Gå til innhold

Sterk mat etter fødsel

Gjest Bare må ha

Anbefalte innlegg

Gjest Bare må ha

Jeg skal føde om ett par uker å tenker på hva jeg kan spise når jeg ammer.Jeg er gift med en mat fra Asia og har spist veldig sterk mat nesten daglig i 16 år.Da mener jeg jeg sterk indisk curry.Men jeg må vel kutte det ut imens jeg ammer?.Spiser det daglig i hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt hva babyen reagerer på. Sterk mat i seg selv er sjelden et problem, det er oftere enkelte matvarer som løk og lignende. Noen reagerer ikke på noe, andre reagerer på "alt". Prøv deg fram!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt hva babyen reagerer på. Sterk mat i seg selv er sjelden et problem, det er oftere enkelte matvarer som løk og lignende. Noen reagerer ikke på noe, andre reagerer på "alt". Prøv deg fram!

Jeg spiste masse rå chili da jeg gikk gravid med ene barnet. Sånn utenom det har jeg spist mye sterk mat mens jeg har ammet. Barna mine har aldri reagert på noe, men tre av dem liker sterk mat veldig godt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var ikke meningen å svare deg da, så det først nå :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok merke om ungen blir utilpass og får mye luft i magen, da må du nesten bare ta eliminasjonsmetoden.

Min første reagerte på farris og kanel, mens andre ikke syntes å reagere på noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at nybakte mødre der han er fra legger om hele kostholdet etter en fødsel. Prøv deg fram, det går sikkert greit. Det eneste min reagert på var etter at jeg hadde spist rå kål - da hørtes hun ut som noen hadde stukket en kniv i henne.

På sykehuset serverte de både rå kålsalat, sure, grønne epler og erter i løpet av de dagene jeg lå der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på at nybakte mødre der han er fra legger om hele kostholdet etter en fødsel. Prøv deg fram, det går sikkert greit. Det eneste min reagert på var etter at jeg hadde spist rå kål - da hørtes hun ut som noen hadde stukket en kniv i henne.

På sykehuset serverte de både rå kålsalat, sure, grønne epler og erter i løpet av de dagene jeg lå der.

Hva? der jeg var ble det servert svisker, sviskeyoghurt, cultura, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får prøve. Ungen "smaker" på det du spiser i fostervannet, og har sikkert lyst på den samme smaken i melka ;-)

Hvis ungen får mye magevondt kutter du bare ut for en periode...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare prøve deg frem. Noen barn reagerer på noe, andre på noe annet, og noen reagerer nesten ikke på noe i det hele tatt. Det er bare ditt barn som kan fortelle deg hva det evt. reagerer på.

Uansett, når du prøver ut noe som er kjent for å ofte utløse reaksjoner, så spiser du bare litt - du spiser ikke dobbel porsjone bare fordi det er godt. Og så observerer du barnet resten av dagen, natta og kanskje litt utpå neste dag også. Merker du ingen endring, så er sannsynligheten stor for at ungen tåler det du spiste - og du kan med sannsynlighet spise det igjen, og da i større mengder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...