite et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du sånn ca hvor mye øl som går med også? Jeg drikker jo ikke øl, og ikke drømmeprinsen heller, så jeg har ikke peiling.... :-)

Jeg tror vi kjøpte to kasser sist vi hadde party. Det er litt vanskelig å beregne, så kjøper man jo endel ekstra i frykt for å ha for lite. Her hos oss er det ikke noe fare for at øl og vin blir stående ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper inn en masse jeg. Skal høre med butikken her om jeg kan ta med noen ekstra kasser øl og heller levere tilbake det som er til overs.

Jeg vil gjerne holde hele laget - vi har vøedig sjelden fest så det er ikke rare utgiften på årsbasis likevel.

Skulle ønske jeg var gjest hos deg ;0)

Kos dere masse, det blir nok kjempe moro!

Jeg skal på badtaste/80 talls party til lørdag, hihi, blir nok moro det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp inn noen dunker vin, og beregn tre pers pr dunk hvis du vet de drikker rødvin/hvitvin. Kjøp inn to tolvpk med små øl. Og ei flaske Jameson. Så kan du servere irish coffeey etter maten. Stilig avslutning. Om du vil ha et alternativ til så er baileys en bankers, i allefall for damene :) Akkurat dette med mengde er vanskelig. Forhør deg litt blandt de som skal komme. De skulle ikke på byen etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...