Gå til innhold

7 åring og hodepine

Gjest 2 trinn

Anbefalte innlegg

Gutten min på 7 år klager mye på hodepine.De siste 14 dagene har jeg måttet hente han tidlig på sfo pga hodepine.Trodde kansje at det var noe med skolen som gjorde at han fikk hodepine.Men i går hadde han fri og vondt i hodet.Våknet i dag også med hodepine og er hjemme fra skolen i dag.Bør jeg ta med han til legen.Hva kan fastlegen gjøre for å finn ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekke synet. Sitter han mye foran data eller tv hjemme?

Kan være en bihulebetennelse også. Men greit å få det sjekket uansett.

Noen ganger når man har gått veldig lenge med vondt i hodet så kan smerten sette seg, slik at det er vondt selvom påkjenningen er borte også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekke synet. Sitter han mye foran data eller tv hjemme?

Kan være en bihulebetennelse også. Men greit å få det sjekket uansett.

Noen ganger når man har gått veldig lenge med vondt i hodet så kan smerten sette seg, slik at det er vondt selvom påkjenningen er borte også.

Jo det blir litt tv titting og spill etter at leksene er gjordt om ettermiddagene.Om sommeren er han mye ute men det frister ikke så mye nå når det begynner å bli kaldt og det regner en del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det blir litt tv titting og spill etter at leksene er gjordt om ettermiddagene.Om sommeren er han mye ute men det frister ikke så mye nå når det begynner å bli kaldt og det regner en del

Da kan det hende det er lurt med en synstest. Er ofte slik det avsløres at han trenger briller eller linser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjekke det

Nå sier han at han har vondt i tissen sin også.Har ikke feber eller noe

Jeg ville absolutt tatt ham med til fastlegen. Ta med urinprøve, så får dere sjekket om han har en urinveisinfeksjon. Det behøver jo ikke ha noen sammenheng med det andre.

Pass på at han drikker nok (vann og annet) det er viktig både hvis hodepinen har med dehydrering å gjøre, og viktig hvis han har en urinveisinfeksjon.

Er han flink nok til å drikke på skolen / sfo?

Be legen om en henvisning til å sjekke synet hans.

Synes han blodpøve er fælt, be om et emblaplaster når dere kommer (kom litt før / avtla når dere ringer), så kjenner han ikke blodprøvetakingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lykke til

Nå sier han at han har vondt i tissen sin også.Har ikke feber eller noe

Hvis han har vondt i tissen i tillegg ville jeg tatt han til lege. Ring til dem og hør hva de sier på legekontoret. Kanskje de kan sette opp "hastetime", de har noen slike hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville absolutt tatt ham med til fastlegen. Ta med urinprøve, så får dere sjekket om han har en urinveisinfeksjon. Det behøver jo ikke ha noen sammenheng med det andre.

Pass på at han drikker nok (vann og annet) det er viktig både hvis hodepinen har med dehydrering å gjøre, og viktig hvis han har en urinveisinfeksjon.

Er han flink nok til å drikke på skolen / sfo?

Be legen om en henvisning til å sjekke synet hans.

Synes han blodpøve er fælt, be om et emblaplaster når dere kommer (kom litt før / avtla når dere ringer), så kjenner han ikke blodprøvetakingen.

Han er en tøff gutt så han synes at blodprøver er artig :-)

Jeg er høygravid og skal til kontroll til fastlegen i morgen men synes det er dumt å ta med gutten i samme slengen.kansje jeg får bestille en time når jeg er der.Vist han har urinveisinfeksjon gjør det ikke vondt å tisse da?.Han er ikke noe flink å gå på do på skoleo g sfo.Kan holde seg lenge til han kommer hjem.På fredag tisset han seg ut når vi hentet han.Klarte ikke å holde seg lengere.Det har aldrig skjedd før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hodepine hos barn skal sjekkes ut. Vi har tatt runden, og vi veit at vi har en sønn med en kombinasjon av spenningshodepine og migrene. Han er ikke så veldig plaget lenger, fordi han veit hva det er og vi tar noen forholdsregler.

Barnet blir sjekket opp og "nedføre", vanlige sykdommer ( blodprøver, urinprøver, sukkertest osv osv). Ulike tester av hodet, bla MR, undersøkelserfor å avdekke epilepsi osv. Alt med utgangspunkt at det ikke er noe farlig", men for sikkerhetsskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...