Gå til innhold

Når gi 1. grøtmåltid på dagen

Gjest grautakjerringa

Anbefalte innlegg

Gjest grautakjerringa

Min baby på 6 mnd har fra 4 mnd alder fått grøt til kvelden, men føler nå hun trenger mer, har prøvd å gjøre som en venninne av meg og gi i 10 tiden - altså før første luren, men det virker som hun ikke vil ha så mye grøt på den tiden. I starten gav jeg henne etter første luren og da virket det som hun spiste mer. Hva tror dere, er det lurt at jeg gir henne grøt etter første luren i stedet for? Så får jeg heller gi frokostgrøt senere når hun skal ha enda flere måltider?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trådstarter

Hun begynner nok å kreve mer mat nå. Prøv deg frem og gjør det som passer best.

Tror du det er greit å heller gi etter 1. luren da i stedet for før luren?

Ofte varer luren både 2 og 3 timer - selv uten grøt, så det ser nå ut som hun klarer seg fint uten grøt før...

Er bare at det virker som flere gir grøten før første luren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du det er greit å heller gi etter 1. luren da i stedet for før luren?

Ofte varer luren både 2 og 3 timer - selv uten grøt, så det ser nå ut som hun klarer seg fint uten grøt før...

Er bare at det virker som flere gir grøten før første luren.

Tror det er veldig individuelt. Jeg gir den etter, foreksempel.. forsår at der kan virke mer logisk og gi den før, at de legger seg og god og mett og sover bedre...

Grunnen til at småen her får etter luren er at det passer best, med antall timer mellom. Gir henne av og til en fruktpurrè før luren eller noen annen frukt..

De gangene hun slår seg vrang og ikke vil sove, prøver jeg med litt melk, så hun får noe å sove på og deretter får grøt eller skivet til lunsj..

Du må nesten bare prøve deg frem, og se hva som passer din unge best. Blir det grøt etter luren er jo det helt i orden... Ikke noe som er rett eller galt så lenge de får i seg mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...