Gå til innhold

Ekstremt utenfor tema... Alkolholberegning...

Gjest Valnøtt

Anbefalte innlegg

Om du regner at alle skal bli brisne, så kan du regne ti enheter alkohol per hode. Regner du at alle skal bli fulle - så regner du 15-20.

Med en enhet så mener jeg ett glass vin, en øl eller en drink.

Det går ca fire glass vin på en flaske, og ca seks på en liter (om du kjøper kartonger).

Når det gjelder sprit ville jeg tatt et par gode cognac, ikke flere av samme flaske, og så ville jeg heller kjøpt en flaske Bacardi, en flaske gin og en flaske vodka - fremfor flere vodkaflasker.

Om dere skal ha drinker må dere har forskjellige typer blandevann, sprite, tonic, cola, battery, etc.

Og om du virkelig vil ha alle fulle, så hiver du på en flaske tequila :)

10 glass vin = brisen?

Oi, jeg er muligens ekstremt billig i drift, men dette virket voldsomt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 66
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Shova

15

• Persille1365381127

3

• AneM1365380603

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg har overhode _ingen_ anelse om mengder, men jeg bare kom på hva vi gjorde da vi hadde skikkelig storkalas for noen år siden: Vi fikk leveringsavtale med polet.

Alt som ikke var åpnet av flasker, fikk vi komme tilbake med. Dermed kunne vi ta med både dette og hint, og slapp å "finregne" på mengder.

Husker også at polet var flinke til å hjelpe oss med beregningen, var ikke så mye vi kom tilbake med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

10 glass vin = brisen?

Oi, jeg er muligens ekstremt billig i drift, men dette virket voldsomt mye?

Men det er i snitt...

Det er flere menn som trenger to sixpack for å komme dit, og det er 12 enheter. Du må tenke på at mange ikke trenger mer enn fem - og noen trenger femten. Ti er litt over snittet, mao en helt ok beregning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er i snitt...

Det er flere menn som trenger to sixpack for å komme dit, og det er 12 enheter. Du må tenke på at mange ikke trenger mer enn fem - og noen trenger femten. Ti er litt over snittet, mao en helt ok beregning.

Mange menn trenger tolv øl for å bli brisen??? Her har visst jeg gått glipp av noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Persille1365381127

Mange menn trenger tolv øl for å bli brisen??? Her har visst jeg gått glipp av noe..

Jeg sier ikke at de MÅ ha det, men om man vil være på den sikre siden (noe hun skrev at hun ville være) - så velger man den beregningen.

Nå har jeg arrangert fester for inntil 350 mennesker i ganske mange år, og når vi bare skal ha middag og dertilhørende beregner vi syv enheter per hode (det er det de fleste beregner på all inclusive) - da er det iberegnet at noen ikke drikker. Ettersom dette var en fest hvor alle drikker, så er ti enheter helt greit å bruke - og femten om man vil være garantert tilgjengelig fyll.

Man må regne med litt svinn, og litt feilkjøp også - så det blir fort sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...