Gå til innhold

lærere som krenker elevene

Gjest solara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest foreldrenes makt

Ja i slike tilfeller er det på sin plass å snakke om andre da det kan være den eneste måten vi kan få gjennomslag på. Blir det ille nok så ta saken høyt og muntlig opp på foreldremøter så alle får vite hvordan læreren har oppført seg mot både elev og forelder. Dette er et maktmiddel som blir nok det siste jeg prøver om ikke noe annet nytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakke med andre foreldre - veeeeeldig forsiktig først. Er det bred støtte om at læreren er håpløs - forlange en ny lærer. Er det ikke bred støtte - vurdere en ny skole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at FUG tar dette opp. For dette er SVÆRT vanskelig. Elever som mobber elever er peanuts å ordne opp i i forhold til dette. Hvem tar man det opp med? Hva kan konsekvensene bli for barnet som blir mobbet? Man famler i blinde og resultatet kan være katastrofalt for barnet det gjelder.

Sønnen min ble gjennom flere år behandlet veldig dårlig av en lærer på barneskolen. Vi tok det opp med rektor ved flere anledninger, og læreren ble heldigvis mer og mer perifer i forhold til min sønn. Men læreren ble værende på skolen,- og plaget andre elever. (For som en elev som gikk ut av den skolen for mange år siden sa: Hun liker jo ingen barn, hun!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at FUG tar dette opp. For dette er SVÆRT vanskelig. Elever som mobber elever er peanuts å ordne opp i i forhold til dette. Hvem tar man det opp med? Hva kan konsekvensene bli for barnet som blir mobbet? Man famler i blinde og resultatet kan være katastrofalt for barnet det gjelder.

Sønnen min ble gjennom flere år behandlet veldig dårlig av en lærer på barneskolen. Vi tok det opp med rektor ved flere anledninger, og læreren ble heldigvis mer og mer perifer i forhold til min sønn. Men læreren ble værende på skolen,- og plaget andre elever. (For som en elev som gikk ut av den skolen for mange år siden sa: Hun liker jo ingen barn, hun!)

Lærerne har som regel støtte både fra fagforeninga, andre lærere og rektor mens vi foreldre har ikke et slikt apparat å støtte oss til når ens barn blir krenket. Det er ganske så urettferdig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerne har som regel støtte både fra fagforeninga, andre lærere og rektor mens vi foreldre har ikke et slikt apparat å støtte oss til når ens barn blir krenket. Det er ganske så urettferdig egentlig.

Ja, veldig urettferdig. Og dessverre ikke helt uvanlig med slike lærere også, er min erfaring:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, veldig urettferdig. Og dessverre ikke helt uvanlig med slike lærere også, er min erfaring:-(

Ja, det er tragisk. Mange som havner på skråplanet kan ha hatt en elendig lærer som har senket både eleven og foreldre igrøfta.

Vi trenger en bedre kontroll i skolen og et ordentlig støtteapparat for foreldre når barn og foreldre blir trakkasert av skolen. FAU er jo bare en vits, da skolen bare gjør seg til venns med de som er der. Det trengs ordentlig nøytrale fagpersonale for å kunne hjelpe foreldre og elev når slike problemer oppstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...