Gå til innhold

Gud

Gjest Lurer bare jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Tror du på Gud?'' Eg er religiøs, men ikkje kristelig.

''Og hva tror du Gud er?'' Har ikkje peiling på hvem/hva Gud er, eg tror ikkje "han" vet hvem eg er heller, eller så gir "han" blanke faen.

Gjest Tror på Gud
Skrevet

Jeg tror Gud er en kraft vi kan benytte oss av hvis vi vil det. Men man må aktivt ta i mot den kraften, på samme måte som vi må ta i mot andre gaver for å få glede av dem.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

''Tror du på Gud?'' Eg er religiøs, men ikkje kristelig.

''Og hva tror du Gud er?'' Har ikkje peiling på hvem/hva Gud er, eg tror ikkje "han" vet hvem eg er heller, eller så gir "han" blanke faen.

Kan jeg spørre hva du mener med at du er religiøs men ikke kristelig?

Aliza1365380759
Skrevet

Det finnes vel andre religioner enn kristendommen f.eks? :-)

Skrevet

Ja, jeg tror på gud.

Men er langt i fra en god kristen...

;0)

Skrevet

Ja, jeg tror på Gud.

Jeg tror Gud er den gode kraften, men han er også en personlig Gud som vet hvem hver enkelt er.

Skrevet

Ja, jeg tror på at det finnes en gud.

Jeg tror gud er en kraft vi alle er blitt tildelt noe av og har stor tilgang til. Gløden i oss mennesker og alt som lever, ser jeg på som en del av gud (guds kraft).

Skrevet

Det har du allerede gjort.

Eg tror på "en kraft" som er (mye) større og kraftigere enn oss, en åndelig eller spirituell kraft som (om en er heldig) kan oppleves via kjærligheten, naturen, musikken og kunsten.

Det er ikkje noe konkret, men en subjektiv opplevelse,

Gjest Sær jeg ;-)
Skrevet

Jeg tror gud er det samme som kjærlighet.

Det at man ønsker hverandre alt godt. Jeg tror ikke på et liv etter døden, men jeg tror på kjærligheten som den gode kraften som kan redde mange mennesker ;-)

Skrevet

Det at man ønsker hverandre alt godt. Jeg tror ikke på et liv etter døden, men jeg tror på kjærligheten som den gode kraften som kan redde mange mennesker ;-)

Det var ikkje så sært, det hørtes svært fornuftig ut i mine ører. :-)

Skrevet

Kjærlighet ja, det er den største kraften, og er/bør være drivkraften i oss.

Skrevet

Jeg tror at mennesker trenger å tro på noe som er større enn seg, om dette manifisterer seg i Gud, universet, eller hva det er - så er det nok et behov de fleste har...

Skrevet

Øh, religion er ikke bare kristendom:-)

Fotball er religion for noen, til og med:-)

Skrevet

Jeg tror Gud er "noe" som har en overordnet plan med det meste.

Og ja, jeg tror på dette "noe". Siden jeg har vokst opp med kristendommen, så velger jeg å kalle dette "noe" for Gud, men det er i grunnen det samme for meg hva man kaller det.

Skrevet

Jeg tror Gud er "noe" som har en overordnet plan med det meste.

Og ja, jeg tror på dette "noe". Siden jeg har vokst opp med kristendommen, så velger jeg å kalle dette "noe" for Gud, men det er i grunnen det samme for meg hva man kaller det.

Vel talt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...