j83! Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Er det virkeligg nødvendig å ha begge deler? Hva er best å kjøpe om man skal kjøpe enten eller? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Det kommer helt an på hvor du bor i landet, det. Blir det snøføre og kuldegrader holder ikke cherroxene, men er det aldri noe annet enn slaps og rundt null grader, er det meningsløst å bruke vintersko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
j83! Skrevet 29. september 2008 Forfatter Del Skrevet 29. september 2008 Det kommer helt an på hvor du bor i landet, det. Blir det snøføre og kuldegrader holder ikke cherroxene, men er det aldri noe annet enn slaps og rundt null grader, er det meningsløst å bruke vintersko. Bor på vestlandet... men holder det ikke med støvler og varme sokker i når det er våt og kald ute og vintersko når det er snø og minus grader? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begge deler, i hvertfall vinterstøvler. Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg tror ikke det er noe sted i Norge det ikke er dager / perioder om vinteren man må ha vinterstøvler, så det trenger man uansett. Cheroxene skal ikke brukes når det er ordentlig kaldt, de puster ikke, blir lett klamme, og deretter kan barna fryse veldig på føttene hvis det er kaldt. Cherrox (og andre vanntette forede støvler) er veldig greit de dagene det er kaldt og vått, men har man store nok gummistøvler, slik at det er god plass til tynne og tykke ullsokker eller tilsvarende, så kan man fint klare seg uten cherrox. Cherroxene er såpass billige at det er ikke så mye man sparer på å ikke ha et par slike, det er vel derfor de fleste ender opp med å ha cherrox eller tilsvarnde til våte, kalde dager. Det kommer jo også veldig an på hvor i landet du bor, og hvorda nuteforholdene er i barnehagen / skolen barna er. Noen steder samler det seg mye slaps og vann, og da må man ha noe annet enn vinterstøvler disse dagene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bor på vestlandet... men holder det ikke med støvler og varme sokker i når det er våt og kald ute og vintersko når det er snø og minus grader? Ikke for mine jenter har det holdt, nei... Støvlene er mye, mye tynnere enn cherroxene, så vi har ikke greid å få nok nedi til å isolere med. Cherroxene holder heller ikke når det blir for kaldt, da isolerer ikke de nok. Vinterstøvler blir våte når det er bløtt, og dermed har ungene blitt bløte på beina med det også i feil vær (og dermed kalde). Her i huset har vi alle typer sko, vi bor på Østlandet i snørike områder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Cherrox er for kaldt om det er kaldere enn -5 ute. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Bor på vestlandet... men holder det ikke med støvler og varme sokker i når det er våt og kald ute og vintersko når det er snø og minus grader? Hvis du har et barn som ikke lett fryser på føttene så holder det kanskje med støvler og ullsokker. Det holder ikke for mine unger og slettes ikke for meg som er en skikkelig frysepinn når det gjelder føttene. Mine to elsker cherrox og vil gjerne helst ha dem på hele vinteren. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Cherrox blir kjempekalde om det er kuldegrader. Så om jeg bare skulle kjøpt en ting så hadde det blitt vinter Gore Tex sko. Vanntette og varme. (Men kjedelig i sølevær...) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg ville valgt vanlige støvler om jeg måtte velge. Her i vest synes jeg det er utrolig greit med cherrox. Jeg har ikke tatt dem fram enda, men en stund før jul taes de i bruk. Her er det ikke så mye snø om vinteren, men veldig masse slapsevær. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Man kan _ikke_ bruke cherrox når det er ti minus ute. Med mindre man bare er ute ti minutter såklart. Skolebarn som ikke skal på sfo og som ikke er ute når det er kaldt ute kan jo i teorien ha kun cherrox. Men et par gode støvler som holder varmen koster ikke mange pengene så jeg ville heller kjøpt en bukse og genser mindre og heller spandert de støvlene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Her kjøper jeg vintersko til mine barn. De blir som oftest ikke over 200 kr og kommer på døra hjem. Gode merker og god kvalitet. http://www.sierratradingpost.com 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noraførr Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ja, jeg syns at man må ha begge deler! Når er ikke prisen på cherroxer så høye - kjøpte selv på salg i vår til rundt 100-lappen!! ... Så det helt store innhugget i husholdningsbudsjettet trenger det ikke nødvendigvis å gjøre .... å ha begge typene altså. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Cherrox brukes når det er varmere enn minus ca 5-6 grader. Vintersko brukes når det er kaldere. Jeg synes begge deler trengs. Skulle jeg velge bort noe, så blir det vintersko. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
carma Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Nei, her brukes ikke cherrox og har aldri savnet det heller. Gode vinterstøvler holder lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vi har kamik snowkone (med uttagbar ullsokk) + goretex vinterstøvler. Snowkone holder til minst -10 og det holder lenge her på vestlandet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest xorrehc Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Cherroxer er veldig lettvinte å ta på! Det jeg absolutt ikke ville ha klart meg uten, er skotørkeren, blir lett fuktig inni hva som helst av fottøy syns jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tralla Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Her kjøper jeg vintersko til mine barn. De blir som oftest ikke over 200 kr og kommer på døra hjem. Gode merker og god kvalitet. http://www.sierratradingpost.com Der var det endel billig ja, men hvordan finner du ut av riktig størrelser? Omregningstabellen gikk ikke langt nok ned for oss... Og på live-chaten kunne de ikke hjelpe meg noe særlig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janna Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Der var det endel billig ja, men hvordan finner du ut av riktig størrelser? Omregningstabellen gikk ikke langt nok ned for oss... Og på live-chaten kunne de ikke hjelpe meg noe særlig. http://www.onlineconversion.com/downloads/PSSSizingChart_KIDS.pdf Prøv denne. Ofte står det amerikanske størrelser inni skoene selv om de er kjøpt i Norge. Og så er det bare å gå opp et nr. men denne er for å skrive ut å måle foten. Ikke så dumt kanskje? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Platina Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Mine har aldri brukt cherrox. Gummistøvler med ullsokker i og goretexsko holder lenge. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.