Gjest Lurer bare jeg Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Tror du på Gud? Og hva tror du Gud er? 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 ''Tror du på Gud?'' Eg er religiøs, men ikkje kristelig. ''Og hva tror du Gud er?'' Har ikkje peiling på hvem/hva Gud er, eg tror ikkje "han" vet hvem eg er heller, eller så gir "han" blanke faen. 0 Siter
Gjest Tror på Gud Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Jeg tror Gud er en kraft vi kan benytte oss av hvis vi vil det. Men man må aktivt ta i mot den kraften, på samme måte som vi må ta i mot andre gaver for å få glede av dem. 0 Siter
Gjest sjøstjerna Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 ''Tror du på Gud?'' Eg er religiøs, men ikkje kristelig. ''Og hva tror du Gud er?'' Har ikkje peiling på hvem/hva Gud er, eg tror ikkje "han" vet hvem eg er heller, eller så gir "han" blanke faen. Kan jeg spørre hva du mener med at du er religiøs men ikke kristelig? 0 Siter
Aliza1365380759 Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Kan jeg spørre hva du mener med at du er religiøs men ikke kristelig? Det finnes vel andre religioner enn kristendommen f.eks? :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Ja, jeg tror på gud. Men er langt i fra en god kristen... ;0) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Ja, jeg tror på Gud. Jeg tror Gud er den gode kraften, men han er også en personlig Gud som vet hvem hver enkelt er. 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Ja, jeg tror på at det finnes en gud. Jeg tror gud er en kraft vi alle er blitt tildelt noe av og har stor tilgang til. Gløden i oss mennesker og alt som lever, ser jeg på som en del av gud (guds kraft). 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Kan jeg spørre hva du mener med at du er religiøs men ikke kristelig? Det har du allerede gjort. Eg tror på "en kraft" som er (mye) større og kraftigere enn oss, en åndelig eller spirituell kraft som (om en er heldig) kan oppleves via kjærligheten, naturen, musikken og kunsten. Det er ikkje noe konkret, men en subjektiv opplevelse, 0 Siter
Gjest Sær jeg ;-) Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Jeg tror gud er det samme som kjærlighet. Det at man ønsker hverandre alt godt. Jeg tror ikke på et liv etter døden, men jeg tror på kjærligheten som den gode kraften som kan redde mange mennesker ;-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Jeg tror gud er det samme som kjærlighet. Det at man ønsker hverandre alt godt. Jeg tror ikke på et liv etter døden, men jeg tror på kjærligheten som den gode kraften som kan redde mange mennesker ;-) Det var ikkje så sært, det hørtes svært fornuftig ut i mine ører. :-) 0 Siter
pekkaline Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Jeg tror gud er det samme som kjærlighet. Det at man ønsker hverandre alt godt. Jeg tror ikke på et liv etter døden, men jeg tror på kjærligheten som den gode kraften som kan redde mange mennesker ;-) Kjærlighet ja, det er den største kraften, og er/bør være drivkraften i oss. 0 Siter
Bookworm Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Jeg tror at mennesker trenger å tro på noe som er større enn seg, om dette manifisterer seg i Gud, universet, eller hva det er - så er det nok et behov de fleste har... 0 Siter
Bookworm Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Kan jeg spørre hva du mener med at du er religiøs men ikke kristelig? Øh, religion er ikke bare kristendom:-) Fotball er religion for noen, til og med:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 26. september 2008 Skrevet 26. september 2008 Ja, jeg håper og tror det er en Gud. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Jeg tror Gud er "noe" som har en overordnet plan med det meste. Og ja, jeg tror på dette "noe". Siden jeg har vokst opp med kristendommen, så velger jeg å kalle dette "noe" for Gud, men det er i grunnen det samme for meg hva man kaller det. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 27. september 2008 Skrevet 27. september 2008 Jeg tror Gud er "noe" som har en overordnet plan med det meste. Og ja, jeg tror på dette "noe". Siden jeg har vokst opp med kristendommen, så velger jeg å kalle dette "noe" for Gud, men det er i grunnen det samme for meg hva man kaller det. Vel talt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.