Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe meg ny tørketrommel. Noen som har en modell de anbefaler varmt, det er jo tusenvis å velge i der ute?

Jeg har fått et bra tilbud på Elto, den har det jeg trenger ser det ut til, men av en eller annen grunn er jeg litt mistenkelig til det merke, har ikke klart å finne den på tester bl.a. Fikk like bra tilbud på en Asko også, men den lå på bunn i den undersøkelsen jeg leste.

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AneM1365380603

10

• Dorthe

9

• morsan

4

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare husk å kjøpe en som stopper sjøl når tøyet er tørt.

Skrevet

Husk å kjøpe en som samler opp vannet i en egen tank (er det kondenstørketrommel det heter, tro?)

Gjest fornøyd jeg
Skrevet

Er fornøyd med Zanussi sin jeg. Den samler vannet i en beholder som jeg tømmer. Og stopper når tøyet er tørt.

Skrevet

Husk å kjøpe en som samler opp vannet i en egen tank (er det kondenstørketrommel det heter, tro?)

Det er jo mye greiere å ha en slange fra tørketrommelen slik at vannet renner ut i vasken eller oppi det røret vi har på veggen - så slipper en tømming!

Skrevet

''Husk å kjøpe en som samler opp vannet i en egen tank''

!?

Vår er koplet til avløpet, så slipper vi tømming.

Skrevet

!?

Ja, det er sånn vi har det også. Veldig greit.

Skrevet

Det er jo mye greiere å ha en slange fra tørketrommelen slik at vannet renner ut i vasken eller oppi det røret vi har på veggen - så slipper en tømming!

Ja, men jeg tror ndet er to sider av samme sak, altså at dersom den samler opp i en egen tank, så kan man koble på slikt avløp.

På vår fulgte en sånn ledning med, men da må den ligge tvers over gulvet, og det er upraktisk.

Uten slik tank (med eller uten ledning til avløpet) sendes vannet bare ut i lufta som damp

Skrevet

!?

Sånn har vi det her også. Tidligere hadde vi en beholder som måtte tømmes regelmessig. Jeg er glad jeg slipper det nå :o) Nå går vannet samme veien som vannet til vaskemaskinen.

Skrevet

Ja, men jeg tror ndet er to sider av samme sak, altså at dersom den samler opp i en egen tank, så kan man koble på slikt avløp.

På vår fulgte en sånn ledning med, men da må den ligge tvers over gulvet, og det er upraktisk.

Uten slik tank (med eller uten ledning til avløpet) sendes vannet bare ut i lufta som damp

Ja selvsagt - det er jo avgjørende hvor tørketrommelen står i forhold til vask/avløp. Tenkte ikke på det - vi har den like ved siden av, og slangen går bare 20 cm bort til avløpet.

Skrevet

Ja selvsagt - det er jo avgjørende hvor tørketrommelen står i forhold til vask/avløp. Tenkte ikke på det - vi har den like ved siden av, og slangen går bare 20 cm bort til avløpet.

Var det godt å komme hjem?

Skrevet

Utrolig deilig! Tror nesten ikke jeg har kjent det sååå godt å komme inn i vår gang og i vår stue før :-)

Det er jo godt da å kunne nyte å være borte, men også virkelig kjenne på at her hjemme hører jeg til :-)

Hadde kjøpt tøy til ungene som jeg la i sengene deres i går kveld, og som de åpnet i morges :-)

Skrevet

Utrolig deilig! Tror nesten ikke jeg har kjent det sååå godt å komme inn i vår gang og i vår stue før :-)

Det er jo godt da å kunne nyte å være borte, men også virkelig kjenne på at her hjemme hører jeg til :-)

Hadde kjøpt tøy til ungene som jeg la i sengene deres i går kveld, og som de åpnet i morges :-)

Åå, jeg tipper ungene syntes det var stas :) Jeg er også veldig hjemmekjær av meg. Da jeg lå på føden sist forsikret jeg meg før ungen var ute om at jeg kunne reise hjem med en gang. 6 timer måtte jeg være der sa jordmora.

Skrevet

Åå, jeg tipper ungene syntes det var stas :) Jeg er også veldig hjemmekjær av meg. Da jeg lå på føden sist forsikret jeg meg før ungen var ute om at jeg kunne reise hjem med en gang. 6 timer måtte jeg være der sa jordmora.

Oi - dro du hjem så raskt?

Med førstemann ble jeg lagt inn en torsdag, fødte lørdag, og kom ikke hjem før torsdagen eller fredagen, fordi han hadde en liten infeksjon i et sår.

Andremann kom jo med akutt keisersnitt, og da skulle en helst være der i 4 dager etter fødselen, dvs 5 dager tilsammen, men da ble jeg så lei etter ei natt med ei sur jordmor, at jeg dro hjem 4. dagen, og måtte sette den blodfortynningssprøyta selv.

Da tredjemann kom ville jeg være på sykehuset så lenge som mulig, fordi jeg visste det kom til å bli ganske kavete med to store hjemme. Fikk til nød være der 5 dager da....

Skrevet

Oi - dro du hjem så raskt?

Med førstemann ble jeg lagt inn en torsdag, fødte lørdag, og kom ikke hjem før torsdagen eller fredagen, fordi han hadde en liten infeksjon i et sår.

Andremann kom jo med akutt keisersnitt, og da skulle en helst være der i 4 dager etter fødselen, dvs 5 dager tilsammen, men da ble jeg så lei etter ei natt med ei sur jordmor, at jeg dro hjem 4. dagen, og måtte sette den blodfortynningssprøyta selv.

Da tredjemann kom ville jeg være på sykehuset så lenge som mulig, fordi jeg visste det kom til å bli ganske kavete med to store hjemme. Fikk til nød være der 5 dager da....

Jeg var noen dager med de tre første, men mistrivdes skikkelig. De overtalte meg til å bli over natta med den siste, så jeg ble mindre enn et døgn etter fødselen. Jeg angret på det i ettertid, for jeg syntes det var poengløst å være der. Det første jeg gjorde da jeg sto opp var å reise hjem :) 2 min med bil.

Skrevet

!?

...se svar til prust:-)

Skrevet

Jeg var noen dager med de tre første, men mistrivdes skikkelig. De overtalte meg til å bli over natta med den siste, så jeg ble mindre enn et døgn etter fødselen. Jeg angret på det i ettertid, for jeg syntes det var poengløst å være der. Det første jeg gjorde da jeg sto opp var å reise hjem :) 2 min med bil.

Vi er forskjellige der ja!!

I dag hadde minstesnuppa med seg ei venninne hjem fra barnehagen for første gang. Det var så koselig! De var så søte, holdt hverandre i hendene og lekte på rommet og laget til bamsefest.

Og da venninna var gått, satte snuppa mi opp DEN minen og fortale dødsseriøst at hun og venninna hadde bestemt seg for å være bestevenninner. Og at denne venninna var uvenner med ei annen på avdelingen.... Jeg foreslo at de kunne være bestevnninner alle tre, men det gikk hun ikke med på.

Hun var jo søt da - har aldri hatt noen "bestevnninne" før - i fjor humpet hun seg gjennom barnehageåret uten å få noen spesielle vennskap utover fellesskapet i avdelingen - og nå leker visst disse to sammen nesten hver dag!

og da pappaen hennes sa at mi jente gjerne måtte komme på besøk til dem en dag, nikket hun veldig alvorlig (men jeg så at det inni henne sprudlet av glede)!

Nei - jeg skal legge meg før tolv - og da må jeg spurte i seng nå. Snakkes!

Gjest Lei kjærringpraten!!
Skrevet

Kan ikke dere holde småpratet deres på meldinger??

Skrevet

Joda....... beklager beklager klebaker klebaker....!

Sorry! Legger meg nå!

Skrevet

I en tråd som heter Tørketrommel? Hjelpes. Det er her kjerringer møtes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...