Gå til innhold

Alternativ til ulltrøye?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Ulltrøye-freak-familien trenger hjelp!!!!

I dag tok vi på os ulltrøyer hele gjengen for første gang i høst. Minstejenta på 4,5 sa med en gang at det klødde...

Jeg lot henne ha den på likevel, og sa at det bare var litt med en gang. Jeg mintes likevel at hun i fjor var plaget med eksem mye av vinteren, og at hun har vært fin i mange måneder nå...

Så - noen timer ut på dagen begynte det - på armene, med kløe, utslett, og typisk eksem....

Så stakkars jenta mi må få slippe ulltrøye! Men hva kjøper vi i stedet? Vi bruker ull alle vi fire andre, og har ikke annet vinterundertøy...

Finnes det evt noen typer ull hun kanskje tåler? Tenkte at hvis det finnes noe som er mer skånsom, så kunne hun hatt en kortarmet ulltrøye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

9

• Aliza1365380759

8

• Anonym 82

3

• mariaflyfly

2

Det er mange allergikere som tåler ull-silke-blanding bedre enn ren ull. Jeg og ungene har trøyer i slik blanding og det klør overhodet ikke.

Alternativet må være superundertøy. Det brukte min eldste mye i fjor vinter og det fungerte bra for han. Nå har jeg kjøpt fra Ullmax og det virker veldig bra. Jeg kjøpte en trøye til meg selv også og den er lang og god, varm og behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjøstjerna

Har brukt bomull nærmest huden til mine eksembarn.

Bomull blir jo kald om de blir svett- men det er jommen ikke ofte jeg trakk svette unger inn fra en utetemperatur på rundt -10 C...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Devold! De har noen trøyer med et slags mikrofiberstoff på innsiden og ull utenpå - helt fantastiske! De heter Devold active og mine elsker dem! Jeg har ulltøy fra Devold selv også og vil ikke ha noe annet. :o)

http://www.devold.no/outdoor/default.aspx?menu=350

Hvilke butikker forhandler Devold?

Her vi er nå finnes Janus, G-sport og Intersport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi har atopisk eksem, og langt om lenge gikk det opp for monstermamma at hun ikke tåler ull! Jeg har nå kjøpt ullklær med bomull på innsiden! De har noe av dette på Cubus mener jeg, og jeg har kjøpt av merket Joha i en annen butikk! Disse produktene tåler hun helt fint:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt det både på G-sport, Sport-1 og på Catch (vanlig klesbutikk, men de har noe Devold).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen fordel med Devold sine er at de er så fine! :o) Jeg blir i alle fall drittlei av ensfargede røde, mørkeblå eller naturfarget (hvor lenge er de lyse liksom!?). Devbold sine er jo dritlekre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt det både på G-sport, Sport-1 og på Catch (vanlig klesbutikk, men de har noe Devold).

OK. Da prøver jeg G-sport i morgen. Men har de i str 6 år også, altså ikke bare til voksne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi har atopisk eksem, og langt om lenge gikk det opp for monstermamma at hun ikke tåler ull! Jeg har nå kjøpt ullklær med bomull på innsiden! De har noe av dette på Cubus mener jeg, og jeg har kjøpt av merket Joha i en annen butikk! Disse produktene tåler hun helt fint:-)

Flott! Cubus finnes her vi er nå :-)

Da blir det en handletur i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OK. Da prøver jeg G-sport i morgen. Men har de i str 6 år også, altså ikke bare til voksne?

Min kjæres lokale G-sport har både til barn og voksne i alle fall. Tror de koster 199,- pr. del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Devold sine først! De er myyyyye bedre! Vi har hatt begge og sverger til Devold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en body der med den løsningen i våres i hvert fall...! Så det er verdt en titt! Jeg synes det er innmari fint å kunne bruke ull, og er så glad for denne geniale løsningen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' dag tok vi på os ulltrøyer hele gjengen for første gang i høst. Minstejenta på 4,5 sa med en gang at det klødde...

''

Klok unge... ;)

Storebror fiksa ikka ull rett på kroppen, og fikk alltid røde prikker da han var mindre. Han brukte sånt ullundertøy fra Devold, med ull utover og noe sånn polyesterfiber, eller hva det heter, innover. Jeg har prøvd noe lignende i voksenstørrelse og fikser det ikke rett på kroppen, men så er jeg ullhater nr. 1 også, da. :)

http://www.devold.com/stillongs/default.aspx?menu=55&collection=54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aliza1365380759

Vet du om Janus har slikt? Det er et Janus-utsalg her vi er nå.

Vet ærlig talt ikke, men det er kanskje verdt å stikke innom for å kikke? :-) Jeg har bare sånn til voksen jeg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' dag tok vi på os ulltrøyer hele gjengen for første gang i høst. Minstejenta på 4,5 sa med en gang at det klødde...

''

Klok unge... ;)

Storebror fiksa ikka ull rett på kroppen, og fikk alltid røde prikker da han var mindre. Han brukte sånt ullundertøy fra Devold, med ull utover og noe sånn polyesterfiber, eller hva det heter, innover. Jeg har prøvd noe lignende i voksenstørrelse og fikser det ikke rett på kroppen, men så er jeg ullhater nr. 1 også, da. :)

http://www.devold.com/stillongs/default.aspx?menu=55&collection=54

Takk for Devold-tips! Får kjøpe ei trøye først og se om hun takler den. Det maksimale hadde vært kortarmet - men av en eller annen grunn er det elendig utvalg i kortarmete ulltrøyer til barn.....

Men nå var det jo ikke ulltrøye jeg skulle ha til henne da... - eller Devold var vel ull + polyester kanskje?

*uff, på tide å legge seg...*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...