Gå til innhold

ny mote?

Anbefalte innlegg

Skrevet

auda....det var pga ho jeg fikk det med meg :) Lo godt av duellen :)

Jeg lo så jeg skreik :)) Men sikkert hakket morsommere for oss som er døve? Kunne lissom ikke skjønne at dette skulle være så komplisert ;) Hørende er rare ;P

Skrevet

Jeg lo så jeg skreik :)) Men sikkert hakket morsommere for oss som er døve? Kunne lissom ikke skjønne at dette skulle være så komplisert ;) Hørende er rare ;P

Datteren min på 5 år overhørte faren og meg snakke om programmet på forhånd. Jeg nevnte at du som er døv gledet deg til å se det. Datteren min oppfattet det først som at du var død, så det stusset hun litt på.

Da jeg spurte henne om hun vet hva det vil si å være døv tenkte hun lenge før hun svarte "Det er en som mangler øyebryn?" Jeg nevnte tegnspråk rett før barne-tv, og da var hun med ;)

Hvordan er det i dag i en skoleklasse der ett av barna er døv? Det var tanker jeg fikk etter samtalen med datteren min. Hun mente bestemt at hender ikke kan snakke, men at man snakker med hendene. Jeg måtte gi henne rett i det :o)

Skrevet

Det var komisk hvordan de 'glemte' seg hele tiden og hylte og skreik til hverandre og folk på gata. Ikke rart at enkelte i sistnevnte kategori virket litt skremt;-)

Minner meg forresten litt om en gang jeg var i Tyskland og skulle prøve å kommunisere med en tysk 6-åring med min særdeles elendige tysk. Hver gang jeg sa "Ich verstehe nicht" tok hun et skikkelig tak i øret mitt, satte munnen inntil og ropte inn i øret mitt;-)

Skrevet

Jeg la ikke merke til det og må innrøme at jeg sovna da Lise Fjelstad snakka...

Skrevet

Hun er ganske spesiell, det er nå helt sikkert. Musikken hennes er noe jeg unngår..

Har ikke hørt noe av Kråkevik før, men jeg likte den hun sng på senkveld i kveld:o)

Skrevet

Jeg tenkte på deg da jeg så det:o)

Jeg syns Ylvisbrødrene er litt festlige jeg da:o) Thomas og Harald er ltt bob bob...

Skrevet

Jeg så det, så utrolig merkelig ut... Ikke noe mote jeg kommer til å henge meg på ihvertfall.. klarte ikke se på annet jeg mens hun var der ;)

Skrevet

Datteren min på 5 år overhørte faren og meg snakke om programmet på forhånd. Jeg nevnte at du som er døv gledet deg til å se det. Datteren min oppfattet det først som at du var død, så det stusset hun litt på.

Da jeg spurte henne om hun vet hva det vil si å være døv tenkte hun lenge før hun svarte "Det er en som mangler øyebryn?" Jeg nevnte tegnspråk rett før barne-tv, og da var hun med ;)

Hvordan er det i dag i en skoleklasse der ett av barna er døv? Det var tanker jeg fikk etter samtalen med datteren min. Hun mente bestemt at hender ikke kan snakke, men at man snakker med hendene. Jeg måtte gi henne rett i det :o)

Hehe, jeg er vant til at unger sperrer opp øynene og spør om jeg er død når jeg forteller at jeg er døv ;-)

De fleste døve barn går nå integrerte i hørende skoler og de fleste av dem har tegnspråktolk i undervisningen. Det er klart det er vanskelig å få optimalt utbytte som den eneste døve på en hørende skole. Faglig kan utbyttet bli bra, men ikke sosialt.... Det er døveskolen som er "normalskolen" for døve elever, bare så synd at politikerne tror de døve barna blir mer "normale" av å gå på hørende skoler ;-)

Jeg er for at barna (og foreldrene) skal få velge skoletilbud og at dersom det døve barnet skal gå på hjemmeskolen, så må det få tilbud om hyppige opphold på kompetansesentraene for døve. Det er svært viktig for barnets sosiale utvikling.

Skrevet

Det var komisk hvordan de 'glemte' seg hele tiden og hylte og skreik til hverandre og folk på gata. Ikke rart at enkelte i sistnevnte kategori virket litt skremt;-)

Minner meg forresten litt om en gang jeg var i Tyskland og skulle prøve å kommunisere med en tysk 6-åring med min særdeles elendige tysk. Hver gang jeg sa "Ich verstehe nicht" tok hun et skikkelig tak i øret mitt, satte munnen inntil og ropte inn i øret mitt;-)

Haha :))

Skrevet

Jeg tenkte på deg da jeg så det:o)

Jeg syns Ylvisbrødrene er litt festlige jeg da:o) Thomas og Harald er ltt bob bob...

Ylvis er skikkelig søte, ja :-) Thomas og Harald er litt "gamle" (sånn ca like gamle som meg ;-)). Harald blir jeg liksom litt fasinert av.. Snodig fyr :)

Skrevet

Jeg synes ho ser fin ut jeg ;) Men toppen............

Pen dame..men så selvhøytidelig og 'eg e spesiell, eg' at hun er blitt helt uspiselig for meg.....

Skrevet

Jeg lurte på om værdama på tv2 hadde nyeste mote i går....svææææææære armer som hang nesten i en pølse bak på ryggen. Skikkelig ukledelig.

Skrevet

Har ikke anelse, men kan vi nå begrave gravidekjolene som alle går rundt i? De som begynner rett under puppene. Du kan være anorektiker og enda se feit/gravid ut i et sånt antrekk.

Skrevet

Jeg lurte på om værdama på tv2 hadde nyeste mote i går....svææææææære armer som hang nesten i en pølse bak på ryggen. Skikkelig ukledelig.

Ja den var helt skrekkelig ... og så utrolig lite flatterende!!

Skrevet

Har ikke anelse, men kan vi nå begrave gravidekjolene som alle går rundt i? De som begynner rett under puppene. Du kan være anorektiker og enda se feit/gravid ut i et sånt antrekk.

Enig!

:0)

Skrevet

Ja jeg tenkte på deg der og da :) Svigermortegnet var dritvittig ;)

Skrevet

Ja hehe artig beskrivelse :) Det er høyt liv som gjelder i år. Bredt belte skal avslutte bukselivet og det skal være rett under puppene nesten!, så nå kommer puppene frem igjen ;)

Men som med alle moter så er det ikke like fint på alle..vil jeg tro. Men jeg trodde ærlig talt ikke at skulderene skulle være oppunder ørene *huff*

Skrevet

Det så jeg ikke, og det hørtes snålt ut....

Skrevet

Jeg mente det jeg. Jeg vet ikke mange som er skumlere enn Herborg. Heh...he...*angst*

Ja....mitt navn er Herborg K

Tulla! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...