Gå til innhold

Emma Tallulah Behn

Gjest kritisisma

Anbefalte innlegg

Alle foreldre gir barna sine det fineste navnet de kan tenke seg :)

Et lite tankekors til dem som mener å ha fasitten på "fine navn".

Helt enig!! Takk gud for at vi er forskjellige her i Norge også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trollemor;o)

5

• pekkaline

5

• Helmi

4

• AneM1365380603

4

Det er et uvanlig navn, men jeg synes det var litt fint jeg.

Det jeg ikke synes var fint er at istedenfor "Märtha har født - alt vel med mor og barn" i overskriftene, så blir hun nærmest driti ut for navnevalg på ungen fra alle nettavisenes førstesider et par timer etter en fødsel. Det hadde ikke vært nødvendig.

Hun _kunne_ jo kalt ungen Gustava eller noe sånt - det er ikke pent. Emma Tallulah er uvanlig, men det låter pent når man sier det, og gir ikke assosiasjoner i noen som helst retning for meg ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, hun gjør sikkert det :)

De hadde sikkert fått kritikk om de hadde kalt datra for Hildur Marie også - og da hadde det neppe vært fordi de var jålete ;-)

Nei, jeg mener folk må få velge de navna de selv liker og dessuten er det fryktelig trasig når folk ikke velger det fineste navnet de vet, i redsel for hva andre skal tenke. Jeg synes det er kult at de har valgt utradisjonelt og at de antagelig har en mening bak navnene de valgte (navnebetydning osv)? Vi nordmenn bør lære oss å ikke alltid være så tradisjonelle. Det er nesten sånn at vi blir litt usikre og utrygge når folk velger "annerledes" ;-)

Jeg ble i grunnen ikke overraska over navnevalget denne gangen. Hvis jeg ble overrasket over noe må det være at de valgte Emma. Jeg synes heller ikke Emma Tallulah er så ille etter å ha smakt litt på det. Da de fikk Maud Angelica var _det_ navnet noe av det merkeligste jeg hadde hørt, men jeg synes det klinger fint etter å ha hørt det noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ikke synes var fint er at istedenfor "Märtha har født - alt vel med mor og barn" i overskriftene, så blir hun nærmest driti ut for navnevalg på ungen fra alle nettavisenes førstesider et par timer etter en fødsel. Det hadde ikke vært nødvendig.

Hun _kunne_ jo kalt ungen Gustava eller noe sånt - det er ikke pent. Emma Tallulah er uvanlig, men det låter pent når man sier det, og gir ikke assosiasjoner i noen som helst retning for meg ihvertfall.

''Det jeg ikke synes var fint er at istedenfor "Märtha har født - alt vel med mor og barn" i overskriftene, så blir hun nærmest driti ut for navnevalg på ungen fra alle nettavisenes førstesider et par timer etter en fødsel. ''

Jeg tror Märtha og Ari har rygg til å bære det, og det kom nok ikke som noen bombe på dem heller.

Likevel er det jo ganske uhøflig å kritisere navnevalget på førstesidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i grunnen ikke overraska over navnevalget denne gangen. Hvis jeg ble overrasket over noe må det være at de valgte Emma. Jeg synes heller ikke Emma Tallulah er så ille etter å ha smakt litt på det. Da de fikk Maud Angelica var _det_ navnet noe av det merkeligste jeg hadde hørt, men jeg synes det klinger fint etter å ha hørt det noen ganger.

Enig med deg :-)

De valgte jo Lea og det er jo også et ganske vanlig navn, men jeg ble også overraska over at de valgte det navnet som står på navnetoppen (datra mi ble superhappy ;-))

Jeg synes Tallulah er et flott navn også. Har hørt det endel ganger før, så jeg har blitt vant til det. Kombinasjonen Emma og Tallulah må jeg nok venne meg til, men jeg er sikker på de fleste av oss vil synes det er et okei navn når det første sjokket(?) har lagt seg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns ikke navnet er værre enn andre navn jeg, kommer helt an på personen som skal bære det.

Kanskje hun er en liten Emma Tallulah rett å slett!

Fikk selv en del kommentarer på mitt barns navn, mange rynket åpenlyst på nesen, mens noen sa det va tøft gjort, jeg kalte han det ikke for at det var det fineste navnet i verden, men for at det navnet var som skapt for han!

Nå er alle vant med det, og utrolig kjekt at ingen her i rundt heter det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke navnet er værre enn andre navn jeg, kommer helt an på personen som skal bære det.

Kanskje hun er en liten Emma Tallulah rett å slett!

Fikk selv en del kommentarer på mitt barns navn, mange rynket åpenlyst på nesen, mens noen sa det va tøft gjort, jeg kalte han det ikke for at det var det fineste navnet i verden, men for at det navnet var som skapt for han!

Nå er alle vant med det, og utrolig kjekt at ingen her i rundt heter det samme!

Det kan også være veldig praktisk at en ikke har samme navn som mange andre. I barnehagen er det flere som heter Thea og Ida. På skolen er det Anders, Anna og Marie som går igjen. Barna kan ikke bare si at de har vært med en av dem uten å utdype det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun _kunne_ jo kalt ungen Gustava eller noe sånt - det er ikke pent''

Hehe.... i mine ører er ikke Gustava så verst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke, men det kommer av at Adolph-navnet har så uheldige assosiasjoner.

Jepp - jeg tenkte å bruke Gustava som et skrekk-eksempel, men da jeg så innlegget ditt gikk det selvsagt opp for meg at det er et navn som er i bruk... *rødmer nå*

Så da tenkte jeg at jeg fikk safe skikkelig med noe som iallefall ingen heter i neste eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp - jeg tenkte å bruke Gustava som et skrekk-eksempel, men da jeg så innlegget ditt gikk det selvsagt opp for meg at det er et navn som er i bruk... *rødmer nå*

Så da tenkte jeg at jeg fikk safe skikkelig med noe som iallefall ingen heter i neste eksempel.

Hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...