Gå til innhold

Påbyr skremmebilder på sigarettpakkene

Anbefalte innlegg

Gjest non-smoke
Skrevet

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=530636 >

Endelig!! Håper myndlighetene her i landet får ut fingeren og slenger seg på med slike go'bilder også :)

Skrevet

Uff ekkelt,jeg røyker og har lyst å slutte men det er ikke lett.

Skrevet

Men det er bare bort kastet. Vi ser de bildene i to dager og så bryr vi oss ikke lenger.

Skrevet

Det er nå merkelig rart at de aldri kan forstå: Det bare gjør det til at røykere røyker mere. Skremselpropaganda virker mot sin hensikt.

Gjest diesel hansen
Skrevet

Uff ekkelt,jeg røyker og har lyst å slutte men det er ikke lett.

Da har du ikke lyst til å slutte. Har besteforeldre som har røkt i 100 år, og disse sluttet på dagen. Jeg kjenner mange som har greid det uten problemer - det handler om vilje!!

Gjest annlovinda
Skrevet

Vil tro slike bilder vil virke mest skremmende på barna til de som røyker - ikke røykerne selv.

Skrevet

Da har du ikke lyst til å slutte. Har besteforeldre som har røkt i 100 år, og disse sluttet på dagen. Jeg kjenner mange som har greid det uten problemer - det handler om vilje!!

Ok,da har jeg ikke vilje nok...

Skrevet

Det er nå merkelig rart at de aldri kan forstå: Det bare gjør det til at røykere røyker mere. Skremselpropaganda virker mot sin hensikt.

Har du noe statistikk som viser det? Det stemmer nok ikke helt. Røykere røyker ikke MER av advarsler vel.

Skrevet

Har du noe statistikk som viser det? Det stemmer nok ikke helt. Røykere røyker ikke MER av advarsler vel.

Jeg gjør! Blir jo vettskremt av alle advarsler, men ønsker å dø fortere. Ergo, jeg må røyke _mye_ mer, skal jeg dø uten smerter!

Skrevet

Jeg finner ingen statistikk på det, men jeg vet om mange so mreagerer med å røyke mere når de blir stilt opp mot reklamer som skremmer. Det at noen andre sier at de slutter å røyke, kan også føre til ekstra røyking hos enkelte. Jeg mener ikke at dette gjelder alle, men mange og da helst de yngste røykerene.

Det blir som med slanking. Hvem har ikke proppet seg ekstra når de hører om noen som må ned i vekt? Eller propper seg med potetgull foran slankekrigen på tv. På noen mennesker virker altså ikke skremsel.

Gjest fryst seikake
Skrevet

Men det er bare bort kastet. Vi ser de bildene i to dager og så bryr vi oss ikke lenger.

Jeg ser ikke advarslene lenger..blitt helt blind for dem.

Skrevet

Jeg ser ikke advarslene lenger..blitt helt blind for dem.

I Thailand har de noen skikkelig ekle bilder, jeg røkte ikke mindre likevel.

Skrevet

Go`bilder?

Hadde eg visst at det kunne gå så galt, så hadde eg sannsynligvis aldri begynt å røyke en gang.

Fy f*^'' sier eg bare, det er desidert den styggaste barten eg noengang har sett! *urk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...