Gå til innhold

Student på Ås

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har vært student på Ås?

Jeg lurer på hvordan det er å være student der og eventuelt hvordan det er å bo på Ås.

Fortsetter under...

Skrevet

Ja, jeg har studert der, men det er mange år siden nå :-) Trivdes kjempegodt. Godt tilbud av studentaktiviteter både i form av kor, politikk, idrett og ulike faglag. Den gangen i alle fall holdt prisene på hybler/leiligheter seg ganske lave i forhold til i de store byene, men jeg vet ikke hvordan det er nå.

Gjest Kjører gjennom Ås av og til
Skrevet

Ja, jeg har studert der, men det er mange år siden nå :-) Trivdes kjempegodt. Godt tilbud av studentaktiviteter både i form av kor, politikk, idrett og ulike faglag. Den gangen i alle fall holdt prisene på hybler/leiligheter seg ganske lave i forhold til i de store byene, men jeg vet ikke hvordan det er nå.

Det er ihvertfall veldig landlig, men sentralt med nær beliggenhet til Ski og Oslo. Tror det er en plass det kan være fint å ha en sykkel...Også flotte landskapsområder for fotografiapparatet.

Tror det er mange studenter og sikkert mye å melde seg med på hvis man vil.

Mer vet jeg ikke.

Gjest Heia Ås!
Skrevet

Jeg er oppvokst på Ås. Det er et godt og vakkert sted å slå seg ned i. Jeg har ikke selv studert på Ås, men både min søster og far er knyttet til undervisning og studier der. Miljøene blandt studentene er etter sigende svært godt, og det er et mangfold av muligheter!

Som prust skriver så er det langt billigere å leie en hybel/leilighet der enn det er i f.eks. Oslo. Eksempelvis leier mine foreldre ut en hybelleilighet (to rom + kjøkken) for kr. 2500. Her er man avhengig av sykkel/bil for å komme seg greit til campus.

Håper du vil trives!

Skrevet

Hvis jeg skulle studert på UMB, så ville jeg også ha bodd på Ås. Det er et lite sted, som de andre sier så bør man ha en sykkel, og studentmiljøet sies å være bra. Det går tog til Oslo relativt ofte, men jeg ville ikke ha pendlet fra Oslo.

Studentmiljøet blir ofte best på de stedene hvor de fleste studentene kommer "utenfra". Alle trenger å bli kjent med andre. Studentmiljøene i Oslo er ofte mye vanskeligere å få til å fungere.

Skrevet

Jeg kjenner en som går der nå, og som bor på studentbolig der, og han trives i alle fall kjempegodt. Jeg har hørt bare positive ting om høgskolen der.

Annonse

Skrevet

Søsteren min har studert der i 5 år. Trivdes kjempegodt! Studerte økonomi og ressursforvaltning ( eller noe i den duren).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...