waxo Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Trodde egentlig jeg hadde problemer med hjertet, men ifølge lege virket alt normalt. Fikk smerter i bryst og armer, det har nå flyttet seg og sitter mest i nakke skuldre, rundt skulderblader og i armene. Orker nesten ikke løfte armene, det prikker og er numment. Men hvem kontakter jeg for å få orden på problemet? Er det kiropraktor eller fysioterapaut? Kan akupunktur hjelpe? Jeg holder jo på å bli en smule sprø.... Skulle egentlig på jobb til uka, men tror jammen jeg tar ut ei ferieuke. Orker ikke tenke på å sitte foran pc hele dager akkurat nå gitt!! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 En heftig senebetennelse må gjerne bare få lov til å dø ut. Det kan hjelpe med medisiner av type brexidol, ibux, og en annen som jeg ikke husker navnet på. Men du trenger en sykemelding da. Det er ikke meningen at man skal bruke av ferien fordi man er for syk til å gå på jobben? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Kiropraktor er best sted å begynne når det har låst seg helt. Kiropraktor har også rett til å sykmelde, og har kort ventetid så du kan komme til på mandag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Legen vil sikkert sykmelde deg - ikke bruk en ferieuke på dette. Samtidig er det viktig å få registrert problemet hos legen. Min mann har vært mer eller mindre 50% sykmeldt siden mars pga av akkurat det samme som du snakker om. Hvis du ikke tar slike smerter på alvor, går tidlig til behandling og gi armene ro fra PCen kan du endre opp med kroniske smerter som er svært vanskelig å gjøre noe med. Altså - til legen på mandag ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Få time hos en kiropraktor så fort som mulig. Mener han at det er nødvendig med fysioterapi i tillegg kan han skrive en rekvisisjon. En av det beste investeringene jeg har gjort i forhold til min egen rygg og nakke, er å gå annenhver uke til kiropraktor å få knekket opp et par punkt som setter seg pga mye PC bruk. Har kiropraktor lett tilgjengelig da han kommer inn på arbeidsplassen min og bedriften dekker mesteparten. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 En heftig senebetennelse må gjerne bare få lov til å dø ut. Det kan hjelpe med medisiner av type brexidol, ibux, og en annen som jeg ikke husker navnet på. Men du trenger en sykemelding da. Det er ikke meningen at man skal bruke av ferien fordi man er for syk til å gå på jobben? Jeg har ei uke ferie for mye. Passer greit å ta den nå. Liker ikke tanken på å sykemelde meg. Har ikke vært sykemeldt utenom svangerskap og det byr meg imot. Liker i det hele tatt ikke å la være å komme på jobb. Er av den typen som kommer på jobb nesten uansett, var borte noen dager for 2 år siden etter en operasjon da. Holdt på å fly på veggen. Men til uka er unga hjemme da :-) Tenkte jeg skulle prøve med ferieuka først og hvis det ikke hjelper har jeg bedre samvittighet for å sykemelde meg :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Kiropraktor er best sted å begynne når det har låst seg helt. Kiropraktor har også rett til å sykmelde, og har kort ventetid så du kan komme til på mandag. Hørtes lurt ut. Fysioterapaut tar det visst lang til å komme inn til har jeg hørt rykter om. Synes jeg hørte noe om 3 mnd 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Legen vil sikkert sykmelde deg - ikke bruk en ferieuke på dette. Samtidig er det viktig å få registrert problemet hos legen. Min mann har vært mer eller mindre 50% sykmeldt siden mars pga av akkurat det samme som du snakker om. Hvis du ikke tar slike smerter på alvor, går tidlig til behandling og gi armene ro fra PCen kan du endre opp med kroniske smerter som er svært vanskelig å gjøre noe med. Altså - til legen på mandag ;-) Høres ikke bra ut. Jeg begynte for to år siden jeg.....da hadde jeg en skikkelig runde, men det ble bedre etter noen mnd. Slet på jobb fra november til april tror jeg. Da var jeg så ille at jeg ikke klarte å kle meg selv nesten. Grein når jeg tok på og av meg gensere....gikk ikke til behandling, men fikk noen piller. Etter det har det vært jevnt litt vont, men nå har det gått på veldig, men riktignok ikke så ille som for to år siden da. Klarer fortsatt kneppe på og av bh og åpne de fleste brusflasker. Lokk som sitter bedre klarer jeg ikke, det har jeg ikke klart de siste to årene pga svikt i styrken i hendene. Hmmmm, bør kanskje ringe noen jeg. Har kanskje gått lenge nok 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Få time hos en kiropraktor så fort som mulig. Mener han at det er nødvendig med fysioterapi i tillegg kan han skrive en rekvisisjon. En av det beste investeringene jeg har gjort i forhold til min egen rygg og nakke, er å gå annenhver uke til kiropraktor å få knekket opp et par punkt som setter seg pga mye PC bruk. Har kiropraktor lett tilgjengelig da han kommer inn på arbeidsplassen min og bedriften dekker mesteparten. Men egentlig er jeg redd for kiropraktorer. Synes de er skumle og jeg er redd de knekker nakken min :-) Det gjør de sikkert ikke, men det høres skummelt ut når folk forteller synes jeg... Hvordan føles det når han knekker opp???? Må man ha rekvisisjon? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Men egentlig er jeg redd for kiropraktorer. Synes de er skumle og jeg er redd de knekker nakken min :-) Det gjør de sikkert ikke, men det høres skummelt ut når folk forteller synes jeg... Hvordan føles det når han knekker opp???? Må man ha rekvisisjon? Knekkelyden er litt ubehagelig, men det gjør ikke vondt Det er akkurat som å knekke i fingerledd. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Men egentlig er jeg redd for kiropraktorer. Synes de er skumle og jeg er redd de knekker nakken min :-) Det gjør de sikkert ikke, men det høres skummelt ut når folk forteller synes jeg... Hvordan føles det når han knekker opp???? Må man ha rekvisisjon? Og nei, man trenger ikke rekvisisjon. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Siden jeg har altfor god førstehåndskunnskap om dette temaet, så vil jeg skyve hardt på deg for å finne en fysioterapeut som jobber sammen med en kiropraktor - og som kan sette nåler (akupunktur, altså). Fysioterapeuten kan også gjerne være manuellterapeut. Hvis du finner disse menneskene og de samtidig har driftsavtale, vil du spare mye penger på å få med deg henvisning fra legen. For framtiden er det spesifikk trening som gjelder, og det vil fysioterapeuten din hjelpe deg med. Gå først og fremst til legen, du kan også ha en betennelse som trenger behandling. Viktig å få tatt knekken på betennelser, altså, før de setter seg til skikkelig. Å få sykemelding er ikke et nederlag, men et førsteskritt på veien mot å bli frisk. Man får faktisk ikke så mye som et takk engang om man jobber til man stuper. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waxo Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Siden jeg har altfor god førstehåndskunnskap om dette temaet, så vil jeg skyve hardt på deg for å finne en fysioterapeut som jobber sammen med en kiropraktor - og som kan sette nåler (akupunktur, altså). Fysioterapeuten kan også gjerne være manuellterapeut. Hvis du finner disse menneskene og de samtidig har driftsavtale, vil du spare mye penger på å få med deg henvisning fra legen. For framtiden er det spesifikk trening som gjelder, og det vil fysioterapeuten din hjelpe deg med. Gå først og fremst til legen, du kan også ha en betennelse som trenger behandling. Viktig å få tatt knekken på betennelser, altså, før de setter seg til skikkelig. Å få sykemelding er ikke et nederlag, men et førsteskritt på veien mot å bli frisk. Man får faktisk ikke så mye som et takk engang om man jobber til man stuper. Har vært hos legen og fikk tabletter mot en eventuell betennelse. Har gått på de i en uke, men det har ikke blitt noen forandring. Jeg har fått tips om en god kiropraktor, så jeg tenkte jeg skulle prøve det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har vært hos legen og fikk tabletter mot en eventuell betennelse. Har gått på de i en uke, men det har ikke blitt noen forandring. Jeg har fått tips om en god kiropraktor, så jeg tenkte jeg skulle prøve det. Og bare husk på: Det er trening av musklatur som avgjør om du blir kvitt det for godt - eller om det kommer igjen og igjen og igjen... (Styr unna fysioterapeuter som kommer med laser- og ultralydapparater. De virker ikke.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jorunn Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Men egentlig er jeg redd for kiropraktorer. Synes de er skumle og jeg er redd de knekker nakken min :-) Det gjør de sikkert ikke, men det høres skummelt ut når folk forteller synes jeg... Hvordan føles det når han knekker opp???? Må man ha rekvisisjon? Jeg var også av den formeningen at kiropraktorer var skumle. Kjente at jeg var stiv i skulderpartiet i forbindelse med pilatestrening og fant ut at jeg bare skulle prøve, siden det er lett tilgjengelig på jobb. Kunne i alle fall ikke skade :-) Det er litt ekkelt når de knekker, men det er mer p.g.a. lyden enn at det gjør vondt. Behandlingene tar heller ikke så veldig lang tid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.