Gjest nyskjerrig på hva deres andre 3 klassinger holder på med Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Jeg lurer på hvordan en typisk lekse kan se ut i denne alderen. Jeg synes min 3 klassing har uvanlig mye lekse, og sitter minst en time hver dag... Både norsk gramatikk og matte lekser. Hva holder din 3 klassing på med i norsk grammatikk akkurat nå? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Min tredjeklassing har stort sett lekser i norsk og matte. I norsk leser de ca en side og i matematikk regner de ca en side. I tillegg har hun innimellom lekse i "finskriftboka" (skrive ca 7-8 ord noen ganger etter hverandre, så pent hun kan). Hun sitter som regel ikke mer enn ca 20 minutter og det er igrunnen nok. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Selly Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Min 3. klassing har norsklekse hver dag. Det er lesing 1 til 2 sider samt oppgaver til teksten. I tillegg har de diktatord de skal øve på hver dag. De har også en bok de skal lese 15 min i hver dag (noe han ikke alltid orker). I mattelekse har de 3 sider i uka. Vi bruker mellom 30 og 45 min. Da må jeg følge med han hele tiden ellers bruker han mye lenger tid. Kan ikke huske jeg hadde så mye lekse da jeg var 8 år. Heldigvis lærer han mye av disse leksene, så da er det vel verdt det:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gumman Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Har en gutt i tredje klasse og vi bruker mellom en og to timer på lekser hver dag. Puh,,, Det er veldig mye lesing, i hvert fall når man har et barn som ikke leser flytende. Et stykke skal leses fem ganger sammen med en voksen, i tillegg til at det skal skrives svar på oppgaver til teksten. Slik norsklekse er det til hver eneste dag med unntak av mandag. I tillegg er det diktat en gang i uka pluss matte og engelsklekse. Overgangen fra andre til tredje klasse var STOR! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vi sitter med leksene her nå, skal vi se denne uka har hun følgende lekser: - lese i leseboka hver dag - 3 sider i matteboka (+ og -) - en norskoppgave, de skal finne ord med dobbeltkonsonant i en tekst og så lage nye setninger med disse ordene - øve på 7 diktatord, dvs. vi skriver dem en gang eller to på et ark - et naturfagsark der de skal skrive en liten fortelling om et pattedyr og tegne til Denne leksa fikk hun i dag og den skal leveres på fredag. Hun gjør den vanligvis på mandag, bortsett fra lesingen som vi gjør hver dag. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 4.klassingen min har hver uke 2 stykker i leseboka med oppgaver til. 3-4 sider i matteboka, de driver med ganging opp til 6-gangen. Så har han et stykke i engelskboka med oppgave i workbook + å gå inn på nettsidene til Stairs og gjør oppgavene der. I tillegg har de 10 øveord hver uke med diktat på fredager. På skolen nå driver de med bøyng av verb, de leser om forfattere, de lager egne bøker og de har data/tekstbehandling. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Ser at vi får ganske så likt som Lillemus' datter, men hun får lekse fra fredag til torsdag; så mye blir gjort i helgen her hos oss. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Min tredjeklassing har lesing, skriftlig norsk (varierende oppgaver) og en-to sider i matteboka hver dag. De har dag-til-dag-lekser. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Husets 3.klassing har lite lekser, synes jeg! Hun har to-tre lekser i løpet av uka (får planen mandag, skal være ferdig til fredag) 4.klassingen har litt mer lekser, men absolutt ikke mye han heller... De har nok å gjøre altså, med aktiviteter her og der, men jeg må si at jeg ikke hadde reagert om de hadde hatt det dobbelte av lekser - det hadde de fint klart... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mamsemor Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Vår 3.klassing har èn side videre i matte, en/to sider å lese i norsk. Innimellom jobber de i oppgaveboken til norsken istedenfor, da 4-5 oppgaver med skriving. En dag har de engelsk i tillegg til matte, der er det lesing, skriving eller fargelegging. De har gjennomsnittlig to lekser hver dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 En typisk leksedag for min tredjeklassing er sånn: Norsk: lese en side i leseboka, skrive noen setninger/svare på spørsmål. Matte eller naturfag: Gjøre en side med oppgaver. I tillegg kommer ukelekser, som oftest noe med engelsk eller samfunnsfag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 30. september 2008 Del Skrevet 30. september 2008 Har en 4.klassing. Hun får ukelekser. Det er som regel: leselekse 2-3 sider i leseboka + svar på spørsmål fra teksten. Mattelekse: ca. 2 sider i matteboka, engelsk: les i side i engelskboka + gjør en side i engelskoppgaveboka, + 5 nye engelske gloser å pugge med tilhørende gloseprøve. Hver fredag har de en prøve der de må vise at de har lært det de skulle den uka. Det funker veldig fint synes jeg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Har en gutt i tredje klasse og vi bruker mellom en og to timer på lekser hver dag. Puh,,, Det er veldig mye lesing, i hvert fall når man har et barn som ikke leser flytende. Et stykke skal leses fem ganger sammen med en voksen, i tillegg til at det skal skrives svar på oppgaver til teksten. Slik norsklekse er det til hver eneste dag med unntak av mandag. I tillegg er det diktat en gang i uka pluss matte og engelsklekse. Overgangen fra andre til tredje klasse var STOR! Det hørtes mye ut. 1-2 timer hver dag! Blir dere ikke utslitt hele familien....? Det var såmye jeg gjorde på videregående (i gjennomsnitt, regner jeg med) og jeg klarte meg bra der.... Min datter i 4.klasse gjør ikke lekser hver dag, hun gjør lekser mandag, tirsdag og onsdag, og da ca 30 min hver dag. Eller hvis vi slurver må hun gjøre alt på en dag. Da bruker hun vel et par timer. Men det er ikke å anbefale, så vi prøver å dele det utover i uka. Leksene skal leveres på torsdag, så torsdag og fredag samt helgen er helt leksefrie. Evt pugger hun noen engelske gloser på torsdager, de har ofte gloseprøve på fredager. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.